Even oude Vespa Ciao Teen Rosso

Home Forums Mijn brommers Projecten Even oude Vespa Ciao Teen Rosso

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dountill 1 week, 3 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #781285

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2084

    Dat is een mooi blad, Dit soort dingen op de site zetten hoort er helemaal bij, er is op de site zelfs een topic Show je werkplaats, want iedereen wil natuurlijk alles weten over je vespa hobbie en hoe je werkplaats er uitziet. :thumb

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #781364

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3463

    Ik zit net je perso voor de tweede keer nog eens door te lezen en er valt me iets op.

    Je schrijft dat je een metalen koelkapje hebt, en ik weet vrijwel zeker dat die er niet op hoort. Nou is dat op zich geen ramp, maar als jou cilinder ook het schroefdraad er aan vastgegoten heeft is de kans heel groot dat er een 38,4mm cilinder op zit. Hier hoort ook een 38,4 zuiger in, maar jou Ciao zal origineel geleverd zijn met een 38,2 zuiger. Niet veel mensen weten dat dus ik zou eens even controleren of je wel met de goede zuiger rijdt. Overbodig om te zeggen dat een 38,2 zuiger in een 38,4 cilinder veel compressieverlies oplevert.

    #781368

    Dountill
    Topic starter
    Berichten: 263

    Ik zit net je perso voor de tweede keer nog eens door te lezen en er valt me iets op. Je schrijft dat je een metalen koelkapje hebt, en ik weet vrijwel zeker dat die er niet op hoort. Nou is dat op zich geen ramp, maar als jou cilinder ook het schroefdraad er aan vastgegoten heeft is de kans heel groot dat er een 38,4mm cilinder op zit. Hier hoort ook een 38,4 zuiger in, maar jou Ciao zal origineel geleverd zijn met een 38,2 zuiger. Niet veel mensen weten dat dus ik zou eens even controleren of je wel met de goede zuiger rijdt. Overbodig om te zeggen dat een 38,2 zuiger in een 38,4 cilinder veel compressieverlies oplevert.

    Welk schroefdraad bedoel bedoel je dan precies? Ik zal het eens checken als ik alles weer terug thuis heb.

    #781371

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3463

    Op de cilinder zit ofwel schroefdraad om het koelkapje op vast te schroeven, ofwel een metalen klipje zonder schroefdraad. Daaraan herken je de oldtimer cilinder die vrijwel altijd 38,4 is en de modernere die vrijwel altijd 38,2 is.

    #781372

    Dountill
    Topic starter
    Berichten: 263

    Op de cilinder zit ofwel schroefdraad om het koelkapje op vast te schroeven, ofwel een metalen klipje zonder schroefdraad. Daaraan herken je de oldtimer cilinder die vrijwel altijd 38,4 is en de modernere die vrijwel altijd 38,2 is.

    Ah zo. Nee deze heeft wel echt zon clipje tussen de koelribben waar hij op vast wordt gezet.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.