FonS – Ultra Chrome Special

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Ultra Chrome Special

Dit onderwerp bevat 337 reacties, heeft 88 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FonS 1 jaar, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 338)
  • Gebruiker

Martino
    Bijdrager

Wat een grote geheimzinnigheid om de uitlaat.:) Volgens mij kan je het al redelijk uit de tekst en plaatjes halen welke het gaat worden. Misschien is dit ook wel een leuke vraag voor een volgende prijsvraag?

En ondanks de lange to do list ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat. Heb je een tijdstip voor de Ciao in je hoofd wanneer hij gepresenteerd wordt aan het volk? πŸ˜€ Of maak jij jezelf geen illusies zodat eventuele tegenslagen betreft de opbouw je gemoedstoestand niet doen verslechteren?

virgil
    Donateur

Heey,

Fons ik denk dat ik weet welke uitlaat want ik heb hem zelf ook als het goed is.

proma lowboy of leo handmade?

gr

STH
    Bijdrager

ben benieuwd naar het eindresultaat!

goedguus
    Bijdrager

Ik denk de proma lowboy want ik meende dat die ook 2 aansluitingen had bij de demper net zoals de demper van fons..

FonS
    Topic starter

Martino :
    Heb je een tijdstip voor de Ciao in je hoofd wanneer hij gepresenteerd wordt aan het volk? πŸ˜€ Of maak jij jezelf geen illusies zodat eventuele tegenslagen betreft de opbouw je gemoedstoestand niet doen verslechteren?

Ik wil er graag de Zuid-Limburg toer op 8 mei mee rijden, dus dat is de deadline. Haal ik die niet, rij ik de toer met m’n Pack, en daar heb ik Γ©cht geen zin in (ook al zou het hilarisch zijn).
    Die brommertjes zijn niet bepaald gemaakt om mee te toeren, en aangezien de mijne ook nog opgevoerd is en enorm veel verbruikt is het al helemaal geen praktisch alternatief.

Update uit de vierwieler-wereld; ik heb afgelopen vrijdag de Mini uit de loods (op de zaak) gehaald voor een weekendje en maandag zet ik hem daar weer terug.
    Het is ontzettend leuk om er -na hem al twee maanden te hebben- eindelijk mee te kunnen rijden πŸ™‚ Over een paar weken neem ik hem definitief mee naar huis en wordt hij binnenstebuiten gedraaid, zodat ik weet dat hij helemaal in orde is en ik er wat vaker mee de weg op kan.
    Ik schiet morgen nog een foto van het bakkie op de oprit om het verhaal wat aan te kleden :lol

Mike
    Bijdrager

Leuk dat je je Mini dit weekend even uitlaat:) Ik begrijp uit je verhaal dat je automonteur of iets in die richting bent?

Maar hoezo de Pack als alternatief? je hebt toch nog meer brommertjes ( ciao’s ) staan? of heb je dr een boel weg gebonjoerd?

Mike

FonS
    Topic starter

Mike :
    Ik begrijp uit je verhaal dat je automonteur of iets in die richting bent?

Hoe kom je daar bij? Ik ben meubelmaker :pest

En waarom de Pack… Ik heb inderdaad nog een paar Ciao’s, maar de ‘FonS’ Ciao wordt uitgeleend aan een andere toerrijder en met de 19 inch wil ik alleen de oldtimertoer rijden. Die is ook een beetje saai om een normale toer mee te rijden. M’n oude snor Ciao valt uit elkaar en een andere brom Ciao is nog niet klaar (nog bezig met spuiten). Ook de racer is niet echt geschikt om mee te touren.
    En heb je al eens een Pack een toer zien rijden? :lol Zoals ik al zei lijkt het me hilarisch, ik zie alleen erg op tegen het gebrek aan comfort (de vering is bij 25+ km/h ronduit gevaarlijk) en het belachelijke benzineverbuik.

ritze
    Bijdrager

als je een “normaal“ blok eronder zet zal het echt wel fijn lopen πŸ˜€
    mja you like youre tuning style πŸ˜€
    zou wel echt helemaal de bom zijn als je daar mee gaat toeren 😐

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
    Topic starter

Met een ‘normaal’ blok ga je niet snel genoeg om een toer mee te kunnen rijden he :pest Hij gaat nu zelfs maar +/- 45 km/h.

Mini eindelijk (even) op de oprit;

FonS
    Topic starter

Sorry Max, hij is nog niet gespoten… :lol

Kleine update; ik ben er vanavond eindelijk aan toe gekomen de slijptol op het frame los te laten.
    Dat moest toch nog ff gebeuren voordat ik aan het spuiten ging, want kickstart komt er absoluut op :worshippy

Ik ben ook nog bezig met het plamuren van de deuk in de tank. Komend weekend gaat het frame de spuitcabine in, de bagagedrager en het veersysteem moeten eerst nog kaal gemaakt worden, net als de velgen.
    Maar als het frame klaar is, ben ik al een grote stap vooruit πŸ™‚

Jarco
    Bijdrager

Hee zie ik daar nu het frame van Virgil? πŸ˜€ ( Just kidding. )

Ben benieuwd FonS, inmiddels wel toe aan een kleurijke update. :thumb

FonS
    Topic starter

:smack

Het wordt inderdaad hoog tijd, de Zuid-Limburg toer komt snel dichtbij.
    Maar het scheelt dat buiten het frame, de bagagedrager + veersysteem en de velgen (dus de gespoten onderdelen) alles nieuw is en ik dat dus allemaal al klaar heb liggen om erop te schroeven.

Ow, ik moet natuurlijk ook nog ergens tussendoor een blok opbouwen… Ach, komt wel goed :p

Jarco
    Bijdrager

:haha

Het werkt idd wel erg lekker met nieuwe onderdelen, helemaal als je alles al in huis hebt.
    Dus kleur erop blok in elkaar en monteren in +/- een maandje tijd?

Moet lukken als je het mij vraagt, misschien even iets minder aandacht aan de mini geven. πŸ˜€

Waarom?

Kentekenplaat:con

FonS
    Topic starter

Oh ja, die is ook wel handig als ik ermee wil rijden :haha Stuur die maar eens gauw op!
    En Jarco, het moet makkelijk lukken ja, maar de Mini is ook zo leuk…

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 338)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.