Eurocilindro Roterende inlaat

Home Forums Mening & ervaring Carters Eurocilindro Roterende inlaat

This topic contains 33 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
  • #148933

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Wie o wie heeft er ervaringen theorieen met de roterende inlaat van Eurocilindro, Parmakit, Sprocatti of hoe dan ook het ding mag heten. Ik dacht dat Edjuh eventueel een adres wist waar soortgelijke carterdelen(kleine carter) geproduceert zal kunnen worden net als de spruitstukken en stalen koppelingshulzen? Ik lees en hoor dat een roterende inlaat hogere toeren dan een membraam toelaat. Zal dus een roterende inlaat voordelen hebben ten opzichte van een membraam inlaat op Vespa blokjes? Aangezien onze vespa blokjes niet veel meer dan 10.000 toeren maken. En dat bij een membraaminlaat dacht ik pas bij toeren boven de 12.000 problemen kunnen opleveren met zwevende kleppen. Ik zal vanavond anders wel een foto plaatsen zodat iedereen weet over welk carter ik het heb.

    #149840

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    ik weet het niet zo hoor. Ik denk dat het membraan niet zo snel de begrenzende factor zal zijn bij een vespa-blokje, maar ik denk eerder de spoelpoorten/uitlaatpoort. Deze zijn vrij klein als je ze vergelijkt met die van andere brommers. Je kunt de uitlaatpoort wel groter maken, maar dan zit je met het probleem van het tapeind, half erafveilen(zoals ArvidW), tapeind heel laten?

    Ik denk dat je hier nog het meeste uit kunt halen, door bijvoorbeeld een cilinder met 4 tapeinden erop te zien knutselen.

    #149841

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    De enige die hier op de site ervaring mee heeft is tim.

    Zie

    #149842

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ik heb op die Ciao van Tim gereden en moet eerlijk zeggen dat het mooier loopt dan enig ander membraamblok. Doorlaat van carburateur is zo direct zonder enige obstructie dat het ook erg mooi brult:)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #149843

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    @Hansieb: Ja leuk filmpje, ben ik al een aantal x tegen gekomen.

    @TVmierlo: Nou ben ik wel van het knutselen, maar er zijn twee verschillende carters. je hebt ze in versies van 3 en van 4 tapeindes. Ik heb nou net die van 3 tapeindes en wilde graag hierop een 46mm cilinder plaatsen. En niet een extra tapeinde erin maken.

    @ArvidW: Zou dit dan alleen te maken kunnen hebben met het feit dat op dit carter de carb. bijna direct op de cilinder staat. In ieder geval dichter bij dan dat van een carb. bij bijv. Malossi reedvalve en Polini reedvalve blokken?

    Is er dan echt niemand anders die ooit een roterende inlaat heeft gehad? Aangezien Edjuh ze dacht ik in een topic te lezen ging verkopen/namaken? Kan zo snel niet vinden waar deze staat.
    Wat ik vooral wil weten wie er danwel geen ervaringen maar theorieen heeft over roterend vs. membraam?

    #149844

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Je bent beter met een membraan gestuurd blok ; dan met een roterend.Het nadeel van membraan is dat ze kunnen gaan ” zweven” bij extreem hoge toerentallen.
    Me’n RS 250 trek ik galant tot 14K,en dat zie ik nu niet direct bij een vespa blok gebeuren.En mijn braantjes blijven het goed doen.Het zijn er wel 6 ipv 4.

    #149845

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Wat is precies je doel? Want je kunt het zonder roterende inlaat ook al zo gek maken als je wil, kijk naar een simonini 2007 blok wat echt heel krachtig(eigenlijk te) voor een omabrommer, waar je eigenlijk al vanalles om moet bouwen(remmen, versteviging, overbrenging). Dit blok is 4 taps en kan met wat werk ook van scootercilinders worden voorzien en dan ga je al richting een vermogen wat je nooit uit een 3 tap zal halen.

    Dus als je een snel blokje wil is het zeker geen vereiste, ik heb nooit de potentie van een 3 taps roterende inlaat blokje mogen aanschouwen maar daar is vast iets moois uit te halen. Alleen dan zit je zoals gezegd nog aan de grootste obstakels vast: 3 taps piaggio cilinders met kleine spoelpoortjes etc.

    De cartertjes komen over een tijdje wel beschikbaar denk ik, zit nu nog in de ontwikkelingsfase.

    #149846

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Hou het maar gewoon bij de menbraan inlaat want zoals barry ook al zegt moet je wel heel wat meer toeren gaan draaien wil je hier profijt van hebben, dit is natuurlijk wel mogelijk maar ik ken geen 1 vespa cilinder die zoveel toeren draait.(zelfs de simo 07 niet) misschien als je zelf een cilinder gaat (laten) gieten of iets dergelijks.
    Als je graag roterende inlaat wil hebben kun je het beste maar op zoek naar een sprocatti cartertje.

    #149847

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Doe me nou niet meer aan die Sprocatti denken aub.:kots

    #149848

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Waarom heb je nou iets tegen sprocatti?

    #149849

    daffy35
    Bijdrager
    Berichten: 72

    Er staat nu een nieuw eurocilindro zij-inlaat (turbo)setje te koop op http://www.ebay.it blijft toch wel leuk spul.

    #150047

    Bjorn
    Bijdrager
    Berichten: 67

    link?

    #150048

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    De link die jij zoekt van daffy35 gaat dus om een andere carterset dit is de gewone zij inlaat en niet de roterende zij-inlaat. Heb nog ff voor je naar de link gezocht op ebay, maar is er ook al vanaf gehaaldt. Hij vroeg hier ook nog eens minimaal 250,- voor(dacht zelfs nog meer). Veel te duur dus. Weet nog wel dat zijn gebruikersnaam op ebay riot77it is. Heeft veel leuk spul maar meestal tegen dure prijzen.

    #150054

    vespa-racer
    Bijdrager
    Berichten: 113

    hoeveel kost zo´s roterende inlaat set de orignale met vollekrukas kleine carterdeel compleet met 2 verschillende spruitstukken nieuw in de doos ?

    ik wil het graag weten

    groeten

    #150055

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Als je die ergens vandaan weet te halen… heel duur… Maarja het is niet de prijs wat je ervoor over moet hebben het is de moeite om een te vinden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.