Elec speedengine loopt stroef

Home Forums Techniek Motorisch Elec speedengine loopt stroef

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Anoniem 3 years, 4 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #803504

    Anoniem

    Hoi,

    Ik heb hier een nieuwe electronisch ontstoken speedengine en deze heb ik zonder problemen in elkaar gezet. Op de werkbank draaide het vliegwiel prima, maar toen ik hem onder de Citta had hangen en de koppeling erop schroefde kreeg ik er geen beweging meer in.
    Nu weet ik dat er een probleem was met de electronische speedengines en vliegwielen, maar hoe zat dat nou precies? Loopt het vliegwiel nou aan op de carters of op de ontsteking? Is dat makkelijk weg te slijpen of moet ik ergens een afgedraaid vliegwiel fixen?

    Groetjes

    #803520

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Er is idd al wel het een en ander te vinden hier op het forum. Het probleem is vaak dat een 3 of 4 spoels-ontsteking ietwat schuin op het carter wordt gemonteerd en deze dan weer op de binnenkant van je vliegwiel aan slijt.

    Fix: 2 spoels-ontsteking monteren of een deel van je carter wegslijpen ter hoogte waar je rechtsboven spoel
    komt te zitten.

    #803636

    Anoniem

    Thx Martino. Ik heb idd een 4 spoels ontsteking en met een Dremel heb ik een stukje weggeslepen thv die spoel. Werkt perfect nu

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.