Elec blok slaat niet aan.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Elec blok slaat niet aan.

This topic contains 25 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Kinderbrueno 7 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #212050

    #RIDINGSOLO

    Ik heb een elec Carter waar ik een polini 42 op heb gelegd. Gedemonteerd heeft het blokje compressie.
    Maar wanneer ik hem heb gemonteerd onder de Citta. Kan ik rennen wat ik wil maar het vliegwiel draait niet mee.
    Verschillende koppelingen geprobeerd. Maar het probleem ligt duidelijk elders.

    #243100

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Van fietsstand halen.

    #243101

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Maar ik begrijp hier uit dat je koppeling dus wel draait, maar je vliegwiel niet? Het enige wat de koppeling met je vliegwiel verbind is je krukas. Conische passing nog wel oke?

    #243106

    #RIDINGSOLO

    Juist. Vliegwiel draait niet mee.

    #243107

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Gaat je krukas wel rond? Zo nee, dan is dus het pasvlak op je kruk kapot.

    #243108

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ja sorry hoor, maar als de koppeling er op zit. en er zit ook nog eens een spie op, dan zit je vlieg wiel niet los op de krukas.:con

    #243109

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Nee, dat lijkt me ook niet :con
    Kijk nou even of de ze krukas rond gaat.

    #243110

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik zou met aceton de startsegmenten schoonmaken en ook het huis in zijn geheel ontvetten.

    Zeker als je met een kleine poelie rijd maakt de koppeling weinig toeren bij het starten. en ze grijpen ze slecht aan. Dus wil je alles brandschoon en vet vrij hebben.

    #243092

    #RIDINGSOLO

    Hi Guy’s
    Krukas draait gewoon rond. Geprobeerd voor t monteren. Had gewoon compressie. Niks raars voelde ik

    Aceton heb ik alleen op t werk @zeven. Misschien wasbenzine?

    #243111

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Als de krukas rond gaat, maar je vliegwiel niet is dus je conische passen niet oke of je hebt geen spie o.i.d.

    #243112

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Als je al meerdere koppelingen geprobeerd hebt wat boeit aceton/wasbenzine nog :- ).
    Weet je zeker dat je koppeling draait en dus de snaar ook daadwerkelijk rond gaat? Wanneer je meerdere koppelingen hebt geprobeerd zal 1 daarvan heus wel moeten aangrijpen op de schoentjes.

    #243113

    #RIDINGSOLO

    Dan gaat we zo maar demonteren en vliegwiel eraf.

    #243114

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Maak eerst eens een filmpje van hoe het nu zit terwijl je hem aan rent.

    #243115

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Tis zo simpel jongens, of op fietsstand, (lijkt me niet) of de snaar slipt( had hij vast ook gezien)
    of de koppeling segmenten grijpen niet aan niet aan. Kan eventueel zijn dat de decompresie niet open gaat.

    Ik pak altijd het beste, aceton lost zo wat alles op, maar thinner kan ook of eventueel was benzine.;)

    #243116

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    @zevenenergie

    Hij zegt dat de krukas rond gaat. Hoezo grijpt de koppeling dan niet aan?

    Hij zegt dat de kruk rond gaat maar het vliegwiel stil staat. (wat ik eerlijk gezegd betwijfel)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.