GZ: Defecte tuning carters

Home Forums Advertenties Onderdelen gezocht GZ: Defecte tuning carters

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 10 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #799337

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Ik ben op zoek naar Carters van Eurocilindro, Malossi, Pinasco, Polini, Simonini etc, welke defect zijn door scheuren/afgebroken stukken, kortom waar een defect mee is en gerepareerd moet worden. Momenteel zoek ik vooral een Polini Evolution klein carteronderdeel.  Denk jij iets te hebben en wil je er vanaf, graag een reactie met foto van het defect en wat je ervoor wilt hebben?

    Ook opzoek naar een klein kickcarterdeel waar bijvoorbeeld de lagerpassing van af is.

    #799385

    andrews de meijer
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Gewoon even puur interesse hoor.
    maar hoe wil je de lagerpassing fixxen in een Carter ?
    durafix en dan uitdraaien of iets?

    #799389

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Passing van het lager in het carter uitdraaien.
    Oude lager maat is 35mm uitw. en het gat is 15mm.
    Carter uitdraaien/frezen tot volgende beschikbare lagermaat  bijv 36x15x11 ik noem maar wat geen idee of die bestaat.
    En anders uitdraaien tot 40mm en een busje plaatsen van 35mm inw. voor het ori lager.
    Dat had ik in gedachte.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #799403

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Exotische wens-lagermaten nooit toepassen.
    (als daar al een lager voor gevonden kan worden???)
    Je zegt zelf al is beter om een vulbus toe te passen.

    #799405

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    @ Andrews; Ik ben niet zozeer opzoek naar carters met slechte lagerpassingen alhoewel daar ook meerdere reparaties voor zijn te vinden. Als eerste kijk ik nu naar het ombouwen van een Evolution carter naar kick. Je komt bijvoorbeeld vaak die gebeunde carters tegen waar er op het klein carter is geslagen en hier deuken en scheuren in komen. Voor een kick versie zal je daar toch een gat voor in de plaats willen. Het klein kickcarter met slechte lagerpassing kan ik dan bijvoorbeeld gebruiken om te lassen op de Polini carters.

    #799412

    andrews de meijer
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Aahh ok..
    stuk duidelijker zo.

    Zou dat niet alle kanten op trekken als je aan een klein Carter gaat lassen?
    Of heb je er al ervaring mee

    #799430

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Het trekken van het materiaal valt nog wel mee, ik ben geen professioneel lasser, maar heb wel al wat ervaringen opgedaan. Het materiaal van Polini carters is helaas wel onderhevig aan het schuimen en bobbelen, maar dacht dit wel leuk projectje zal zijn en op deze manier ook oude carters weer een nieuw leven mee te geven.

    Heb je ook een van de gezochte onderdelen voor mij?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.