Harde klappen bij achterwiel met remmen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Harde klappen bij achterwiel met remmen?

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by jeryno 12 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #209769

    jeryno
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje met veel plezier een Vespa Ciao uit 2000, alleen nu heb ik het volgende probleem.

    Als ik rem met mijn achterrem (gewoon heel rustig) dan remt hij in één keer super hard en klapt hij in een keer vast, als ik dan de remhendel weer los laat kan ik gewoon weer zonder problemen rijden.
    Het maakt niet uit hoe hard ik rem of rijd, ik heb dit altijd (ook al probeer ik de remhendel zo rustig mogelijk in te knijpen, grijpt hij in een keer super hard in). Het is nu steeds erger geworden.
    En ik zag vandaag dat er nu ook smeerolie uit mijn achterklok lekte uit het gedeelte van mijn rem.

    Dit is zéér irritant rijden omdat ik totaal niet kan doseren met remmen, omdat hij altijd vol in de remmen gaat.

    Wat zou dit kunnen zijn en hoe zou ik het op kunnen lossen?

    Alvast heel erg bedankt!

    #236755

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    hard klappen en blokkeren….

    heb ik ook vroeger gehad bij mn eerste ciao…
    check eens of er nog olie in je naaf zit.. waarschijnlijk niet!

    je naaf is vrijwel zeker te barsten!
    Nieuw naafje met een goed oliepeil is de oplossing

    Mike
    #236749

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Je klokbouten zitte los. Heb het zelfde gehad. Heb ik vast gedraait (een was los gedraait) en toen was het weg (:

    #236750

    k0enn
    Donateur
    Berichten: 231

    Ik heb dit ook gehad met een citta vroeger, ook deze klok was van binnen helemaal stuk gelopen, door de olie die er niet meer in zat!

    #236752

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik zal zoals beunhaaz aangeeft even je 4 naafbouten vast draaien plus het tandwielmoer. Deze zorgen veelal voor het probleem je schetst.

    #236818

    jeryno
    Topic starter
    Berichten: 8

    Bedankt voor de reacties!

    Ben er vandaag even naar gaan kijken en kwam erachter dat er inderdaad een bout los zat (zie foto). Toen ik deze aan wilde aandraaien ging hij maar niet vast, dus volgens mij is het schroefdraad in de klok dol.
    Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt!

    Foto van welke bout ik bedoel:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.