Eurocilindro pistonpen te lang en getik

Home Forums Techniek Problemen oplossen Eurocilindro pistonpen te lang en getik

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years, 1 month geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #210592

    Jonny10
    Topic starter
    Berichten: 234

    Goededag!

    het is inmiddels een goed aantal maanden geleden sinds ik uberhaupt gereden heb. Ik had in Augustus een 50cc Eurocilindro overgenomen, maar bij monteren kwam ik het volgende tegen:

    Pistonpen was letterlijk 2mm langer dan een reguliere (andere paste er niet in, minder dan een haar te dik). Ik heb dus met zo’n messenslijper er wat af gehaald totdat het er een pistonclip achter paste.

    Alleen het probleem is dat er een dikke ratel uit het blok kwam. Maar de pistonpen zit er wel strak in met een gescheerde naaldlager. Beoordeeld zelf maar: https://soundcloud.com/jonnyten/aud-20131005-wa0007-3gp

    #240117

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    hey, je soundcloud linkje doet het niet.

    bij mijn 50cc athena wou de pistonpen ook niet passen, dit heb ik net zo opelost als jij.

    #240121

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Ook ik had dit probleem. Raar verhaal… Ergens tijdens het inpakproces let er iemand niet op volgens mij….

    #240125

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    hebben ze niet gewoon het sleufje voor de clipjes iets te ver naar binnen geplaatst?

    #240103

    Jonny10
    Topic starter
    Berichten: 234

    Hierbij een filmpje van het “getik”. Dit is dan het 3e blokje waar ik de cilinder op gezet heb met hetzelfde probleem. Als het nu al een goede tik geeft zal dat niet beter zijn met 200x per seconden 😉

    Iemand enig idee?

    #240049

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    zitten de veren misschien wat ruim waardoor ze wat speling hebben?

    #240157

    Jonny10
    Topic starter
    Berichten: 234

    Zuigerveer ruimte was nog nihil in Augustus, en heb sinds niet gereden ermee.

    Ik heb me DR50 er nu weer opgezet als een soort opgeef actie. En nu heeft die hetzelfde probleem. Ik vermoed dat het komt doordat ik mijn pistonpen met een beetje geweld moet verwijderen, en dat daardoor de drijfstang speling krijgt. Ik probeer juist dat te voorkomen door de zuiger te ondersteunen.

    Wordt dit gezien als een problematische hoeveelheid speling?

    #240158

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Deze radiale speling die je laat zien is niet zo heel belangrijk. Het gaat juist om de axiale speling op de drijfstang die hij niet mag hebben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.