Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

Dit onderwerp bevat 943 reacties, heeft 118 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 6 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 944)
  • Gebruiker

Martino
    Bijdrager

Mooi die zwarte cilindertjes, groot en klein.

Die ratel vraagt om een filmpje natuurlijk. Kan je niet horen waar deze ratel zich specifiek bevindt?

speedbuxy
    Bijdrager

Citta_Florian :
    Carburateur: 19,5mm Dellortho PHBG AD

Ik zou een 19,75mm nemen dat loopt stukken beter:lol
    Nee zonder gekheid leuke plannen heb je op de plank liggen:thumb

Florian
    Topic starter

Zo hier is er weer een:D

Gelijk maar de boosters doorgeprikt:

Voor het eerst boosters doorgeprikt, stelt eigenlijk niks voor en je freest zo door dat aluminium heen!

Vanmiddag ook de Simonini zijinlaat in ontvangst mogen nemen.

Helaas moet er nog wel een stukje van het hemd gefreesd worden, want de inlaat word nog deels geblokkeerd

Nu is het wachten op het pakketje van JMPB met onder anderen de 19mm carburateur en membraamkit van Polini.
    Verder moet het groot carter nog gekotterd worden!

Wel heb ik nog even jullie hulp nodig.. Wat is wijsheid de boosters nog doortrekken in het carter? Dit was uiteraard mijn intentie, maar de vorige eigenaar heeft de boosters al heel licht bewerkt en hierdoor ligt al een stuk draad van het membraam bloot. En ik wil natuurlijk ook niet vol door het carter heen frezen want dan ben je nog veel verder van huis.. Suggestions??

Martino
    Bijdrager

Ik kon nog niet eerder reageren op je foto, maar zoals ik idd al zei. Boostertjes doorprikken is het probleem niet.
    Ziet er nu keurig uit. Het is wel enigzins onzinnig deze niet over te nemen in je carters. Heb je het werk voor niks gedaan.
    Neem je gelijk nog even het hemd van de cilinder mee. Welke je meer voor de mooie afwerking doet ipv dat je er echt iets van zult merken.

speedbuxy
    Bijdrager

Ik zou de boel wel zoveel mogelijk doortrekken nu het toch mooi uit elkaar ligt.
    Anders krijg je straks spijt dat je het niet gedaan hebt, dit had ik bij mijn Simo 3taps blokje toen ook.

Waarom?

Whaha wat dacht je, ga gewoon voor deze combi want dat gaat sowieso goed samen:D Lekker bezig hoor:thumb

Florian
    Topic starter

Vandaag weer even bezig geweest!
    Eerst heb ik even de wand van de Pinasco aangepast omdat deze deels de inlaat blokkeerde.

Daarna ben ik opzoek gegaan naar verbeterpunten van het carter als gauw kwam ik tot een puntje van verbetering

Even geflowd, daarna heb ik de spoeler nog iets dieper gemaakt.
    Ik vind het zo wel prima want het is allemaal zo dun en ik ben veel verder van huis als ik door het carter heen frees.

Ook heb ik de andere booster nog iets dieper en groter gemaakt, nu moet alleen het groot carter nog gekotterd en bewerkt worden. Moet even kijken wanneer ik de Malossi frees bij Flick op kan halen en dan gaan we los!

Tot slot heb ik nog even rondgesnopen voor vette combo’s voor de Citta die uiteindelijk gecoat gaat worden.
    Deze sprak mij gelijk erg aan

speedbuxy
    Bijdrager

Ik heb het idee dat 2012 een echt zij inlaten jaar gaat worden:lol:thumb
    (wat zal shell blij met ons zijn:D)
    Maar die kleuren combo is wat moeilijk in een citta terug te denken, maar denk wel dat het vet kan worden:thumb

Florian
    Topic starter

Zo hier maar weer even een kleine update!

Afgelopen weekend heb ik de Limbo ”tour” gereden.
    Helaas pakte het voor mij niet helemaal goed uit, na een kleine 10km stond ik alweer stil. De brommer kapte ermee.. zo van het ene op andere moment.

Gisteren ben ik opzoek geweest naar de oorzaak van het probleem, dit was gauw gevonden. Een nieuwe CDI gemonteerd en hij rijd weer ‘prima’

Vandaag ben ik Heerenveen afgespeurd opzoek naar een geschikte coater voor de Citta.
    Ik ben bij Juro coating geweest maar dit is een onbegonnen zaak, hij vroeg er ongeveer 300 euro voor exclusief BTW en ex stralen.

Wel heb ik weer 2 anderen gevonden, o.a. multicoat & Nicolai coating in Drachten en vooral bij die laatste heb ik wel een goede kans dat dat hem gaat worden.

Het bovenste ontwerp word hem niet, want ik wil sowieso zwarte kappen houden en dan is the theme weer helemaal anders.
    Nee ik houd het wat meer basic, ik heb er nog 2 gemaakt.

Ben langzamerhand ook al bezig geweest de Citta uit elkaar te trekken.
    Ik wil dit weekend de achterbrug verstevigen, en dan wil ik het spul ook asap aanleveren bij de coater.

Waarom?

