This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
11 juli 2011 om 15:50 #462041
citta89 :
maar dit geeft wel een beter gevoel dan die 70+ die ik eerst haalde.Ja zeker want 89,4 gps is zeker al niet slecht en als je dan ook nog het idee hebt dat er ietsje meer inzit dan geeft dat vast helemaal wel motivatie omdat er nog even uit te willen persen
Edit
Filmpje ook even gezien want die had ik zo snel niet gespot.
Maar dat hoord zeer nice en ook 1 van de 1e keren dat je op een filmpje kan zien dat ie echt snel trekt11 juli 2011 om 16:05 #462481@ Buxy: Thanks:) Geeft inderdaad weer motivatie om alles uit dit blokje te halen. Wil dat wel serieus aanpakken en niet overhaasten. Vandaar dat ik hem nu toch even aan de kant schuif en wacht op een geschikter moment (al is de verleiding groot;)).
Het snelheidsverschil dat ik nu behaald heb en het optrekken met de Fox clutch bewijst wel dat het probleem voor een groot deel in de overbrenging zat. Zeker het gevoel dat hij nog verder wil doortrekken doet me goed.
11 juli 2011 om 16:17 #453003Ik weet dat bij javad en zijn Fox clutch de spiebanen erg netjes moeten zijn om mooi te kunnen varieren. En welke drukveer gebruikte je met de fox overbgrenging? Misschien is de huidige wel iets te zwaar.
Op naar de 100.
11 juli 2011 om 20:15 #488335@ Martino: Ja dat klopt inderdaad. Zat nu een gele drukveer in (te zien in het filmpje). Die is inderdaad te zwaar. Als ik het blokje straks onder de opgeknapte citta hang, zal ik helemaal uitzoeken wat de beste overbrenging is. Was nu gewoon even nieuwsgierig wat het zou doen ๐
100+ blijft natuurlijk het streven:)
11 juli 2011 om 20:22 #488336
Waarom?100+ met orginele koppeling, dan ben je pas de koning:p Heb net even je filmpje bekeken en hoort zeer netjes, goed bezig daar
11 juli 2011 om 22:11 #488341Bij een peugeot koppeling is de orginele drukveer goed genoeg, deze is namelijk al erg strak omdat peugeot orgineel vanaf de fabriek met iets van 13gr gewichten word geleverd.
Dus die gele zou ik vervangen voor een orginele 1.11 juli 2011 om 22:24 #488342ik denk dat de gele drukveer niet te zwaar is, gezien je setup. De snaar gaat anders slippen.
Maar inderdaad 89 gps is niet slecht voor een citta, zijn niet veel die dat halen op dit forum denk ik:)12 juli 2011 om 09:13 #488346peter139 :
ik denk dat de gele drukveer niet te zwaar is, gezien je setup. De snaar gaat anders slippen.Hij rijd met een fox koppeling;)
En daar is de orginele drukveer zelfs eerder nog wat te zwaar gezien die setups tot 13pk zelf goed wegzet.12 juli 2011 om 11:30 #488348@ Waarom?: Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn mening is ook dat je zoveel mogelijk bij het vespa spul moet blijven. Dat is een eerlijke strijd en uitdaging met anderen. Blijft ook het mooiste natuurlijk (anders zat ik wel op een scooterforum:P).
Afstelling lijkt over het algemeen goed te zitten, het verbaasde met wel enigszins dat hij op hoge toeren in gaat houden. Het lijkt wel of hij dan te arm gaat lopen. Ben benieuwd of jij dit probleem ook hebt gehad?? Denk dat het niet met het luchtfilter te maken kan hebben door de kap. Zal een paar andere sproeiermaten moeten proberen maar ben toch benieuw naar jouw ervaringen!
citta89 :
Ben weer terug gegaan naar malossi vario + 90mm schijven. Dit keer icm een standaard drukveer en lichtere rollen.De topsnelheid heb ik gehaald met bovenstaande overbrenging. Misschien een beetje verwarrend dat er in het filmpje een fox koppeling op zat. Dit was alleen even om te kijken wat het zou doen (zoals ik eerder al aangaf). Ben ook van mening dat er een standaard drukveer in moet. Dat heeft de ervaring van Arvid wel bewezen voor zover ik dat goed opgepikt heb.
Ik ga het binnenkort eens goed bekijken allemaal;)12 juli 2011 om 17:39 #488355
Waarom?Afstelling lijkt over het algemeen goed te zitten, het verbaasde met wel enigszins dat hij op hoge toeren in gaat houden. Het lijkt wel of hij dan te arm gaat lopen.
Dat is wel vreemd omdat mijn atg juist beter ging in hogere toeren en onderin 4takte. Natuurlijk kun je beter gewoon op de kleur van de bougie afgaan maar als ik dit zo hoor loopt ie onderin mooi rustig en verraad een te kleine sproeier zich meestal door hoog lopen. Heel ver zul je er dus niet vanaf zitten maar een grotere sproeier kun je altijd even proberen. Luchtfilter lijkt mij ook gewoon prima en zou het “probleem” niet mogen wezen. Dat inhouden is alleen bij vollast of ook in het middengebied? Anders zou je nog wat kunnen spelen met de naald stand.
Blijft altijd lastig gezien geen vespa blokje hetzelfde loopt:D
Succes verder met afstellen en dan op naar de 100km:lol
12 juli 2011 om 18:09 #488356@ Waarom?: Dan stond hij bij jou rijker afgesteld. Misschien is dat een verklaring waarom hij bij mij bovenin te kort komt. Kleur van de bougie is mooi (anders had ik er ook geen tour mee durven rijden;)).
Het punt dat hij lijkt in te houden komt pas als ik een paar honderd meter vol gas blijf rijden. Zou misschien ook te maken kunnen hebben met montage van de carburateur. Hij begint door de rubbers al snel te dansen namelijk (misschien dat hij daardoor niet gelijkmatig genoeg benzine krijgt aangevoerd). Eerst maar eens een opschuif carburateur proberen denk ik.Bedankt voor het meedenken
13 juli 2011 om 16:13 #488376leuk cittaattje
13 juli 2011 om 16:43 #488378Dat klinkt zeker niet verkeerd, heeft wel redelijk wat power! ๐
13 juli 2011 om 17:10 #488381Donders wat een geweld heb je daar zeg8)
Echt geweldig..!!20 juli 2011 om 12:30 #488590Ten eerste bedankt voor de reacties mannen:)
Verder heb ik vandaag mijn 46mm Eurocilindro binnen gekregen!Het is nu een beetje op de zaken vooruit lopen maar ik heb deze cilinder niet zonder reden gekocht. Het is de bedoeling dat deze kit op de atg komt. Wil eerst zoveel mogelijk uit de atg-deps combinatie halen! Uiteindelijk vindt ik een merkblokje toch het mooiste.
Aangezien mijn huidige atg carter aangepast is op de deps, komt mijn nieuwe atg carterhelft dan goed van pas.
Er is wel iets aan de cilinder dat me gelijk opviel. De hoofdspoelers (in hoeverre je dat zo mag noemen in de vespa wereld) hebben allebei een rand die de spoeler blokkeert. Begrijp niet waarom dit zo gedaan is! Denk dat dit als eerste weggehaald gaat worden;)
Voor de duidelijkheid: Dit zijn plannen voor de toekomst. Eerst het atg+47mm deps blok goed krijgen en daarna komt dit project.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.