Harley beugel monteren citta

Home Forums Techniek Framedelen Harley beugel monteren citta

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Koning 4 years, 9 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #787640

    Koning
    Topic starter
    Berichten: 35

    Hey allen,

    Ik heb laatst een leuk Citta’tje gekocht, en daar heb ik een harleybeugel bij die ik er graag op wil zitten.

    Nou lijkt dit redelijk eenvoudi, maar ik heb toch een vraagje;

    Door de achterschokbrekers loopt 1 bevestigingsbout, van de linker naar de rechter schokbreker. Hier is echter geen ruimte meer “over” om de harleybeugel tussen te steken. Is dit altijd zo en dient er hier iets weggehaald te worden, heb ik een langere bout nodig of doe ik iets verkeerd?

    #787644

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Het zou gewoon moeten passen. Kijk eens of er ringetjes tussen zitten, ik heb er 2 ringetjes tussen aan de frame kant en een treeplankbeugel + tasbeugels op, en houd zelfs dan nog voldoende draad over.

    #787652

    Koning
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ik zal morgen eens kijken of hier nog wat tussen gestopt zit. Maakt de volgorde verder nog uit? (b.v. frame -> harleybeugel -> schokdemper -> bout o.i.d.)

    Heb direct ook maar een ledkoplamp besteld zoals jij op jou citta hebt, ziet er strak uit  😀

    #787654

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Haha nice, werkt idd top die lamp. Die volgorde maakt wel uit, anders moet je erg buigen; het is frame>schokbreker>harleyrek>moer.

    hKJeydN

    Foto geleend van @wilk1985

    1
    #787658

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Let op, Koning heeft het hier over een bout. De meeste Citta’s hebben uitstekend schroefdraad dat aan het frame vastgelast zit, maar er zijn ook modellen met een hele lange bout die door het frame gaat. (Ik dacht de eerste type’s)

    Die bout is een groot voordeel als het over Harley rekjes gaat, dan kan je namelijk gewoon een langere bout er doorheen drukken en dat zou ik Koning in dit geval ook zeker aanraden.

    #787673

    Koning
    Topic starter
    Berichten: 35

    Jullie hebben beide gelijk  😛

    Er zitten wel spacers tussen het frame en de schokbreker, maar als ik deze weghaal gaat de schokbreker tegen het plaatwerk drukken. Dat word zoeken naar een nieuwe passende bout.

    Volgens mij is het inderdaad ook een redelijk oud type, aan de geligheid van het (wonderbaarlijk genoeg nog bijgeleverde) boekje te zien ook  😆 De verzekeraar meende te weten 1987..

    #787690

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    3 verschillende opties 🙂

    photostudio_1560755193283

    20180429_214643

    2019-06-17_092746

    #787728

    Koning
    Topic starter
    Berichten: 35

    Mijn beginnersoog kan het verschil tussen #2 & #3 niet zien, maar die van mij lijkt verdomde veel op #1 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.