Jammer dat je de tour zondag voor jouw van korte duur was:| Wel mooi dat je de Citta nu grondig gaat aanpakken en hopelijk dan ook minder pech:thumb Als ik eerlijk ben vind ik de kleuren die je laat zien wat saai maar dit blijft altijd lastig kiezen. Houd er wel rekening mee dat de meeste coaters met enkel matte kleuren werken en hier zit vaak ook het prijsverschil. Hier in Nijkerk zit Geritsen coatings en deze staan bekend om de goede prijs/kwaliteit en ruime assortiment aan kleuren. Hier hebben ze bijv ook Candy kleuren zoals die van Tonni ook is gedaan, duss misschien candy blauw??

Even een indicatie,
    Zo zou ik bijv mijn Ciao frame laten coaten in het Gun metal grijs met hierover nog een extra hoogglanslaag + zilverflakes. De velgen wilde ik hoogglans rood hebben en mocht 11 overige delen in een van deze kleuren mee laten coaten. Totaal incl stralen zou me dit dan 275,- hebben gekost incl btw.

Lennaert
    Bijdrager

mocht je hem laten coaten vraag en geef NADRUKKELIJK aan dat je een anti benzine laag eroverheen wilt 😉 dit is een speciale lak namelijk. zoals je kunt zien bij mijn vernaggelde citta heeft dit een zachte coat,vlekken en viezigheid tot gevolg als je benzine morst :)! en dat is natuurlijk zonde.

Florian
    Topic starter

@Waarom: Ik ben ook wel saai dus dat past wel bij elkaar gelukkig:thumb
    Ik heb ze direct een mail gestuurd met gegevens over de brommer om te vragen om een prijsindicatie. Het gaat dan om de kleuren candy blauw en hoogglans zwart met metallic lak eroverheen. Maar als ik dan toch meteen een dot met geld uit ga geven denk ik toch dat ik voor een ander (wat gewaagder) kleurtje ga, want ik heb ook wel eens een brommer gezien met candy donkerpaars en dit trok mij ook wel meteen erg aan. Opzich vind is 250/300 euro voor de coating nog te doen, maar dan moet het resultaat wel echt verbluffend zijn;) Maar op de site ziet het er netjes en professioneel uit dus ik denk dat het met het resultaat wel goed zit.

Thanks voor de link:thumb

@DR-Flenny: Bedankt voor de tip man:thumb
    Ik heb meteen beide coaters gevraagd of ze hiertoe de beschikking hebben (denk het wel)

Florian
    Topic starter

Het hele gebeuren rond het coaten van de Citta staat een beetje stil.
    Ik heb menig coaters gebeld en gemaild! De ene is te duur en de andere heeft de juiste kleuren niet.. erg frustrerend allemaal:boos
    Zit er hard over na te denken om alles gewoon zelf te gaan spuiten, mijn pa heeft een straalkast in het hok staan, verder hebben we wel ergens een verfspuit liggen die je op de compressor aan kan sluiten dus dat moet ook wel een mooi resultaat geven:thumb

Voor de rest heb ik alle onderdelen voor het (Simo) zij-inlaat blok in huis liggen, er moeten alleen nog een paar dingetjes gedaan worden. Originele inlaat moet afgesloten worden en het groot carter moet nog gekotterd worden. Dit staat voor binnenkort in de planning:D

In de tussentijd ben ik met wat andere dingen bezig geweest! Zo heb ik het zelfbouw zij-inlaat uit de kast getrokken en aan het bewerken geslagen. De inlaat zit nu bijna op zijn max. En het adaptorplaatje schiet ook al aardig op, gaten voor het membraam zijn geboord en getapt. Het is nu alleen nog een kwestie van het bewerken van het adaptorplaatje voor de doorvoer van mengsel. Helaas geen foto’s:?

Verder heb ik een Malossi Reed Valve Engine gekocht hier op het forum, in eerste instantie was ik er erg blij mee maar toen ik de carters daadwerkelijk in mijn handen had verging het lachen mij al gauw..

Gelijk contact gezocht met de verkoper van de RV, en van zijn reactie stond ik echt versteld.. Deze kerel ontkend gewoon keihard dat het zijn carters zijn:?:kots

Waarschijnlijk heb ik een leuk dealtje met Tonni gemaakt dus dan zijn de carter binnenkort weer rijdbaar:D
    Natuurlijk heb ik de RV wel met een achterliggende gedachte gekocht, want ik wou al tijden de 41 Malossi Ipermatic replica al tijden testen maar ik wou als basis wel een RV hebben.

speedbuxy
    Bijdrager

Lekker kut weer:( want dat klein carter heb je niks meer aan.
    Maar wel mooie plannen heb je ervoor klaar liggen:thumb

Martino
    Bijdrager

Klein carter na reperatie heb je zeker nog wel wat aan. Valt me vaker op dat op die plek bij RV en EVO blokken scheuren of overdreven deuken zitten. Kan niemand netjes een blokje in elkaar zetten oid? Vervelender is dat de verkoper of moet ik zeggen oplichter hier niets over melde voor koop.

Gaat vast een leuke combinatie zijn met de ipermatic replica.

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 944)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.