Heinz' Adventures

Home Forums Perso’s Collecties Heinz' Adventures

This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Simon Roetgerink 5 years geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #770716

    Heinz
    Topic starter
    Berichten: 21

    Hey allemaal wat leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn projecten pagina.

    Hey everyone, how nice of you to stop by on my project page ( i also speak fluent english, so dont be afraid to ask questions in english my foreign dudes and dudetts)

    Laten we maar beginnen met een intro
    Ik ben Heinz en ik kom uit Haarlem, ik heb nu al 2,5 jaar een Vespa Ciao en ben langzamerhand wel heel erg verliefd geworden op dit beestje en de rest van de familie. Zelf ben ik op dit moment 21 wat misschien nogal jong en onbezonnen is, maar ik heb wel een hele goede leermeester op het gebied van brommers en racerijen. Ik heb eigenlijk voor een brommer gekozen als standaard vervoer na het behalen van mijn auto rijbewijs, dit alleen maar vanwege het feit dat dit een heel stuk goedkoper is in alle opzichten laat staan dat ik ook nog eens parkeer geld/voor een vignet moet betalen als ik mijn auto voor de deur neer zet. (Bloedzuigers hier) Okee jullie willen nu vast wel een brommertje van mij zien

    Foto volgt nog

    Nou mijn eerste “Upgrade”

    Ja dat ging dus zo heel goed,… klein stukje metaal van de borg clip was dus in het carter gevallen en heeft de hele cilinder “vernacheld” ( ingekorte clips komt dus door race ervaring van de leermeester ), direct een vervangende cilinder en een Polini Speed Engine gehaald. Toen ik dat had gedaan kwam ik er achter dat ik eigenlijk ook nog een uitlaat nodig had, dus was marktplaats afgestruind en had ik een mooie Malossi Too Bad gevonden en nog een aardige tijd op rondgereden.



    let niet op de kleuren en op de roest, dit is enkel omdat ik dan minder opval. Het is een werkpaard en geen sierpaard

    Op een gegeven moment wilt men toch meer power en snelheid dus met mijn 21e verjaardag heb ik mijzelf getrakteerd op een Polini 46mm en Simonini Calibrata. Ohja helemaal vergeten, maar ergens tussendoor had ik dus ook een vario gemonteerd en had dus ook nog een Malossi Multivar gekocht voor me verjaardag. Dusja, POWAAHH !
    Vind het wel lekker rijden nu, alleen jammer dat die Vsnaren zo achtelijk snel slijten heb sinds eind December al 3 snaren versleten. (4 als je die poep snaren van Malossi ook mee rekend, 10km mee gereden en die was op)

    Nadat ik deze “80cc” netjes heb in gereden ben ik nu wel klaar met mijn werkpaard tunen. Deze doet uitstekend goed hetgene waar ik hem voor nodig heb en heb opgebouwd, lekker snel optrekken en auto-wheelies maken. (je woord er vanzelf steeds beter in 😎 )Β  Top snelheid ligt ongeveer rond de 70/75 als het blokje warm is, maar zovaak rijd ik dat nieteens.

    Ook een maat van me heb ik de Ciao koorts gegeven, deze heeft zijn Aerox ingeruild voor een Ciao. Dus tourtjes rond Haarlem komen gelukkig vaak genoeg voor.

    Ergens tussen dit project door heb ik ook nog een Peugeot 103sp aangeschaft. (Mocht hier ook interesse in zijn maak ik ooit wel eens een post daarover) Deze moet ik ook eens flink gaan tunen, alleen zijn die onderdelen iets lastiger te krijgen en natuurlijk speelt geld ook een rol voor deze (werkende)”Student” .

    Alles op zijn tijd zeg ik dan maar.

    En de laatste aanwinst

    De planning is om deze op snor te laten keuren en hier ook op te rijden. Verdere info en Fotos komen, en als ik iets leuks mee maak deel ik dat hier zeker.

    πŸ™‚

    Wheely all the way!
    #770737

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Mooi dat je het virus zo lekker te pakken hebt en er ook nog eens anderen mee aansteekt :thumb

    De ingekorte pistonclips moet je me eens uitleggen, vind het nogal spannend klinken en misschien moet je het nog een tweede keer overwegen. De platte borgveer (met oogjes) hoor ik meer negatieve verhalen over, de clips niet. Gebruik vooral altijd nieuwe clips en ga ze niet hergebruiken.

    Qua setup lijkt het wel goed te zitten in ieder geval. Maar volgens mij zou je v-snaar niet zo snel mogen slijten. Is het loopvlak van je voor en achtervario wel mooi glad? Geen braampjes, ruw oppervlak door roest of iets dergelijks?

    Ciao kan wel wat TLC gebruiken, een nieuw lakje zou haar niet verkeerd doen. Met je Calibrata en roze remkabels val je toch wel op πŸ˜‰

    Bravo ziet er zo op het eerste oog in ieder geval strak uit :thumb Ben benieuwd naar je plannen (naast het schouwen dan).

    Verplaats je topic toch even naar ‘mijn collectie’ omdat het hier over je verzameling gaat.

    #770764

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Leuk topic, welkom hier en we hopen meer te zien! :thumb

    #770773

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    21 en dan met deze mooi hobby bezig πŸ˜‰
    beter dan dat gamen :p

    #770808

    Heinz
    Topic starter
    Berichten: 21

    Nou een beetje gamen doe ik ook wel hoor πŸ˜‰

    Wheely all the way!
    #770815

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Beetje mag :p mooie collectie heb je ,om van te smullen πŸ˜‰

    #770816

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    Vind het mooie dat de nieuwe generatie dit nog steeds waardeert. Steeds minder 2 takt op de weg en vooral geen piaggio.
    zelf al 34 en ik zit in een vroege midlifecrisis :p met nu weer een citta

    #784791

    Heinz
    Topic starter
    Berichten: 21

    IMG_5681
    IMG_5683

    tjaa, wat kan ik hierover zeggen,…

    foto’s spreken voor zich,..

    Wheely all the way!
    #784793

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Aii. Dit heb ik vaker gezien. Toevallig een Top Breaking krukas?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #784818

    Heinz
    Topic starter
    Berichten: 21

    Dacht dat dit een DMP krukas is, er staat namelijk 40R aan de binnenkant van de krukwang en het naaldlager heeft een aparte maat.

    Deze is in augustus 2017 er in gezet,..

    Wheely all the way!
    #784823

    Simon Roetgerink
    Bijdrager
    Berichten: 1

    iemand een idee mijn Vespa siΒ  koppeling slipt heb de koppelingselementen vervangen dacht zelf dat het de v snaarΒ  i die ik moet sapnnen

    Hallo Simon, welkom op dit forum. Je mag voor deze vraag een nieuw topic aanmaken in de trouble shooting sectie, dan kunnen we het hier bij Heinz zijn avonturen houden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.