Gereviseerd blok wil niet starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gereviseerd blok wil niet starten

This topic contains 13 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 7 years, 9 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #211959

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Ik heb gisteren mijn blokje in elkaar gezet met setup van mijn profiel <-- gereviseerd blok en inlaat uitgeveild en de electrische ontsteking en vliegwiel van mijn (2005 snor) blok echter krijg ik hem niet gestart. Ik heb sproeier 58, 64 en 70 geprobeerd met en zonder luchtfilter. *Als ik de bougie er uit haal en in de dop doe krijg ik een vonkje *Blok lijkt genoeg compressie te hebben (aan het vliegwiel draaien is redelijk zwaar met bougie er in) *Vlotterbakje loopt vol met benzine *Bougie lijkt benzine te krijgen(is een beetje nat) *Alle electra zit aangesloten zoals het hoort(3 polige stekker in de 3 polige stekker van lichten/toeter enzo, groen rood en witte kabel in de CDI, zwarte aardekabel op het blok etc.) *Ik heb de snor carb ook getest in plaats van de 13/13 maar het wilde niet baten. Als ik probeer te starten hoor ik de zuiger heen en weer gaan en ploft de uitlaat om de zoveel tijd, zonder luchtfilter zie ik ook een benzineknal om de x keer aanrennen.

    #242586

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Lijkt wel of de zuiger verkeert om in de cilinder zit ?? πŸ˜•

    TICKLING BARN
    #242587

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Pijl richting de uitlaat en de gaten in de zuiger richting de spoelpoorten in de cilinder toch?

    #242588

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Jawel, als de zuiger goed zit dan moet je het toch zoeken in de ontsteking denk ik.
    Spoelen goed vast, vliegwiel perfect op zijn plaats met goede spie(niet los), alle stekkers juist aangesloten.
    Aarde/de min – goed contact ??

    TICKLING BARN
    #242589

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Een natte bougie duit meestal op een ontstekings probleem.
    Zijn de kabels nog helemaal vers?
    Als de kabels verteerd zijn, is overzetten voldoende om de ontsteking niet te laten werken.

    Met een 58 en 64 sproeier zou hij moeten kunnen lopen.
    70 vind ik te groot.

    Als de motor een aantal keer geploft heeft kan de keerring eruit geschoten zijn.

    Als dat zo mocht zijn, heeft dat niets met de revisie te maken.
    en als je denkt dat de inlaat lekt kan je dat controleren door op het spruitstuk te blazen.
    De timing van de inlaat kan nooit de oorzaak zijn dat hij niet start.

    #242590

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Kabels zien er allemaal nog prima uit, er zit een nieuwe spie in en het vliegwiel ‘klikt’ op zijn plaats door het aandraaien van de koppeling toch? het lijkt allemaal soepel te draaien.. heb ook verschillende bougies getest en ze vonkten allemaal in de dop.

    @zevenenergie: ik doelde er ook zeker niet op dat het aan de reviseerder lag, daar heb ik wel vertrouwen in dat dat allemaal goed zit.

    #242591

    #RIDINGSOLO

    waaaaaaauw heb ik wat gemist:D:no

    #242592

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Gooi eens wat benzine in het filter of achterin de carb en ren een stukje. Geeft het blok dan een teken van leven?

    #242594

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Decompressie zat net ff te strak er op! Startte na het er af halen van de decompressie in 1 stap. Heerlijk geluidje die proma cc en het blok heeft veel pit zo te voelen. Helaas is de proma wel net ff te hard voor in de randstad dus die moet binnekort maar eens plaatsmaken voor iets anders:( nu inrijden geblazen!

    #242595

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    citypowertje erop of een standaard luchtfilter πŸ˜‰

    #242596

    #RIDINGSOLO

    :D:D:D

    #242597

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Welke uitlaat zit een beetje kwa geluid tussen de Proma CC en Citypower in en heeft de prestaties van de proma?

    #242598

    #RIDINGSOLO
    #242599

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik vind de leovince handmade met de aluminium demper er wel tussen in zitten.
    Het metaal is wat dikker en de demper heeft een kamer waar demperwol om heen zit.
    Daardoor heeft de uitlaat een mooie diepe sound.

    zo ziet de demper er van binnen uit.

    Bij lage toeren tallen redelijk acceptabel in de stad.
    maar bij flink doortrekken komt er toch ook een race geluid uit.
    Ik vind het een geweldige uitlaat. maar ik heb een snor en daar word heel streng naar gekeken dus ligt hij helaas op de plank.

    Dat is jammer want de prestaties zijn erg goed :baby

    Ik heb de sp nog niet geprobeerd maar dat lijkt een goede keuze te zijn.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.