Heel laat op snelheid, waar ligt het aan?

Home Forums Techniek Motorisch Heel laat op snelheid, waar ligt het aan?

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Menke0908 3 years, 8 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #800618

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo,

    Na aanleiding van mijn vorige forum heb ik de bromnaaf gekocht en vervangen met de snornaaf.

    Nu vind ik dat die erg laat optrekt( komt denk ik ook mede door de citypower). Mijn gasreactie is goed en rijdt ook direct weg maar kom pas heel laat echt op snelheid.

    Daarom vraag ik me nu af wat ik nog meer kan doen op dit op te lossen of waar dit aan ligt. Aan de sproeier ligt het niet want de bougie heeft de juiste kleur.
    Misschien een iets grotere carburateur nemen??

    Setup:
    50cc std snorblok
    bromklok
    citypower
    groene polini trekveertjes
    80mm pouli met bijpassende snaar

    Ps. Ik wil niet mijn inlaat gaan uitvijlen, ik ben wel handig met dit soort dingen maar vind het niet echt nodig om zoveel meer snelheid te krijgen. Mijn top vind ik prima, maar mijn optrekken wil ik graag verbeteren.

    en hoeveel denken jullie dat mijn top moet zijn met deze setup, misschien moet ik dan kijken of het niet ergens anders aan ligt. Zuigerveren etc…

    #800620

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Groene trekveertjes met standaard cilinder??
    Dat doet het toch voor geen meter?
    Of heb ik het fout?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800622

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Werkt prima, had ik ook een paar jaar geleden.

    Als je harder wil optrekken kan je ook een poelie 105 nemen en een leo krul uitlaat, ik reed daarmee 33. Een 41 mm DMP of PW cilinder kan je ook nog halen.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Magnus01.
    #800626

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    @semmad
    volgens jou kan ik dus beter even de originele proberen of de grijze van polini?

    @magnus01 ik wil deze uitlaat er graag op houden, heb tevens ook een bromklok dus mijn top ligt volgens mij wel degelijk hoger dan 33. Mijn top snelheid wil ik graag behouden, dus een andere pouli lijkt me ook geen best plan. Heb geen kilometer teller op mijn ciao en heb dus geen idee waar mijn snelheid ligt. Maar deze is mij hoog genoeg wil alleen mijn optrekken snel verbeteren?

    Nog andere tips???

    #800655

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Tja, met een standaard cilindertje.
    Blijft de koppeling niet bijna eindeloos slippen? Met die veertjes?
    En voor je echte(gps) snelheid kan je even rijden met google maps aan.
    Post eens een filmpje van de motor starten, optrekken tot en met topsnelheid en met goed geluid.

    Met je nieuwe bromklok heb je nu een langere overbrenging, dus trekt hij langzamer en rijdt(bij voldoende vermogen aanwezig) iets harder.
    Dat zal altijd zo blijven met weinig vermogen, of harder rijden of sneller optrekken.
    Tussen weg nemen is dan een iets sneller cilindertje, trekt ie sneller maar gaat ie ook weer harder rijden.
    De snelheid kan je dan weer verminderen met een nog grotere poulie, gaat ie nog sneller trekken en weer wat langzamer, echter het toerental wordt dan weer een probleem.
    Met 30km/u en 10.000tpm is ook maf natuurlijk.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800663

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Bedankt, zal dan toch maar eens met de pouli gaan spelen.

    Dacht dat hoe mijn vespa nu optrok echt heel sloom is, zal dan wel komen door de bromklok en zal een kwestie van wennen zijn.

    Ga dan over een tijdje wel op zoek na een snellere cilinder, voorlopig even mooi cruisen en van het weer genieten.

    Bedankt alweer voor de reactie’s!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.