Gijsjah’s Ciao perso!

Home Forums Perso’s Projecten Gijsjah’s Ciao perso!

This topic contains 42 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by gijsjah 16 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
  • #284131

    gijsjah
    Topic starter
    Berichten: 41

    Hey allemaal,
    ik zal even beginnnen met mezelf voor te stellen πŸ˜›
    mijn naam is Gijs, woon in Maastricht. Ik was al een tijdje bezig om een scooter/brommer te mogen, altijd maar het antwoord nee terug gekregen. Tot op een dag ik dacht laat ik eens proberen om te vragen of ik een brommer mag kopen en die wat op te knappen, om dan zogenaamd zo snel mogelijk weer te “verhandelen”:)
    Nou aangezien dit mocht, was ik gaan zoeken naar een brommertje, ik was bij Bartjee van dit forum langsgegaan, had een mooie ciao sprinter en ik dacht: dat wil ik ook! dus ik op zoek naar een brommer en ja hoor, ik had er 1tje gevonden! voor 270€ kon ik hem ophalen met een hoop onderdelen waaronder: Mix frame, hele doos vol onderdelen.

    Het was een blauwe Ciao reed verdomd hard en die jongen waarvan ik hem kocht wist niet wat eronder lag.
    maar na een tijdje ging hij heel slecht rijden, en sloeg hij hele tijd af, startte niet meer(of heel lang lopen) toen werd het toch eens tijd om hem na te kijken. Aangezien ik nog niets ervan afwist heb ik hem maar naar Bartjee gebracht en die heeft hem even onder de loep gelegd:D
    Toen hij uit elkaar was, kreeg ik goed en minder goed nieuws.. De zuiger was totaal naar de ***, maar de cilinder (43mm DR EVO) leefde nog!:D dus na wat reparaties en geveil rijd hij weer!(dankzij Bartjee en Arvid niet te vergeten!) Hij is sinds zaterdag weer terug in maastricht, eerst maar eens rustig inrijden, hij rijd eindelijk lekker…(zie voor meer info+foto’s blokje Bart’s Ciao Racer Special!)

    nou mijn plannen voor deze Ciao zijn:

    Setup:
    Cilinder: 43mm DR Evo
    Carb: 13/13 @ Malossi Powerfilter & @ 70
    Krukas: Stnd
    Poulie: 80
    Uitlaat: nu nog Leo Krul, hopelijk snel Leo HM of een Top One :P(ben dus nog op zoek!)
    Carters: Uitgeveild

    Kleuren: waarschijnlijk zwart of blauw frame, weet ik nog niet, en witte kappen & velgen (3-spaaks)

    Met deze setup nu haal ik rond de 70 maarja kan hem dus nog niet helemaal opentrekken he. πŸ˜›

    Updates en foto’s volgen snel..

    18-03-2007
    Vrijdag ga ik naar Timo en Jeannot om mijn stepjes(volledig vastgeroest en al uitgeboord) te vervangen, voorvork reviseren, nieuwe trekveertjes en even een Replica proberen, eventueel mijn nieuwe uitlaat!:D(mits prestaties goed zijn)

    Nou hier zijn de foto’s bij aankoop dan(zonder zijkap)



    m’n krul πŸ˜›

    in daglicht (weinig aangepast)

    19-03-2008

    Ik heb vandaag bestelling van JMPB binnen gekregen!
    Wat ik had besteld:
    voor mezelf -Complete voorvork revisieset, Polini trekveertjes en een nieuwe kentekenplaathouder:P
    voor Timo -13/13 Carb van Dellorto, sproeiertje:P
    voor Jeannot -Olie en blanke lak

    21-03-2008

    Vandaag eens alles geinstalleerd.
    Trekveertjes erin,maakt zeker een nice geluidje, alleen niet zo goed nagedacht over de touren, aangezien ik moet inrijden :pest
    Ook mijn voorvork eens gereviseerd, wat een K*T klus zeg! Met zijn 3e moeten zwoegen om die veer erin te krijgen!
    Nou na eindelijk een uur gekloot te hebben, zat hij erin, waarna Johnsel en Jeannot weggingen. toen kwamen Timo en ik erachter nadat we effe de veren hadden getest dat het rubbertje eronderuit was geschoten!:boos
    Dus daar zijn we maar niet meer aan begonnen, komt wel een andere keer.
    verder nog wat kleine dingetjes gedaan zoals de Replica en de Proma Gun geprobeerd, beide niet zo’n geweldig succes, tot onze verbazing. Dus toch maar zoeken naar een Top One(iemand te koop?pm me)
    Dat was het weer voor vandaag:P

    #428257

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Welkom Gijs, voor je eerste brommertje begin je lekker snel met deze set-up, veel sleutel en rij plezier gewenst.
    Enne foto’s zijn we gek op dus maak maar ff een paar mooie plaatjes dan kunnen wij ook mee genieten.
    :thumb

    TICKLING BARN
    #428258

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Kijk iemand die goed gebruikt maakt van het forum en de mensen πŸ™‚

    Ben benieuwd naar de pica’s

    #428261

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    mooi dat je nu ook een perso hebt gijs:) zie je vrijdag he;)

    #428263

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Schiet nou es op met die foto’s gijs, ff schijt aan de proefwerkweek haha:P Hij rijdt weer heerlijk, en met leo krul richting de 70 is best netjes dacht ik zo. Succes ermee en voor meer hulp laat je maar wat hore:)

    #428264

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    leuk setupje om mee te beginnen, ik vind 70 al erg hard, denk dat je blij kan zijn dat je dat haalt met je huidige setup.
    want met een Leo Krul en een 80 poelie houd het gauw op.
    suc6 verder met je projectje:thumb

    #428265

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    nja hij trekt wel van geen anus nu maargoed, snel gaat hij zeker wel πŸ˜‰ andere trekveertjes zullen dat ook wel verhelpen πŸ™‚

    schΓΆn dat je een persotje aangemaakt heb, ik maak vrijdag wel een paar feuteuws..

    #428266

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    ik ben benieuwd naar de foto’s!

    #428269

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Ziet er goed uit gijs;) Nu nog ff die lak een beetje bijwerke, die voorvork fixe en eigenlijk nog 5-10 spakers regele:P

    #428271

    gijsjah
    Topic starter
    Berichten: 41

    Ja in de vakantie spuiten he wss.. en daar is wat van jou hulp bij gewenst:D
    En ja voorvork wordt vrijdag gedaan πŸ™‚

    #428294

    gijsjah
    Topic starter
    Berichten: 41

    Iemand enig idee welke trekveertjes ik erin moet zetten?

    #428296

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    groene van polini misschien zelfs blauwe

    #428297

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Hey,

    Is deze ciao van een Martijn geweest uit Maastricht? Ik ken die ciao volgens mij.:D Was wel een leuk ciaotje en reed ook wel lekker.

    Veel suc6 nog ermee.

    #428298

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    wat voor kentekenplaat houder heb je nu dan? ik denk dat je de blauwe polini trekveren nodig hebt (weet ik eigelijk wel zeker).

    #428299

    gijsjah
    Topic starter
    Berichten: 41

    @LeMoN&Timo: ok gaan we proberen;) gewoon een plastic houdertje weet niet.

    @Ciaoracer: Ja hij was van martijn, hij reed dus voor geen fuck meer(een of andere frikandel heeft eraan gezeten).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.