Geen vonk, geen licht

Home Forums Techniek Elektrisch Geen vonk, geen licht

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 10 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #798260

    ingmar
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo allemaal,
    Ik heb weer eens mot met mn citta. Ik heb recent de carter en cilinder van mijn mijn goed lopende citta vervangen, maar sinds ik dat heb gedaan het ik geen vonk meer. Gelijk cp’s opgeschuurd en opnieuw afgesteld, nog niks, maar toen viel me wel op dat het licht t ook niet doet. Voor zover ik weet staat dat los van de rest van de elektra, toch?
    Nu is mijn vraag wat kan er iets bijzonders mis zijn? Of moet ik gewoon langs de bromboer omdat mn cps weer eens stuk zijn

    #798262

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het ligt meestal niet aan de puntjes, al kan het geen kwaad die te vervangen als je je blokje open hebt.
    Je licht staat los van van de ontsteking.
    Bij de ontsteking aansluiten gebeurd het vaak dat er een draad niet goed loopt en tegen het vliegwiel aanschuurt met kortsluiting als gevolg.
    Je kan de laagspanning kabel even door meten met een multimeter of hij kortsluiting maakt
    Je licht kan ook een los stekkertje zijn.
    Ik zou alles even heel grondig nalopen/ doormeten.

    #798276

    ingmar
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ah bedankt voor de tip. Ik heb nooit over de laagspanningsdraad nagedacht, maar daar bleek idd het probleem te liggen. Een letterlijke kink in de kabel. Net even vervangen en hij vonkt weer prachtig, op naar het volgende probleem.

    #798277

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als je veel nadenkt, heb je veel problemen.
    Als je niet nadenkt gaat alles vanzelf.

    Als jij het even niet meer weet,
    dan denk ik even niet na (of iemand anders) en dan komt vanzelf de laagspannings kabel omhoog.
    Zo gaat dat hier op het forum.

    Welkom.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.