Eurocilindro Roterende inlaat

Home Forums Mening & ervaring Carters Eurocilindro Roterende inlaat

This topic contains 33 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 3 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
  • 1
    #806005

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik meen dat dat lager een binnendiameter heeft van 17mm, gaat het dan wel lukken?

    1
    #806006

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Heb een paar foto’s te pakken maar nog lang niet alles dus verder zoeken vanavond.

    Maar even een vraagje aan de echte Tuners hier op het forum, bij het zien van de laatste foto bovenstaand ( schijf op graadmeter) is mij al duidelijk hoe te werk te gaan, graag hoor ik jullie mening want dat is wat topic starter Martino uiteindelijk om vraagt :thumb

    Zoek ik in tijd de verklarende foto’s πŸ˜‰

    Zelfde blokje als het vorige filmpje in dit topic maar nu met vario afstelling.

    TICKLING BARN
    #806009

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    @crullie
    Ik heb er geen mening over maar:
    Bij hoge toerentallen gaat een membraan het karakter aannemen van een zuiger gestuurde motor. Met ander woorden, de periode van sluiten voor het bdp wordt gelijk aan de periode van open gaan na het dbp.
    Er worden dus minder mengselΒ  aangezogen.
    Bij een roterend inlaat heb je dat verschijnsel niet.
    Hoe en vanaf welk toerental dat gebeurd, hoef ik de echte tuners niet uit te leggen die gaan dat maar lekker zelf uit puzzelen.
    En ik neem aan dat Martino die het topic in 2009 opende het onderhand wel weet. πŸ˜‰

    #806022

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja idd, helemaal gelijk, iedere set-up heeft zijn eigen instelling voor de inlaat periode nodig en dat zal de echte tuner allemaal zelf willen doen.
    Dan maar een paar foto’s voor de πŸ˜›


    Beetje verrassend dat de zeskante meenemer los eerst bijna met de hand om de kruktap kunt drukken terwijl als de de meenemer in het lager is geperst dat je ineens minstens een bankschroef nodig hebt om dan nog de meenemer op de tap te persen precies op timing.


    Ook zit er geen oliesmeer kanaal in het kleine carter standard dus die boor ik dan voor de zekerheid toch erbij.


    Lager, meenemer en eventueel klemschroef, lager heeft nog zijn stofhoezen, met klein schroefdraaiertje weg halen voor 2Takt smering 😎


    πŸ˜‰ Volle Billen Kruk, kijk hoe breed de wangen zijn en hoe smal de ruimte voor het slingeren van de drijfstang, hoge druk Jonge πŸ™„
    Zo kom je nog maar weinig tegen :thumb

    P7020017
    Links klein roterend carter (RollerSpeed), rechts origineel carter, spoeler van kleine carter is kleiner dan van het originele carter, dat kan natuurlijk niet, en geen smeerkanaal ijskoud πŸ˜•

    P8240040
    Zo 😎  smeer kanaal en nog meer smeerkanalen πŸ˜›

    P8240043
    Vlees genoeg, heerlijk πŸ˜€

    P7020013
    Rollingspeed Carter heeft een O-ring als rotorhuis sluiting terwijl de Imi Simo rotorhuis een pakking gebruikt die goed moet worden gekozen want de schijf moet vrij en geruisloos(met 2taktolie) zweven maar mag niet gaan trillen/vibreren omdat de pakking te dik is en te veel ruimte geeft. Dus zo dun mogelijke pakking kiezen zodat schijf ook nog maar net vrij rond kan spinnen, belangrijk want als rotorhuis gaat slijten heb je al snel verschijnselen wat lijkt op een lekkend carter.
    Schijf zelf word goed gesmeerd door de inlaat positie en zal dus ook het rotorhuis goed smeren maar bij montage niet te zuinig zijn met alvast wat extra olie.
    De schijf met respect behandelen, één keer laten vallen en het kan krom zijn, krijg je slinger van, vibraties die de schijf en rotorhuis zal opknabbelen, niet goed.
    Zwevend in een olie badje spinnend en tevreden volle gas :thumb

    P7020014

    TICKLING BARN
4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.