Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Eurocilindro Roterende inlaat
This topic contains 33 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
Ik meen dat dat lager een binnendiameter heeft van 17mm, gaat het dan wel lukken?
Heb een paar foto’s te pakken maar nog lang niet alles dus verder zoeken vanavond.
Maar even een vraagje aan de echte Tuners hier op het forum, bij het zien van de laatste foto bovenstaand ( schijf op graadmeter) is mij al duidelijk hoe te werk te gaan, graag hoor ik jullie mening want dat is wat topic starter Martino uiteindelijk om vraagt
Zoek ik in tijd de verklarende foto’s π
Zelfde blokje als het vorige filmpje in dit topic maar nu met vario afstelling.
TICKLING BARN18 januari 2021 om 19:57 #806009@crullie
Ik heb er geen mening over maar:
Bij hoge toerentallen gaat een membraan het karakter aannemen van een zuiger gestuurde motor. Met ander woorden, de periode van sluiten voor het bdp wordt gelijk aan de periode van open gaan na het dbp.
Er worden dus minder mengselΒ aangezogen.
Bij een roterend inlaat heb je dat verschijnsel niet.
Hoe en vanaf welk toerental dat gebeurd, hoef ik de echte tuners niet uit te leggen die gaan dat maar lekker zelf uit puzzelen.
En ik neem aan dat Martino die het topic in 2009 opende het onderhand wel weet. π19 januari 2021 om 18:41 #806022Ja idd, helemaal gelijk, iedere set-up heeft zijn eigen instelling voor de inlaat periode nodig en dat zal de echte tuner allemaal zelf willen doen.
Dan maar een paar foto’s voor de π
Beetje verrassend dat de zeskante meenemer los eerst bijna met de hand om de kruktap kunt drukken terwijl als de de meenemer in het lager is geperst dat je ineens minstens een bankschroef nodig hebt om dan nog de meenemer op de tap te persen precies op timing.
Ook zit er geen oliesmeer kanaal in het kleine carter standard dus die boor ik dan voor de zekerheid toch erbij.
Lager, meenemer en eventueel klemschroef, lager heeft nog zijn stofhoezen, met klein schroefdraaiertje weg halen voor 2Takt smering π
π Volle Billen Kruk, kijk hoe breed de wangen zijn en hoe smal de ruimte voor het slingeren van de drijfstang, hoge druk Jonge π
Zo kom je nog maar weinig tegen
Links klein roterend carter (RollerSpeed), rechts origineel carter, spoeler van kleine carter is kleiner dan van het originele carter, dat kan natuurlijk niet, en geen smeerkanaal ijskoud π
Zo πΒ smeer kanaal en nog meer smeerkanalen π
Vlees genoeg, heerlijk π
Rollingspeed Carter heeft een O-ring als rotorhuis sluiting terwijl de Imi Simo rotorhuis een pakking gebruikt die goed moet worden gekozen want de schijf moet vrij en geruisloos(met 2taktolie) zweven maar mag niet gaan trillen/vibreren omdat de pakking te dik is en te veel ruimte geeft. Dus zo dun mogelijke pakking kiezen zodat schijf ook nog maar net vrij rond kan spinnen, belangrijk want als rotorhuis gaat slijten heb je al snel verschijnselen wat lijkt op een lekkend carter.
Schijf zelf word goed gesmeerd door de inlaat positie en zal dus ook het rotorhuis goed smeren maar bij montage niet te zuinig zijn met alvast wat extra olie.
De schijf met respect behandelen, één keer laten vallen en het kan krom zijn, krijg je slinger van, vibraties die de schijf en rotorhuis zal opknabbelen, niet goed.
Zwevend in een olie badje spinnend en tevreden volle gasTICKLING BARN -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.