Full stock Brom Ciao opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Full stock Brom Ciao opvoeren

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Andrez25 3 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #809140

    Andrez25
    Topic starter
    Berichten: 6

    Dag allemaal,
    Ik heb onlangs een Ciao aangekocht, hij loopt nu +/-40 op teller.
    Wat zou ik kunnen doen om hem wat rapper te doen trekken en een hogere top-speed te verkrijgen?(60-65km/h zou tof zijn 😁 )
    Ik heb gehoord dat je met een poeli en een uitlaat al veel kunt doen. Maar welke uitlaat raden jullie me dan aan? Ik zag dat de Leo krul niet slecht is en dat hij decent trekt.
    Ik ben nogal nieuw in de “opvoer wereld” dus sta ik ook open voor alles!
    MVG Andrez
    IMG_20210413_115530IMG_20210413_115555

    #809141

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    poelie kleiner
    carb groter
    andere cilinder
    snellere (expansie) uitlaat
    sproeier veranderen

    Is een shortlist van wat je kan doen.
    Wat betreft merk voor elk onderdeel hangt af van je budget.

    #809142

    Andrez25
    Topic starter
    Berichten: 6

    Bedantr voor je snelle antwoord! Heb je een specifieke uitlaat die goed op mijn basic setup zou kunnen passen?

    #809144

    Mark
    Bijdrager
    Berichten: 61

    Ik zou voor een Citypower gaan (snellere standaarduitvoering). Zolang je niks aan de blok of cilinder gaat veranderen is dat de beste optie. Een iets grotere sproeier en (sport)luchtfilter erbij. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

    Wil je echt 60/65 halen dan zul je toch een andere cilinder moeten monteren. Dan is een Leovince krul of dergelijke wel een betere pijp. Alhoewel een Citypower ook goed presteert op een grotere cilinder. Houd het ook wat minder lawaaierig.

    Hier vind je de beste informatie voor het opvoeren van je Ciao

    Het tunen en opvoeren van je Vespa Ciao of Gilera citta

    #809148