Fabrizi Getande poelie + koppeling

Home Forums Mening & ervaring Poelies Fabrizi Getande poelie + koppeling

This topic contains 45 reacties, has 17 deelnemers, and was last updated by Erik J 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
  • #152585

    raceciao
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Hier staat een originele te koop: http://www.ebay.it/itm/Ciao-Fabrizi-/281899412558?hash=item41a283ac4e:g:xgYAAOSwIwhWSbXZ
    Helaas ook voor een originele prijs…

    Die werd hierboven ook al gedeeld πŸ˜‰

    #152586

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Ik denk dat het mogelijk is om hem te produceren.

    De vraag is wat mensen er voor over hebben (prijs… wat mag het kosten)? Dit wordt niet heel goedkoop om te maken, vooral omdat de poelie er ook bij moet en een snaar.

    #152590

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Reken je materiaal kosten uit plus de fabrikatie kosten en denk dan even na over de winst marge.
    Wat ik persoonlijk voor zoiets zou betalen is rond de +/-100 euro.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #152589

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    Mocht je zoiets echt gaan produceren lijkt het mij wel ontzettend gaaf om te proberen,

    Voor een complete set; poeli, snaar en koppelingshuis( zonder binnenwerk) zou ik rond de 100 tot 120 euro over hebben.

    Maar hoe doe je dat met maten van de poelie?

    #152587

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb serieuse belangstelling voor een high-end setje.

    Ik ben dan ook benieuwd naar het uiteindelijke prototype, de specificaties en naar de prijs waar jij op uit zal komen.

    Voor iets dat “helemaal goed” is heb ik wel wat over.

    Een aluminium tandriemkoppeling zonder startsegmenten met eenvoudige trekstart en met hardchroom op de juiste plaatsen, is natuurlijk de ultieme natte droom πŸ˜›
    Dat zou ik op zeker kopen.:relax

    Je cad presentatie ziet er gelikt uit.

    Je moet wel een beetje voort maken, want ik heb de lijst met onderdelen en het tekenwerk om een tandriem setje zelf te fabriceren al bijna klaar.

    Wanneer is je website weer online?

    #152588

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    zevenenergie :
    Ik heb serieuse belangstelling voor een high-end setje.

    Ik ben dan ook benieuwd naar het uiteindelijke prototype, de specificaties en naar de prijs waar jij op uit zal komen.

    Voor iets dat “helemaal goed” is heb ik wel wat over.

    Een aluminium tandriemkoppeling zonder startsegmenten met eenvoudige trekstart en met hardchroom op de juiste plaatsen, is natuurlijk de ultieme natte droom πŸ˜›
    Dat zou ik op zeker kopen.:relax

    Je cad presentatie ziet er gelikt uit.

    Je moet wel een beetje voort maken, want ik heb de lijst met onderdelen en het tekenwerk om een tandriem setje zelf te fabriceren al bijna klaar.

    Wanneer is je website weer online?

    De website blijft voorlopig offline totdat ik er echt weer mee bezig ga (en kan). Momenteel te druk met andere zaken. Tevens heb ik maar weinig productieonderdelen (lagersets en achterwielplaten), en heb ik de site voor de verkoop momenteel niet nodig.

    Mijn concept zou bestaan uit een aluminium koppeling met een stalen (RVS) binnenring (voor de segmenten). De tekening boven is een concept voor de visualisatie en om te kijken hoe duur de productie uitvalt.

    Overigens zie ik het niet als concurrentie. Het is juist mooi dat ook anderen aan onderdelen werken, daarmee houden we het merk nog lang in leven :thumb

    Je hebt PM.

    #152592

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Frezdzzzzz

    Ik zal mijn gedachten spinsels met je delen.

    Ik kan zien dat de fabrizi koppeling een wat oudere tandriem gebruikte,
    er zijn wel wat verbeteringen geweest de laatste jaren.

