gat in uitlaat lassen.

Home Forums Techniek Overige techniek gat in uitlaat lassen.

This topic contains 7 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Lastpak 9 years, 2 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #167339

    Lastpak
    Topic starter
    Berichten: 1136

    ik heb onlangs voor een mooie prijs een gianelli excel(rechtsom versie) kunnen overnemen.
    het betreft deze uitlaat:


    zeker niet in de netste staat, daar was de prijs ook naar.
    alleen er zat ook een gaatje in de expansie bocht, nou is mijn vraag:
    hoe kan ik dit gat het beste lassen?
    dus met welk apparaat, een plaatje erover heen(liefst niet) of gewoon dichtlassen en vlakken met de slijptol.
    eerst moet het natuurlijk mooi kaal gemaakt worden, maar dat is geen probleem.
    hier een foto van het gaatje:

    ik hoor graag van jullie.
    mvg,
    joost

    #175188

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    ik zou het gewoon dicht lassen en dan glad slijpen

    #175190

    Vertigo
    Bijdrager
    Berichten: 1629

    Idd zoals Dartfreak zegt, of hem aan mij verkopen.

    #175191

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1042

    Dat gaat niet zo heel gemakkelijk hoor, kijk uit dat je er geen gat in last.

    #175192

    Vertigo
    Bijdrager
    Berichten: 1629

    Bij mijn leo krul wou het prima met elektroden op 85 amp, maar MIG/MAG lassen is makkelijker.

    #175193

    Sebastard
    Bijdrager
    Berichten: 235

    als je gaat lassen,neem dan eerst even een proefstukje,sla/slijp er een soort gelijk gat in,en maak het gaatje ongeveer net zo groot.
    dan kan je even proberen hoe het voeld.

    de truk met gaatjes lassen is om heel even kort ong. (1 sec)te lassen,net voor het gat,en dan weer 1 sec wachten,dan 2/3 mmn ernaast (dichterbij ,of half op het gat weer een sec,dan weer 1 sec wachten,enz enz. zo wordt het metaal niet te heet,en ga je er niet zo snel doorheen.
    Als je met een electrode last (dus geen migmag) moet je wel steeds tussendoor even de slak eraf tikken met een hamertje.

    oja,vergete het bijna,voordat je gaat lassen het metaal even schoon maken,dat het roest/lak/smeer vanen om het gat heen weg is,anders hecht je las niet,ff lekker schuren met papiertje is genoeg,ruim om het gat,cm of 4 eromheen.

    ik wil het ookwel voor je doen,maar dan wil ik de uitlaat graag houden,krijg jij het gat meet naar huis,deal? 😀
    post ff wat foto’s als je klaar bent.

    suc6!

    #175194

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    Zoals Sebas. al aangeeft je moet als het waren op een laag amp. ”opbouwend” lassen. Dus steeds een laagje over de ander alsof je dus een soort van trap of pyramide maakt. En dan als laatst weer vlakslijpen. Ik heb dit zelf laten doen bij ”Speedequipment” in Uithoorn en die deden het heel netje met Mig/Mag.

    #175195

    Lastpak
    Topic starter
    Berichten: 1136

    bedankt voor alle tip’s iedereen:).
    nu maar eens kijken hoe het wil lukken, maar na dit gelezen te hebben ga ik het wel laten doen.
    en nee, de uitlaat gaat niet weg:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.