Even oude Vespa Ciao Teen Rosso

Home Forums Perso’s Projecten Even oude Vespa Ciao Teen Rosso

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 maand, 1 week geleden.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #781285

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2359

    Dat is een mooi blad, Dit soort dingen op de site zetten hoort er helemaal bij, er is op de site zelfs een topic Show je werkplaats, want iedereen wil natuurlijk alles weten over je vespa hobbie en hoe je werkplaats er uitziet. :thumb

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #781364

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3570

    Ik zit net je perso voor de tweede keer nog eens door te lezen en er valt me iets op.

    Je schrijft dat je een metalen koelkapje hebt, en ik weet vrijwel zeker dat die er niet op hoort. Nou is dat op zich geen ramp, maar als jou cilinder ook het schroefdraad er aan vastgegoten heeft is de kans heel groot dat er een 38,4mm cilinder op zit. Hier hoort ook een 38,4 zuiger in, maar jou Ciao zal origineel geleverd zijn met een 38,2 zuiger. Niet veel mensen weten dat dus ik zou eens even controleren of je wel met de goede zuiger rijdt. Overbodig om te zeggen dat een 38,2 zuiger in een 38,4 cilinder veel compressieverlies oplevert.

    #781368

    Dountill
    Topic starter
    Berichten: 267

    Ik zit net je perso voor de tweede keer nog eens door te lezen en er valt me iets op. Je schrijft dat je een metalen koelkapje hebt, en ik weet vrijwel zeker dat die er niet op hoort. Nou is dat op zich geen ramp, maar als jou cilinder ook het schroefdraad er aan vastgegoten heeft is de kans heel groot dat er een 38,4mm cilinder op zit. Hier hoort ook een 38,4 zuiger in, maar jou Ciao zal origineel geleverd zijn met een 38,2 zuiger. Niet veel mensen weten dat dus ik zou eens even controleren of je wel met de goede zuiger rijdt. Overbodig om te zeggen dat een 38,2 zuiger in een 38,4 cilinder veel compressieverlies oplevert.

    Welk schroefdraad bedoel bedoel je dan precies? Ik zal het eens checken als ik alles weer terug thuis heb.

    #781371

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3570

    Op de cilinder zit ofwel schroefdraad om het koelkapje op vast te schroeven, ofwel een metalen klipje zonder schroefdraad. Daaraan herken je de oldtimer cilinder die vrijwel altijd 38,4 is en de modernere die vrijwel altijd 38,2 is.

    #781372

    Dountill
    Topic starter
    Berichten: 267

    Op de cilinder zit ofwel schroefdraad om het koelkapje op vast te schroeven, ofwel een metalen klipje zonder schroefdraad. Daaraan herken je de oldtimer cilinder die vrijwel altijd 38,4 is en de modernere die vrijwel altijd 38,2 is.

    Ah zo. Nee deze heeft wel echt zon clipje tussen de koelribben waar hij op vast wordt gezet.

    #784800

    Dountill
    Topic starter
    Berichten: 267

    Een tijdje stil hier, maar ik ben zeker bezig geweest. Alle foto’s die ik maak tijdens het klussen kan je hier vinden. Veel is echter ook referentie voor mijzelf, dus ik zal jullie het niet aandoen om alles hier klakkeloos neer te zetten. Toch wil ik wel een aantal momenten met jullie delen:

    Ik heb besloten om dit seizoen de Vespa eerst maar eens in elkaar te zetten alvorens ik hem ga laten coaten. Misschien bevalt de “verweerde” look me wel en blijf ik liever met de orginele lak rond rijden, wat een verschil met de afbeelding in mijn openingspost:

    IMG_20190302_144524

    Ik vond dit ook een erg leuke foto. Het lijkt net een stoere BMX. Overigens komen de kleuren op de foto erg mooi over. In het echt zie je toch wel iets meer beschadigingen in de lak hoor 🙂

    IMG_20190302_152124

    Momenteel staat de Ciao er zo bij:

    IMG_20190303_165110

    Ondertussen heb ik de aansluiting voor het achterlicht ook netjes door het achterspatbord laten lopen. Dit was ik vergeten. Één van de veren van mijn remhevels was gebroken, die heb ik ook direct vervangen. Hetzelfde pakket wat ik vandaag binnen kreeg bevatte ook een bagagedrager welke ik direct op mijn achterdrager gemonteerd heb. Daarna kon het achterlicht er ook weer op 🙂

    Het blokje is ook al gereviseerd, maar ik wil hier eerst even samen met Jochem bekijken, aangezien het de eerste revisie is die ik heb gedaan.

    De tank bevat overigens ook erg veel roest (opnames met endoscoop staan ook in mijn album), dus daar zal ik ook eerst iets aan moeten doen. Ik zat te denken om van het weekend wat flessen HG Roest verwijderaar te halen.

    #784801

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2359
    #784805

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 561

    Ziet er al heel gaaf uit, succes met de verdere opbouw

    #784808

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3570

    Tof, als het niet perse nodig is zou ik hem niet spuiten, de waarde van deze brommers stijgt en origineel is altijd meer waard. (En mooier naar mijn mening maar dat is persoonlijk)

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.