Gerwin’s (bmw) citta racer

Home Forums Perso’s Projecten Gerwin’s (bmw) citta racer

This topic contains 410 reacties, has 82 deelnemers, and was last updated by mwouters91 10 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 411)
  • Gebruiker
  • #261868

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    [center]— WELKOM OP MIJN SPECIAL — CITTA RACER —[/center]

    Setup:
    -Polini 42mm 60CC alu – uitlaatpoort bewerkt + 25mm flens
    -Speedengine bewerkt – 16mm spruitstuk
    -16mm PHBG Dell’Ortho
    -Stage 6 Airbox
    -Malossi voorvario / FOX achterkoppeling
    -Simonini racing (bewerkt)

    Uiterlijk:
    -Kaal Citta frame (M3-wit, RAL9010)
    -SI brug
    -M-stuur (smal)

    Zoals jullie al hadden gezien, had ik plannen voor het maken van een racer.

    Een citta gekocht, 275 euro met kenteken, liep niet.

    foto’s:

    nou, dit is een heel vroeg stadium. Ga binnenkort op zoek naar een SI-brug met kappen.

    )

    🙂

    :thumb

    #267985

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    gisteren mijn vooras eruitgehaald. (er zat een slag in dus moet vervangen worden:whistle )

    verder is ie weer wat verder kaal, niet veel bijzonders maar toch voor het idee:


    ik kon het ook niet laten om m’m (GLOEDNIEUWE =)) simonini racing er ff onder te hangen.

    krukas is bewerkt:

    Het kleine carterdeel bewerkt (grof):

    Het blok weer in elkaar gezet, 16-21mm spruitstuk erop + 16mm PHBG:):

    Het past allemaal nét:D (en dat is uiteraard de bedoeling;))

    Beginbocht gemaakt voor de Simonini Racing.
    Deze bocht heeft een binnendiameter van 25mm.
    De lasnaden waren binnenin ook voelbaar, maar die zijn (zo goed als mogelijk) weggehaald voordat alle stukjes aan elkaar gelast werden.

    uitlaat gemonteerd:D

    Beginbocht is vastgelast op de Simo Racing:D

    ook nog even een iets betere photoshop:

    UPDATE Ik kon het niet laten om een LC-setje te kopen..:D..plannen worden iets gewijzigd

    Ophanging gemaakt voor de Eurocilindro radiateur(tje);)

    Zoekende naar een goede plek voor het koelvloeistof reservoir…

    Van de volgende 2 foto’s werd ik wel blij:), de epoxy blijft namelijk perfect zitten! (zat een kijkgaatje..)

    Aanzuigrubber van een Zundapp;)

    In het ‘doosje’:

    Tsja, laten we dan meteen maar overdreven doen he:P:

    (28/02/2010) Zo, even alle foto’s tot nu toe op een rijtje. Dat kijkt soms wel zo makkelijk;)

    #267986

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Leuk idee 🙂 ben benieuwd naar het eindresultaat

    #267987

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    ik ook!:p

    ff een vraagje nog, welke carburateur is beter om te nemen:
    -16/16 SHA of,
    -16 PHBG?

    er blijft dan btw niet veel ruimte meer over voor luchtfilter maar misschien past 1 van deze twee ertussen? :


    #267988

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    leuk projectje:thumb
    maar is het mischien geen betere vraag van hoe je die 16mm carborateur wilt bevestigen?!
    de reedvalve filter neemt het minste ruimte in beslag..

    #267989

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    Thanx!:)
    ja, vergeten te zeggen: er komt een 16mm spruitstuk voor de speedengine…

    #267990

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    PHBG nemen en dat “doosje” in je achterbrug aan 1 kant openslijpen zodat het luchtfilter erin past.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #267991

    Bartusman
    Bijdrager
    Berichten: 172

    Ben echt benieuwd wat het word. Op een racer vind ik zelf een jmpb brug of een zelfgebouwde zoals Arvid heeft het mooist. Kappen zou ik zonde vinden! Veel succes met het project:lol

    #267992

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    heb nog wel een si brug voor je. en ik zou idd net als bartje dan geen kappen gebruiken. en de brug mooi zwart spuiten:) zelf een brug lassen kan maar is niet echt een must voor zo’n blokje.. lijkt me dat een si brug voldoende is.

    pm evt maar

    Mike
    #267993

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    okee!! bedankt voor de reacties:)

    maarre, ik heb al een JMPB-brug (wilde ik eigenlijk verkopen), die kan ik opzich ook wel houden…

    @arvidw, als je dat ‘doosje’ openslijpt, dan moet je toch wel een extra balkje of zoiets erin lassen voor de stevigheid neem ik aan?

    ik zit nu zwaar te twijfelen of ik nu een SI-brug met kappen of een JMPB-brug zonder kappen doen…:con

    EDITTT: heb ff snel zitten nadenken, ik koop wss een si-brug MET kappen (Batty had al een pm gestuurd). Dan zet ik het geheel ff onder de citta, maak foto’s etc. en bekijk hoe het uitkomt. Hetzelfde met de jmpb brug en dan weet ik iig welke brug ik ga verkopen;)

    #267994

    adff
    Bijdrager
    Berichten: 311

    Warsteiner! :bier (werk zelf bij een agent/leverancier van warsteiner)
    Weet je toevallig het bouwjaar van die citta? Want die van mij heeft/had ooit ook die kleur kappen en velgen.
    Origineel thema btw

    #267995

    BMW
    Topic starter
    Berichten: 466

    pff bouwjaar weet ik zo snel ff niet, citta was 3 jaar eigendom van een meisje uit arnhem.

    #267996

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Ik zou de JMPB brug doen, lekker strak:thumb

    #267997

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    zelfbouw brug 😀

    #267998

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    zelfbouw is altijd leuker voor jezelf natuurlijk 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 411)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.