Gescheurde halfpoelie

Home Forums Techniek Vario Gescheurde halfpoelie

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by RubenPeeters 3 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #795908

    RubenPeeters
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik was vandaag aan het toeren toen plots mijn vespa stil viel, ik ging uit van een warm -of vastloper. Zoals op de afbeeldingen te zien is, is de halfpoelie van de voorvario gescheurd. Hoe kan zoiets gebeuren?

    Tweede vraag: Is een nieuwe malossi voorvario te gebruiken met dezelfde lengte variosnaar als die ik met onderstaande vario gebruikte?IMG-20200419-WA000220200419_183948

    #795910

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Helaas kan dit gebeuren en Malossi heeft hier in de regel het vaakst last van. Wellicht omdat er ook niet heel veel met originele vario’s gereden wordt? Kwestie van vervangen en bij een nieuwe Malossi vario zit ook al een bijhorende halfpoelie. De maat v-snaar veranderd wel, zie ook de how-to voor een indicatie.

    #796398

    Patman
    Bijdrager
    Berichten: 44

    Overigens kan je ook gewoon alleen een nieuwe originele half poelie kopen voor €4,75 Als je verder tevreden was met deze setup.

    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/variodelen-vespa-ciao/half-pulley-vespa-vario.html

    #796400

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    7FDD119A-E957-422E-82F0-9CAD39AAEEE1ik heb deze nog en heb er niks aan €15 mag je hem eventueel hebben. Mits je niet voor een ander soort voorvario wou gaan.

    #796406

    RubenPeeters
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb inderdaad een nieuwe halfpoelie besteld, doet het weer perfect!

    Toch bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.