    Er zijn tegenwoordig tandriemen op de markt met carbon strengen. Deze riemen hebben hun eigen gehard stalen tandriem poelies.
    Daarmee kunnen dezelfde vermogens mee over gebracht worden als met kettingen,
    maar dan geschikt voor hoge toerentallen.

    Ik ben zelf van plan standaard poelies op een bestaande koppeling pas te maken. Daar voor gebruik ik alle ruimte die ik heb, (in de breete) en laat daar voor een snaar op maat snijden.
    Welke type snaar het precies gaat worden weet ik nog niet.
    Ik overweeg de Delta Chain Carbon en de omega Hl alle twee van optiebelt.
    De laatste geeft meer keuzevrijheid in poeli,s.

    Aluminium is erg zacht voor een kleine poelie.
    Vandaar dat ik zat te denken aan een hard verchroomde poeli,
    want het huis kan dan aan de binnenkant mooi mee verchroomd worden.

    Dat de alu koppeling knalt bij extreme toerentallen zou op gevangen kunnen worden door lichtere koppelings schoenen (uitboren?) Deze oefenen dan minder kracht uit.
    En dan ten hoogte van de schoenen de diameter groter maken.

    Al met al is een alu koppeling nog niet zo eenvoudig gemaakt. Simpel weg de sterkste materialen nemen is niet altijd een optie vanwege de prijs en de verkrijgbaarheid.

    Het mag allemaal niet te duur worden denk ik, maar het overstijgt wel degelijk en “hebbe-ding”
    ook voor de standaard rijders.

    Met deze tandriemen word elke vespa een oldtimer, dat is zeker.
    met nog maals dank aan wilk 1985 voor de inspiratie:thumb

    Groet,

    #152599

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Ik heb van velen gehoord dat ze er wel 80 a 120 euro voor over zouden hebben (complete set: koppeling (ex. binnenwerk), snaar en poelie). Ik denk dat dat wel te doen moet zijn.

    #152601

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    @zevenenergie
    Je kan altijd nog een stalen binnen ring persen in de aluminium koppeling voor de stevigheid. Eigenlijk hetzelfde idee als de aluminium vario koppelings schalen die gap_pei verkoopt.

    #152603

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Even voor de duidelijkheid jongens Fredzz is de genedie een alu koppeling wil bouwen voor de verkoop. Hij kwam ook aan met het idee van die ring er in.

    Ik zou het voor mezelf anders doen.

    En ik dus ik wil gewoon iets eenvoudigs maken maar wel iets heel goeds, voor mezelf.
    Ik heb wel de kennis om iets ingewikkelds te maken en ook veel ervaring met producten ontwerpen en duurzaam te produceren voor de verkoop.
    Maar de ciao is vooral mijn vervoer en hobby en dat wil ik zo houden.

    Als fredzzz het eerder af heeft of met een mooie alu koppeling komt koop ik het van hem, want ik heb nog aardig wat projectjes liggen die Ik eerst af wil hebben.en

    Het lijkt me wel gaaf als al deze activiteit hier lijd tot een mooi product voor alle vespa tjes, op de wereld.
    Hoe leuk is dat!!!!

    #152604

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Afgelopen dagen zijn fredzzz en ik bezig geweest met het ontwerp. Zojuist even een 3D printje gemaakt:



    binnenkort de tandwielen maken.

    Er is bewust gekozen om de voortandwiel ook los te maken. Zo kun je eenvoudig(en goedkoop) wisselen van een gewone koppeling en simonini.

    #152605

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Dit ziet er zeer belovend uit πŸ™‚

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #152606

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Mooi hoor dat het in een weekje zo word opgepakt. Ik zou er ook zeker een willen. Koppeling ziet er al goed uit hoor.

    #152591

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    so, tooth poelies received. A lttle machining work on a lathe and it should fit. :rules

    #152607

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    @Piet30 any progress yet ? cant wait to see it work πŸ˜›

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.