GZ: Malossi 47 mm deps

Home Forums Advertenties Onderdelen gezocht GZ: Malossi 47 mm deps

This topic contains 23 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by ciaomalossi 8 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #256630

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    Ben op zoek naar een zo goed als nieuwe OF nieuwe Malossi 47mm deps
    Is er nog iemand die hem kwijt wil aluminium of gietijzer weet zelf niet welke beste is maar volgens mij maakt het geen verschil .:? toch

    #257655

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112
    #257653

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    Ik heb anders nog wel een 47MM deps liggen. Wel gebruikt. PM bij interesse

    #257654

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    Je hebt pm maar zit er verschillen in de aluminium of gietijzer eet iemand dat hier 😉

    #257517

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    Gietijzer slijt minder hard dacht ik, en is een betere all arounder, prestaties doen niet veel onder de alu versies.

    Alu kan zijn warmte makkelijker kwijt, maar heeft tijd nodig om tot op bedrijfstemperatuur te komen (dus niet volgas wegrijden). Mogelijk daardoor, meer vermogen uit een alu te halen dan gietijzer

    #257518

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    JayL :
    Gietijzer slijt minder hard dacht ik, en is een betere all arounder, prestaties doen niet veel onder de alu versies.

    Alu kan zijn warmte makkelijker kwijt, maar heeft tijd nodig om tot op bedrijfstemperatuur te komen (dus niet volgas wegrijden). Mogelijk daardoor, meer vermogen uit een alu te halen dan gietijzer

    Mweh dat is niet geheel waar de praktijk blijkt dat er met de gietijzer een hoger resultaat is behaald dan met de alu en mensen de alu vonden tegenvallen t.o.v de gietijzeren… Neemt niet weg dat de alu een hoop potentie heeft wat nog niet geheel benut is.

    #257555

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    Heeft dat niet eerder te maken met de timing/poorterij van de gietijzeren vs aluminum deps?

    Ik had het nl over het algemeen 🙂

    #257667

    vincent198
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Altijd gietijzer nemen, aluminium ofwel nicasil/chroomwand hebben minder weerstand en dus meer toeren.(verschil is niet groot laat staan merkbaar)

    Voordeel van gietijzer is dat bij een vastloper de cilinder opnieuw gehoond en geboord kan worden naar volgende overmaat.

    Als Nicasil/Chroom kapot is kost het vaak de prijs van een nieuwe cilinder om te laten repareren.

    #257663

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    vincent198 :
    Altijd gietijzer nemen, aluminium ofwel nicasil/chroomwand hebben minder weerstand en dus meer toeren.(verschil is niet groot laat staan merkbaar)

    Voordeel van gietijzer is dat bij een vastloper de cilinder opnieuw gehoond en geboord kan worden naar volgende overmaat.

    Als Nicasil/Chroom kapot is kost het vaak de prijs van een nieuwe cilinder om te laten repareren.

    Ja klopt hoor wat je zegt ik heb op mijn Puch italjet kit das ook aluminium met nicasil Daar had ik eerst het probleem dat de passing niet goed was van de zuiger en de cilinder toen hebben er een ander type zuiger bij gemeten en bam zoveel power winst
    Das niet te geloven zo veel power dat die heeft als de deps ook zo loopt doe ik het er voor.

    #257661

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Toch nog even een note: de deps 47mm deps doet het lang niet zo geweldig en een pinasco 46mm lijkt mij een betere keuze.

    Quote tonni: veel lawaai weinig echte power (Alu en giet)
    Quote hans: valt in de praktijk toch tegen (Alu)
    Tommytramp: max snelheid 90kmh (Giet)

    Justmy2cents.. menig pinasco heb ik al ziem rijden die toch wat sneller gaat en naar mijn gevoel ook beter optrekt.

    #257421

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    Oke das ook weer vreemd dacht dat malossi een van de beter cilinders was maar niet dus zijn die 46mm pinasco nog tekrijgen dan .:D

    #258360

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    Nog zoekende mag ook een pinasco 46 mm deps zijn nu =)

    #258361

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    pinasco 46mm is geen deps.. tikfoutje zeker?

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #258362

    ciaomalossi
    Topic starter
    Berichten: 23

    Wat jij wil Tonni:thumb maar heb jij niet wat liggen8)

    #258363

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    ciaomalossi :
    Wat jij wil Tonni:thumb maar heb jij niet wat liggen8)

    Dan had hij dit vast wel aangeboden.

    Een 46 pinasco via ebay/jmpb bestellen laatstgenoemde krijgt ze binnenkort weer op voorraad.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.