ervaring met een imitatie koppeling zoals CIF koppeling?

Home Forums Mening & ervaring Koppeling ervaring met een imitatie koppeling zoals CIF koppeling?

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Luuk66 2 years, 9 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #810641

    Serjay Veldkamp
    Topic starter
    Berichten: 8

    Goedendag!

    Ik heb een nieuwe koppeling (CIF)  gekocht voor de citta.

    Ik heb hem gemonteerd zoals het hoort alleen mijn citta wil niet aan pruttelen ermee.. Ik hoor alleen maar gerinkle eruit komen alsof de startsegmenten schuren tegen iets aan.. het lijkt meer alsof ik iets kapot maak..

    De originele wilt ie wel mee aan gaan .. Hebben jullie ervaring met imitatie koppelingen zoals de CIF? en monteer ik het fout? moet ik er nog wat mee doen voordat ik het monteer ofzo?

    Als ik een nieuwe koppeling koop heb ik helaas alleen de keuze uit imitaties want de originele word niet meer gemaakt.

    Wat is jullie ervaring ?

    Ik hoor het graag

     

    #810642

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Startsegmenten goed-om gemonteerd?
    Segmenten moeten met de klok mee wijzen. (oplopend)

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #810643

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Segmenten, segmenthouder en koppelingshuis goed ontvet voor het monteren?

    #810644

    Serjay Veldkamp
    Topic starter
    Berichten: 8

    Startsegmenten goed-om gemonteerd? Segmenten moeten met de klok mee wijzen. (oplopend) Gr. Wim.

    Hoi Wim ,

    Zo ziet het eruit bij mij..
    ik heb niks gemonteerd zo kreeg ik het aangeleverd.

    81a8ee19-7e06-41f7-8e66-735d102c3312

    #810645

    Serjay Veldkamp
    Topic starter
    Berichten: 8

    Segmenten, segmenthouder en koppelingshuis goed ontvet voor het monteren?

    Nee dat niet. zou dat het probleem kunnen zijn?

    #810651

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Wat rammelt er precies?
    Ik heb eenzelfde imitatie koppeling van het merk EDGE. Het probleem met de edge koppeling is dat de startsegmenten niet goed vast geklemd zitten en er wat speling opzit omdat de borgring net te hoog ingefreesd is. Pak je een orginele koppeling met startsegmenten en je schud ermee dan hoor je niets. Als ik schud met mijn imitatie koppeling hoor je de startsegmenten rammelen omdat ze niet “strak” zitten tussen de borgplaat en borgring. Verder start en rijd deze koppeling wel. Misschien zit daar je probleem. En ontvetten is zeker nodig.

    #810652

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Segmenten, segmenthouder en koppelingshuis goed ontvet voor het monteren?

    Nee dat niet. zou dat het probleem kunnen zijn?

    Ik zeg het niet voor niks 😉  ontvetten met remmenreiniger of ammoniak als je dat thuis hebt staan

    #810655

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Ze zijn idd wel goed gemonteerd.
    De segmenten bewegen soepel?
    Zijn de veertjes strakker?
    Probeer eens de veertjes uit je oude koppeling.
    Ontvetten van de voering en binnenzijde trommel is idd belangrijk.(spuitbus remmenreiniger van Action)
    Je gebruikt met starten wel het decompresseur handle?

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 9 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #810660

    Luuk66
    Bijdrager
    Berichten: 69

    koppeling_LI (2)Ik heb zelf met een CIF koppeling een keer meegemaakt dat de metalen verhoginkjes die ik omcirkeld heb, tegen de metalen staafjes op de segmentenhouderplaat aankomen. Aan de onderzijde van de segmentenhouderplaat steken deze staafjes iets door. Het lijkt alsof er lichte beschadigingen te zien zijn op de de metalen bultjes die omcirkeld zijn dus dit zou goed hetzelfde probleem kunnen zijn.

    #810671

    Serjay Veldkamp
    Topic starter
    Berichten: 8

    Bedankt allen voor het reageren

    Ik heb zojuist de koppeling ingevet met remreiniger en hij rammelt niet meer maar hij gaat gaat nog steeds niet aan. het lijkt alsof hij op fietsstand staat als ik hem aan probeer te rennen.
    Compressor hendel voelt ook erg licht aan als ik hem inknijp.
    Denk dat ik later nog even de veertjes in de startsegment ga vervangen, even checken of dat werkt..
    Hou jullie wel op de hoogte!

     

    @luuk66 Jaaa volgens mij is dat zo inderdaad maar dit zou niet moeten gebeuren toch?

     

     

    #810673

    Luuk66
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Nee klopt, maar de startsegmenten kunnen hierdoor niet helemaal naar buiten uitzetten en dus ook niet aangrijpen. Ik heb destijds een stukje van de verhoginkjes afgeschuurd waarna alles prima werkte.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.