Electrische Vespa Si

Home Forums Perso’s Projecten Electrische Vespa Si

This topic contains 48 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Millyway 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #793359

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Gaaf project,👍 ik houdt het in de gaten 😎

    #793437

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Ik volg dit topic maar vraag me van dag 1 al af waarom de motor niet omgedraaid zit?
    bu7dsyzicc3nqnwgdq2tglik09pnmzeq
    Dus de aandrijving aan de gewone kant.
    Motor draait dan achteruit, dat is meteen de goede draairichting voor het diff. achter.
    Kleine poelie op de motor-as passend maken.
    Juiste snaar en snaarspanner.
    Klaar, volgens mij??
    Of kijk ik ergens overheen?
    Waarom deze meer ingewikkelde optie gekozen?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #793438

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Niek1992 legt uit waarom een pagina terug

    1
    #793439

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Ik heb deze kant gekozen omdat het een ketting aandrijving was en ik eigenlijk het freewheel wilde gebruiken om de motor te ontkoppelen als ik stil sta en omdat nu ook de mogelijkheid bestaat om de scooter achteruit te rollen, dat is vaak schadelijk als je dit doet met een gekoppelde elektronisch  blok(heb ik mij laten vertellen ).  Ook vind ik het gewoon leuk om eens iets nieuws te maken.

    Zou ook niet weten hoe ik deze motor gereed moet maken voor een snaaraandrijving en zou die te ver aan de buitenkant zitten om hem gelijk op het wiel te zetten. Vandaar ook dat ik mijn freewheel heb verlengd

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793440

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    1581514070627788994002552639621oud en vertrouwd whitewall bandje er weer opgezet met nieuwe lagers en op de wielas na alle overbrenging eruit gehaald want die zijn nu overbodig, wiel is gelijk een kilo lichter. Ketting is op maat gemaakt heb trouwens een nieuwe besteld bij jmpb, maar ben van plan in de loop der tijd een betere te bestellen want geloof dat een trapketting misschien net te zwak ik als ik harder ga rijden. Weet niet of iemand daar iets van af weet.

    Accu is ook binnen 48v 14AH met bevestigingsslede. Ben van plan deze onder mijn cittazadel te plaatsen die er nu op mijn si zit

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793442

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Om even je vraag te beantwoorden of die ketting sterk genoeg is:
    Ja dat is geen enkel probleem, je zou er 80mee kunnen rijden en dan nog gaat alles goed, mits alle keting-tandwielen  goed uitgelijnd zijn.
    Ik zie dat de primaire aandrijving ongeveer 1:10 is je zou dus een snorklok kunnen gebruiken. :mrgreen:
    Als je een poelie op maat zou laten maken dan kan hij ook dichter tegen de motor gemonteerd kunnen worden.

    #793454

    Samba racing
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Het ziet er al goed uit zo 😉    Mooi project ,   En zeker met de die helm plicht voor snorbrommers ( die helaas er toch zal komen ).  Is dit mis een oplossing voor de toekomst

    #793475

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Klaar om te starten!!

    Morgen onder de si gooien

    Remmen afstellen

    En kijken of het vooruitkomt

    Filmpje
    https://youtu.be/_OdI_P5UjDQ

    15816237688383875930933132118222

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793477

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Zo, dat loopt mooi.
    Ik heb nog een setje 4 spaaks sterwielen liggen, die ik aan dit project wil doneren tegen de verzendkosten.
    laat maar weten als je daar behoefte aan hebt.

    #793478

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Toch een leuk project om te volgen al blijf ik ouderwets 2-takt denken.

    Ik zal ook op de aanbieding van zevenenergie ingaan, dan ben je direct van de boggel van je achterwiel af.

    #793481

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Gaaf man hoe alles bij elkaar komt, ook ik zou de 4 spaaks velgen pakken :mrgreen:

    #793482

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Ben toch wel echt super fan van mijn spaakwielen. Moet ze alleen even reviseren vanwege een paar gebroken spaken. Heb nog twee spaakwielen boven liggen dus dat is een mooi klusje voor morgen.

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793506

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Eronder zetten was niet zo moeilijk het remmen stellen na een jaar stil staan weer wel

    Morgen benzinetank voor de laatste keer leeg laten lopen en het contactslot inbouwen in de stuur hoofdlager. Ook nog even kijken of ik mijn licht op deze accu kan aansluiten. Er zitten meerdere aansluitingen aan dus dat wordt morgen.

    Hij rijdt trouwens ook maar heb een blessure dus kan nog niet rijden
    20200214_18075220200214_18072520200214_180716

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793549

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Daar is die dan volgende week het blok nog iets verder vast zetten en de accu onder de tank bevestigen
    https://youtu.be/B4qd5IANPeA

    Moet ik dat nou wel doen?
    #793844

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Met de slijptol in de weer geweest en die richel van de benzinetank weggeslepen, zodat de houder van de accu hier onder gelast kan worden.

    Verder mijn stuur wat  verwend met claxon, knipperlichten, stuurschuim en een stuurschakelaar voor alles.

    Volgende stap is alle lampen aansluiten om de accu hoop dat ik die kan omvormen naar 12v na een rondje bouwmarkt.
    Een goede poetsbeurt, likje verf en gereed maken voor de rdw keuring
    20200221_17193520200221_171945

    Moet ik dat nou wel doen?
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.