Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Eurocilindro Roterende inlaat
This topic contains 33 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
7 mei 2009 om 13:28 #148933
Wie o wie heeft er ervaringen theorieen met de roterende inlaat van Eurocilindro, Parmakit, Sprocatti of hoe dan ook het ding mag heten. Ik dacht dat Edjuh eventueel een adres wist waar soortgelijke carterdelen(kleine carter) geproduceert zal kunnen worden net als de spruitstukken en stalen koppelingshulzen? Ik lees en hoor dat een roterende inlaat hogere toeren dan een membraam toelaat. Zal dus een roterende inlaat voordelen hebben ten opzichte van een membraam inlaat op Vespa blokjes? Aangezien onze vespa blokjes niet veel meer dan 10.000 toeren maken. En dat bij een membraaminlaat dacht ik pas bij toeren boven de 12.000 problemen kunnen opleveren met zwevende kleppen. Ik zal vanavond anders wel een foto plaatsen zodat iedereen weet over welk carter ik het heb.
7 mei 2009 om 13:34 #149840ik weet het niet zo hoor. Ik denk dat het membraan niet zo snel de begrenzende factor zal zijn bij een vespa-blokje, maar ik denk eerder de spoelpoorten/uitlaatpoort. Deze zijn vrij klein als je ze vergelijkt met die van andere brommers. Je kunt de uitlaatpoort wel groter maken, maar dan zit je met het probleem van het tapeind, half erafveilen(zoals ArvidW), tapeind heel laten?
Ik denk dat je hier nog het meeste uit kunt halen, door bijvoorbeeld een cilinder met 4 tapeinden erop te zien knutselen.
7 mei 2009 om 14:33 #149841De enige die hier op de site ervaring mee heeft is tim.
Zie
7 mei 2009 om 14:51 #149842Ik heb op die Ciao van Tim gereden en moet eerlijk zeggen dat het mooier loopt dan enig ander membraamblok. Doorlaat van carburateur is zo direct zonder enige obstructie dat het ook erg mooi brult:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 mei 2009 om 14:55 #149843@Hansieb: Ja leuk filmpje, ben ik al een aantal x tegen gekomen.
@TVmierlo: Nou ben ik wel van het knutselen, maar er zijn twee verschillende carters. je hebt ze in versies van 3 en van 4 tapeindes. Ik heb nou net die van 3 tapeindes en wilde graag hierop een 46mm cilinder plaatsen. En niet een extra tapeinde erin maken.
@ArvidW: Zou dit dan alleen te maken kunnen hebben met het feit dat op dit carter de carb. bijna direct op de cilinder staat. In ieder geval dichter bij dan dat van een carb. bij bijv. Malossi reedvalve en Polini reedvalve blokken?
Is er dan echt niemand anders die ooit een roterende inlaat heeft gehad? Aangezien Edjuh ze dacht ik in een topic te lezen ging verkopen/namaken? Kan zo snel niet vinden waar deze staat.
Wat ik vooral wil weten wie er danwel geen ervaringen maar theorieen heeft over roterend vs. membraam?7 mei 2009 om 15:35 #149844Je bent beter met een membraan gestuurd blok ; dan met een roterend.Het nadeel van membraan is dat ze kunnen gaan ” zweven” bij extreem hoge toerentallen.
Me’n RS 250 trek ik galant tot 14K,en dat zie ik nu niet direct bij een vespa blok gebeuren.En mijn braantjes blijven het goed doen.Het zijn er wel 6 ipv 4.7 mei 2009 om 16:27 #149845Wat is precies je doel? Want je kunt het zonder roterende inlaat ook al zo gek maken als je wil, kijk naar een simonini 2007 blok wat echt heel krachtig(eigenlijk te) voor een omabrommer, waar je eigenlijk al vanalles om moet bouwen(remmen, versteviging, overbrenging). Dit blok is 4 taps en kan met wat werk ook van scootercilinders worden voorzien en dan ga je al richting een vermogen wat je nooit uit een 3 tap zal halen.
Dus als je een snel blokje wil is het zeker geen vereiste, ik heb nooit de potentie van een 3 taps roterende inlaat blokje mogen aanschouwen maar daar is vast iets moois uit te halen. Alleen dan zit je zoals gezegd nog aan de grootste obstakels vast: 3 taps piaggio cilinders met kleine spoelpoortjes etc.
De cartertjes komen over een tijdje wel beschikbaar denk ik, zit nu nog in de ontwikkelingsfase.
7 mei 2009 om 17:09 #149846Hou het maar gewoon bij de menbraan inlaat want zoals barry ook al zegt moet je wel heel wat meer toeren gaan draaien wil je hier profijt van hebben, dit is natuurlijk wel mogelijk maar ik ken geen 1 vespa cilinder die zoveel toeren draait.(zelfs de simo 07 niet) misschien als je zelf een cilinder gaat (laten) gieten of iets dergelijks.
Als je graag roterende inlaat wil hebben kun je het beste maar op zoek naar een sprocatti cartertje.7 mei 2009 om 18:08 #149847Doe me nou niet meer aan die Sprocatti denken aub.:kots
7 mei 2009 om 18:10 #149848Waarom heb je nou iets tegen sprocatti?
7 mei 2009 om 18:53 #149849Er staat nu een nieuw eurocilindro zij-inlaat (turbo)setje te koop op http://www.ebay.it blijft toch wel leuk spul.
10 juli 2009 om 15:53 #150047link?
10 juli 2009 om 16:59 #150048De link die jij zoekt van daffy35 gaat dus om een andere carterset dit is de gewone zij inlaat en niet de roterende zij-inlaat. Heb nog ff voor je naar de link gezocht op ebay, maar is er ook al vanaf gehaaldt. Hij vroeg hier ook nog eens minimaal 250,- voor(dacht zelfs nog meer). Veel te duur dus. Weet nog wel dat zijn gebruikersnaam op ebay riot77it is. Heeft veel leuk spul maar meestal tegen dure prijzen.
6 oktober 2009 om 17:16 #150054hoeveel kost zo´s roterende inlaat set de orignale met vollekrukas kleine carterdeel compleet met 2 verschillende spruitstukken nieuw in de doos ?
ik wil het graag weten
groeten
6 oktober 2009 om 18:53 #150055Als je die ergens vandaan weet te halen… heel duur… Maarja het is niet de prijs wat je ervoor over moet hebben het is de moeite om een te vinden.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.