Gilera Citta ratelt en houdt in

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gilera Citta ratelt en houdt in

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by JB 4 years, 7 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #789578

    JB
    Topic starter
    Berichten: 27

    Goedendag,

    Ik heb een Gilera Citta Eco uit 2005 met elektrische ontsteking. Ik heb een dellorto 13/13 met bromfilter en sproeier 54 op een standaard 50 cc blok en een snelle uitlaat. Nu heb ik het probleem dat als ik de citta start met choke de citta niet slecht trekt totdat de choke uit schiet. Daarna hoor ik een luid geratel dat uit voor het grootste deel uit de uitlaat komt. Op dat moment houd de citta ook in met optrekken. Het ratelen stopt plots en komt dan vrij vaak weer terug, vooral al ik boven driekwart gas rij. Als het blok warm is gelopen komt het minder tot niet meer voor. Ik heb ook af en toe een zacht pufje uit de uitlaat als ik de decompressie indruk om de motor uit te zetten, en ik heb gelezen dat dat aan de ontsteking zou moeten liggen. De bobine is al vrij oud dus die ga ik sowieso vervangen, maar kan dit ook de oorzaak zijn van het geratel en inhouden. Het blok maakt naar mijn mening ook vrij veel lawaai bij vol gas.

    #789679

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 191

    dat ratelen.. is dat niet gewoon een iets te slappe snaar die tegen de kappen komt?

    #789681

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Je kan even de bougie vervangen en daar mee beginnen. Bekijk ook gelijk je kleur even van je bougie, dat zegt een hoop.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #789688

    ase
    Bijdrager
    Berichten: 12

    Dat putje  uit de uitlaat heb ik ook .soms best hard soms wat zachter geen idee hoe dat komt

    #789774

    JB
    Topic starter
    Berichten: 27

    De bougie heb ik recent vervangen en deze is mooi koffiebruin. De V-snaar klapt ook niet tegen de kappen want ook als ik zonder kappen rij hoor ik geratel nog steeds. Het geluid komt echt uit de uitlaat. Ik heb ook gevarieerd in sproeier grootte maar dat hielp ook niet. Ik heb recent duurdere twee takt olie gekocht, en sindsdien kan ik nu starten zonder choke te gebruiken, ik weet niet of dit de normale gang van zake is, maar het geratel komt wel minder vaak voor bij het optrekken en komt eigenlijk alleen nog maar bij hoge toeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.