elek. blok eronderuit

Home Forums Techniek Problemen oplossen elek. blok eronderuit

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by pannenkoek 14 years, 2 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #210299

    pannenkoek
    Topic starter
    Berichten: 309

    hallo,

    ik kan mij elektrisch blok er niet onderuit krijgen ivm de bobine, zijn er draden die je kan lostrekken ofzo?
    ik snap er niks van :S

    bedankt alvast!

    #230740

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Aan de onderkant van de bobine de draadjes lostrekken en door het gat in het frame trekken en het blok kan er gewoon zoals een CP blok ondervandaan. (dat gat in het frame is alleen zichtbaar wanneer je de bobine losschroeft)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #230743

    pannenkoek
    Topic starter
    Berichten: 309

    dus wel lostrekken:con
    ik heb dat niet al te wreed geprobeerd omdat ik bang was dat ik het zou stuktrekken, maar ik probeer het nog een keer 😀
    bedankt!

    #230744

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    d’r zitten 3 deze aansluitingen:

    een voor een loshalen met of zonder een tangetje

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #230745

    pannenkoek
    Topic starter
    Berichten: 309

    ik heb nu 1 kabel uit mijn bobine (die met die 3 aansluitingen), maar er zit nog 1 kabel aan men blok vast.
    die kabel is een vertakking van een kabel die vanuit mijn achterspatbord naar mijn kabelgoot loopt.
    deze krijg ik nog niet los 😕

    #221769

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Dat is je het draad wat zorgt voor aarde. die zit als het goed is vast aan je blok met net zo’n aansluiting als op de foto in de post van Arvid. die zou je toch echt zo (voorzichtig) eraf moeten halen;)

    #221766

    pannenkoek
    Topic starter
    Berichten: 309

    die heb ik inderdaad al los.
    maar naast dat draadje zitten er nog 3 (in 1)…

    #221767

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    je bedoelt dat grijze plastieke buisje? die trek je zo uit elkaar. mag je wel wat kracht voor gebruiken hoor om die los te krijgen.

    #221764

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    3 in 1 klopt… dat zijn de draadjes voor je CDI(soort van bobine) , ook gewoon 1 voor 1 los trekken, en dan kan je heel het blok eronder vandaan halen.

    greetz

    #221762

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Hij bedoelt niet die 3 draadjes naar je CDI volges mij toch? maar je hebt zown vertakking uit je kabelboom ongeveer ter hoogte van het midden van je blok dat bestaat uit zown plastic grijze busje die in dat andere busje kunt klikken. het ene busje bevat 3 pinnetjes en die andere 3 gaatjes en die klik je dan in elkaar. tenminste zo is het bij mijn elektrisch blokje:P

    #230746

    pannenkoek
    Topic starter
    Berichten: 309

    die ja gijhys, maar heb hem al los :con
    bedankt voor de hulp allemaal!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.