Full stock Brom Ciao opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Full stock Brom Ciao opvoeren

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Andrez25 3 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #809140

    Andrez25
    Topic starter
    Berichten: 6

    Dag allemaal,
    Ik heb onlangs een Ciao aangekocht, hij loopt nu +/-40 op teller.
    Wat zou ik kunnen doen om hem wat rapper te doen trekken en een hogere top-speed te verkrijgen?(60-65km/h zou tof zijn 😁 )
    Ik heb gehoord dat je met een poeli en een uitlaat al veel kunt doen. Maar welke uitlaat raden jullie me dan aan? Ik zag dat de Leo krul niet slecht is en dat hij decent trekt.
    Ik ben nogal nieuw in de “opvoer wereld” dus sta ik ook open voor alles!
    MVG Andrez
    IMG_20210413_115530IMG_20210413_115555

    #809141

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    poelie kleiner
    carb groter
    andere cilinder
    snellere (expansie) uitlaat
    sproeier veranderen

    Is een shortlist van wat je kan doen.
    Wat betreft merk voor elk onderdeel hangt af van je budget.

    #809142

    Andrez25
    Topic starter
    Berichten: 6

    Bedantr voor je snelle antwoord! Heb je een specifieke uitlaat die goed op mijn basic setup zou kunnen passen?

    #809144

    Mark
    Bijdrager
    Berichten: 61

    Ik zou voor een Citypower gaan (snellere standaarduitvoering). Zolang je niks aan de blok of cilinder gaat veranderen is dat de beste optie. Een iets grotere sproeier en (sport)luchtfilter erbij. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

    Wil je echt 60/65 halen dan zul je toch een andere cilinder moeten monteren. Dan is een Leovince krul of dergelijke wel een betere pijp. Alhoewel een Citypower ook goed presteert op een grotere cilinder. Houd het ook wat minder lawaaierig.

    Hier vind je de beste informatie voor het opvoeren van je Ciao

    Het tunen en opvoeren van je Vespa Ciao of Gilera citta

    #809148

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Blok uitvijlen is een relatief goedkope optie, dan kan je een 13/13 carburateur met malossi filter erop zetten met een citypower.

    Op deze manier blijft je brommer mooi strak en orgineel. Zo mooi als die van jou zie je ze niet vaak.

    Met vragen kan je mij wel een berichtje sturen hoe dat moet

    Moet ik dat nou wel doen?
    #809150

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Mijn Ciao loopt de snelheid die jij wenst.

    Inlaat bewerkt, 12/12, 65cc, Citypower. Uitlaatgeluid is ‘normaal’.
    Het mooie van Citypower is dat ’t er van buiten allemaal heel ‘gewoon’ uitziet.
    Met een krul heb je eerder de kans dat de brommer een WOK kan krijgen.

    Er is op deze site voldoende info te vinden om ‘m nog veel SNELLER te laten lopen.
    Ik moet me altijd flink inhouden om er eens echt werk van te gaan maken.
    Voor snelheid heb ik 2 motorfietsen in de schuur staan.

    #809151

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Full Stock = alleen originele onderdelen.

    Onze Vespatjes hebben trekkracht nodig, en het meest effectieve is toch de uitlaatpoort van de cilinder te verbreden, b.v. 3mm aan beide zijden, 6mm totaal, ga je zeker merken in de lagere toerentallen(koppel).
    Wil je ook nog meer snelheid dan de uitlaatpoort 1 a 2 mm omhoog brengen maar je verliest hierdoor wel weer wat trekkracht, minimaal een 10/10 carbje/inlaat is toch wel nodig dan en een goede uitlaat met juiste sproeier afstelling met b.v. polini luchtfilter.
    Pulley 70mm is nu je grote vriend, helemaal als je ook nog een grotere Carb/inlaat, en expansie uitlaat gaat gebruiken, en weer nu sproeiermaat vergroten/aanpassen natuurlijk 😛  Tunen :thumb

    TICKLING BARN
    #809156

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Bedantr voor je snelle antwoord! Heb je een specifieke uitlaat die goed op mijn basic setup zou kunnen passen?

    Op een basic setup zou ik gaan voor een citypower.
    Als je uitlaat flens op je cilinder 22mm is dan zou ik voor een gianelli citypower gaan.
    Dit is een uitlaat met standaard looks(politie vriendelijk) die het op een 50cc goed doet maar mocht je wel ooit naar 65cc kan je er ook nog heel goed mee uit de voeten.

    #809157

    Andrez25
    Topic starter
    Berichten: 6

    Bedankt aan iedereen voor jullie advies en hulp!! Ik geef jullie soon een update!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.