Electrische Vespa Si

Home Forums Perso’s Projecten Electrische Vespa Si

This topic contains 48 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Millyway 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #794015

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ooh heej wat vet man
    Ben echt heel benieuwd hoe dit gaat werken

    Had me zelf ook al eens wat bedachtet 4 brushless motoren 5kw per stuk
    Dikke lipo erop en bashen maar

    Veel succes met het project

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #794345

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Cool project 👌🏾
    Ben benieuwd of je hem door de keuring heen krijgt.

    Ik had begrepen dat als particulier het niet lukt om hem te keuren.

    Wilde dit ook doen maar niet doorgezet

    #794350

    Noah
    Bijdrager
    Berichten: 12

    mooi project man!
    ik ben aan het twijfelen of ik ook mijn Vespa ciao elektrisch kan maken, als profielwerkstuk.

    #794351

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Rdw gesproken.
    Als Particulier  kan je het wel laten keuren.

    Maar er zullen veel dingen zijn waar rekening mee moet gehouden worden.

    Al het Electra gebeuren moet volgens de eisen voldoen en op papier staan dat het aan de eisen voldoet.

    Meer info is te vinden op de pagina van de RDW.

    Het omkeuren zal niet simpel en goedkoop worden.

    #794354

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ik denk dat wanneer de draden netjes zitten, met stekkertjes en ook de nodige zekeringen en je kan een net schema laten zien, dat je een heel eind komt.

    Maar spannend is het wel!!!

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 1 month geleden door zevenenergie.
    #794399

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Mischien is er een schema van de regelaar die je gebruikt hebt?
    Er zijn online programma’s om een electrisch schema te maken, opzich kan het met papier en potlood ook.
    Of mischien is er iemand bij een elektra bedrijf die het voor je kan regelen.

    #795135

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Document gemaakt met alle info van kabelschema tot basis schema electrisch werk.

    Motor heeft het begeven na een week rijden weet nog niet waarom,(kan zijn dat ik nieuwsgierig een kijkje aan de binnekant wilde nemen)

    Nieuwe met korting kunnen krijgen via aliexpress en nieuw is alrijd beter deze is namelijk 2000w met 48v dus 400w sterker.

    RDW contact gehad en die zeggen dat het kan als particulier en dat de kosten beginnen bij de 250 eu exclusief bijkomende keuringen en nieuw kentekenbewijs.

    Wat ze wel vragen is een keuring voor de straling (EC) maar daar heb ik geen bedrijf van gevonden dus heb ik gevraagd of ze daar in china wat mee hadden gedaan, als iemand er verstand van heeft kan die hier even naar kijken wat die er van vind

    Nu is voor de rest alles orgineel en weinig aangepast behalve extra veiligheid (spiegels, lampen etc)

    Als die binnen is natuurlijk  meerScreenshot_20200401-012051_Electric Circuit StudioScreenshot_20200401-223107_OneDrive

    Moet ik dat nou wel doen?
    #795143

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003
    #795370

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Wat nu het probleem is dat hij twee soorten rapporten nodig heeft

    R100 voor de accu

    R10 voor de aandrijving

    Die moeten door een technische dienst (TD) gedaan worden, die ook bevoegd is door de RDW om dit te mogen doen een zogenoemd Notified Body (NB).

    Nadeel hiervan is dat het een dure grap is van ober de 4000 euro omdat het 1,5 dag getest moet worden in een bepaalde kamer

    Nu op zoek naar een bedrijf voor minder geld, in de tussentijd lekker klussen

    Moet ik dat nou wel doen?
    #795415

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Misschien een gekke vraag, maar waarom zou je hem omkeuren? Denk niet eens dat de politie het opvalt als het geen tweetakt is. Ze hebben daar meestal toch niet zo veel verstand van.

    #795418

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    agenten hoort echt wel het verschil tussen een elektrische motor en 2T motor

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years geleden door LAD78.
    #795422

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Tasje achterop voor gereedschap en een brandblusser leeggehaald voor de kabelboom
    En bezig met een accuindicator hij eerkt nu nog even mooi maken1586613167657538169603223168834315866131215736549205191912222974

    Moet ik dat nou wel doen?
    #795447

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Meestal heb ik het niet zo op projecten.
    De bouwer zegt MOOI, maar zelf denk ik dan vaak: Rijp voor het ouwe ijzer!!

    Maar dit project vind ik WEL heel leuk.
    Wat je tot nu hebt gemaakt zeg ik: PETJE AF!!!

    #795460

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Als ik dit toch zie dan kan ik me bijna niet voorstellen dat een agent je hier mee bekeurd. Maar het zit hem natuurlijk in de camera,s.

    #795612

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    agenten hoort echt wel het verschil tussen een elektrische motor en 2T motor

    snap ik, maar ze weten echt niet of dit zo hoort of niet. Ziet er best professioneel uit. lijkt me sterk dat ze hier een boete voor gaan schrijven.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.