elek. kabelboom installeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen elek. kabelboom installeren

This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by bobbie88 16 years, 11 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #208681

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    hallo, ik heb vandaag elek kabelboom aangeschaft maar nou is mijn vraag? wat moet waar 😛 Ik heb uit me blok die dikke kabel waar 2 kabeltjes uit komen en in die grijze drie-punt komen, daar vandaan komt die in een rooie en een zwarte draad naar me voor lamp toe, (waar moeten die 2 in?) dan heb ik nog 2 kabels met 2 kabeltjes erin allebei zijn ze bruin en grijs? wat ik hier mee moet weet ik al helemaal niet!
    Dan komt er ook nog een kabel uit me schakelaar, waar moet die in?

    #225254

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    ERG onduidelijk verhaal dit.

    #225255

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Die bruin en grijs moet waarschijnlijk naar je voorlicht en je achterlicht.

    #225256

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    als je ff een foto maakt van je kabelboom en dan in paint ofzo de 2 kabeltjes omcirkeld weet ik zeker dat je geholpen kunt worden..

    #225257

    rickgeurten113

    heel simpel d8 ook dat t moeilijk was maar nee dus…
    3 kabeltjes die uit t blok kome simpelweg aansluiten op de cdi rood groen zwart ofzo is dat..en de 2 die eruit kome 1 is voor t licht en ws heb je de 2e niet eens nodig eentje moet op t stekkertje/schoentje van t licht ….2e dan gwn openlaten en dichttapen..heel easy

    #225258

    eddi
    Bijdrager
    Berichten: 307

    Ergens in de how to “service manual” van Fons staan allerlei schema’s van kabelboompjes van cp en electronisch inclusief de kleuren van de kabels en zo… als ik jou was zou ik daar ’s kijken;) (als je een beetje tekening kan lezen heb je een voordeel)

    #225259

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    ik snap et niet helemaal…

    #225341

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    Ik heb nog steeds me licht niet aan de gang gekregen, ik bedoeldus welk kabeltje moet waar in?
    kan iemand dit misschien haarfijn uitleggen?

    #225604

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    deel 5 is voor je toeterknop

    deel 3 is cdi

    deel 4 is voor je koplamp troep

    #225608

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    oja je hebt gelijk:p

    heb geen id, bij mijn kabelboom heb ik gewoon een 4kant stekkertje en die gaat naar de koplamp en daar zit alles aan

    maar je moet ook ff kijken welke draadje naar je linkerhandvat moet ivm remlicht

    #225611

    pier
    Bijdrager
    Berichten: 836

    Bij mijn kabelboom, is het zo. bij de koplamp zit 1 plug en daar zit dus voorlicht en remlicht enzz.. die duw je gewoon in je koplamp! dan heb je bij het blok dat plugje en de -, en bij het achterlicht moeten 3 stekkertjes zijn. die je over zown lipje schuift.

    #225613

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    deel 5 toeterknop

    #225614

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Deel 5 is inderdaad voor je toeter. Daar moet je nog ff zo’n dingetje voor kopen die als ”toeterknopje” fungeert, dat gele knopje;)
    Nummer 4 is hoogst waarschijnlijk voor je remlicht.
    In ieder geval NIET voor knipperlichten omdat die niet bestaan voor Ciao-tjes. Ik neem aan dat dit een kabelboom is van een nieuw model ciao en niet die van een ciao mix? Want dan wordt je remlicht namelijk geregeld op je beide remhevels. Alleen is voor mij de foto deel 4 erg onduidelijk gemaakt! Graag daar nog ene paar duidelijke fotos van!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.