FonS – Ultra Chrome Special

Home Forums Mijn brommers Projecten FonS – Ultra Chrome Special

Dit onderwerp bevat 337 reacties, heeft 88 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FonS 2 maanden, 4 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 331 tot 338 (van in totaal 338)
  • Gebruiker

FonS
    Bijdrager

Nou, hij heeft een tijdje stil gestaan… Maar dit jaar wil ik héél graag weer een snorretje voor een beetje woon-werkverkeer, even naar de winkel etc.
    Het probleem is dan dat al het chroom veel te opvallend is, dus ik was al langer van plan om hem meer standaard te laten ogen én rijden.

De wielplaten gaan eruit en de 5 spaaks velgen worden grijs gespoten (donkerder dan standaard). De chroom vork wordt vervangen door een groene, en de kappenset wordt ook een originele.

Inmiddels heb ik een andere vork gespoten en gemonteerd, samen met een origineel stuur met koplamp etc. Ik heb tijdelijke velgen en kappen gemonteerd, maar het geeft een goed idee van hoe hij moet worden.

Motorisch is hij nu zo goed als standaard snor: origineel kickblok met 12/7 en standaard uitlaat. Snor vertanding met 80mm poelie. Topsnelheid 40 km/h op het tellertje, eigenlijk nog te hoog dus.
    Maar we kunnen weer snorren in het zonnetje 🙂

zevenenergie
    Bijdrager

Misschien kun je er nog een trekstart op monteren, dan hoef je hem niet aan te lopen dat is super relaxt als je veel boodschappentassen aan je snor hebt hangen. Zowiezo maak je er extra de blits mee en dat is zomers lekker cool. 🙂
    Is zo,n chromen voorvork nou even stevig als de orginele?

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

FonS
    Bijdrager

Trekstart vind ik lelijk, dan duw ik liever. Ik zou het liefst natuurlijk gewoon de kickstart gebruiken, maar dat past niet icm standaard uitlaat…
    Chroom EBR vorkje is volgens mij even stevig als een standaard vork, maar ik heb er niet veel mee gereden (465 km om precies te zijn) en dat was icm vorkdempers.

Martino
    Bijdrager

Al zijn je plannen best ok het rijmt niet meer met de titel van deze special. Persoonlijk vind ik al dat chroom wel mooi en had je dit ook goed gedaan. De wielen en ook de Proma lowboy pasten goed in het thema en vielen niet kitscherig uit.

Ik snap daarentegen natuurlijk dat je wat minder wil opvallen en lekker rond te gaan snorren, maar heb je niet meer snorbrommertjes?

FonS
    Bijdrager

Klopt Martino, maar de titel zal ik niet aanpassen. Het project was wat het was, ik wil nu alleen even laten zien wat ermee gaat gebeuren. Maar de tankstickers gaan er natuurlijk wel af, daar laat ik nieuwe voor maken.
    Hij was gewoon niet praktisch, erg opvallend en probeer hem maar eens goed af te sluiten met die wielplaten 🙄
    En nee, ik heb nog maar 3 Ciao’s waarvan 2 brom. En een Pack, maar dat is ook geen praktisch snorretje 😀

ritze
    Bijdrager

Hey, dat is fijn, kerel zin om nu zondag rondje te toeren met de brommer?  Word mooi weer enzo

AA-T
    Sleutelbeheerder

Een snorretje voor woon/werk verkeer en een boodschap is echt ideaal, lekker geen helm op en toch overal net even wat sneller. Vooral in de stad ook prettig, en het klopt, het is dan ook wel prettig als je niet al te veel opvalt. Nou zal dat met een standaard uitlaat ook niet heel snel gebeuren denk ik, de meeste mensen kijken pas om als je dik kabaal maakt.

Als ik terug kom van vakantie ga ik een standaard uitlaat omlassen zodat deze wel past met kickstart, misschien is dat ook wat voor jou 🙂

FonS
    Bijdrager

Dat idee was er inderdaad al langer, maar tot nu toe was het niet nodig, ik reed altijd met een expansie uitlaat. Nu moet het er maar eens van komen!

8 berichten aan het bekijken - 331 tot 338 (van in totaal 338)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.