EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

Dit onderwerp bevat 354 reacties, heeft 53 stemmen, en is het laatst gewijzigd door R.Zwiers 3 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 355)
  • Gebruiker

El Citta
    Topic starter

Haha nee helaas Jarco. Maar dat miezer regentje kan mij niet tegen houden op dit moment. Het is steeds weer droog maken met een doek als je terug komt maar dat heb ik er voor over 😉

Vario zit er op en heb al wat getest met rollen. Hij komt nog moeilijk op top heb ik het idee. Zo nog wat zwaardere rollen proberen. Wat een tering herrie maakt dat kreng trouwens:P Is leuk voor 1 toertje maar dat zal wel de eerste de laatste worden heb ik zo het idee;)

speedbuxy
    Bijdrager

Hoort veel belovend ben benieuwd naar een filmpje als ie straks mooi afgesteld is:thumb

Edjuh
    Bijdrager

Die kunnen we morgen maken : -)

El Citta
    Topic starter

Dat dacht ik ook! Vanmiddag mooi gereden:) Vanavond de uitlaat nog iets omhoog gebracht, toen ging ik weer rijden en… loopt hij ineens heel beroerd. Stationair is prima, half gas ook, als ik hem opentrek smoort hij weer. Hoe kan dan:? Snap er niets van want de afstelling is gelijk gebleven. Enige verandering is een andere vlotterbak en de uitlaat zit hoger. Vaaag weer. Nu nog testrijden gaat hem niet worden (ivm de buurt). Morgen ochtend maar weer kijken. Hoop dat ik het ga redden jongens!

El Citta
    Topic starter

Goed nieuws!!!! Ik kon het toch niet laten om nog even te kijken. Anders slaap ik niet lekker:P Kon de schuld alleen aan de vlotterbak geven. Dat blijkt te kloppen! Had een transparante vlotterbak gemonteerd voor het afstellen. Schoefdraad was een beetje gaar geworden dus hij lekte. Nu maar zonder o-ring dichtgeschroefd zodat hij meer draad pakt 😉 Heel vreemd maar denk dat een gewone vlotterbak de sproeier meer afsluit?! Ik ben er bij morgen:)

Lastpak
    Bijdrager

ik heb al vaker gehoord dat het schroefdraad van zo’n transparante vlotterbak snel gaar word.
    zeer leuke setup heb je man:)

El Citta
    Topic starter

Buiten de filmpjes van de Woerden toer, is er nog geen filmpje gepost van het goed afgestelde Atg + 47mm Deps blok. Dat wil ik hierbij even recht zetten:P

Tijdens de toer reed ik gewoon met malossi vario + 90mm schijven. In het filmpje zit er een fox koppeling op.
    In verband met vakantie heb ik nog geen tijd gehad om de overbrenging goed af te stellen. Helaas heb ik er dus ook nog geen waardige top mee kunnen halen. Het blok heeft veel power dus dat moet zeker nog gaan lukken.

Ik wil binnenkort een projectje starten waarin ik een citta helemaal ga opknappen. Dit blok zal daarin ook een rol gaan spelen. Voor nu gaat het blok even onder deze citta vandaan (is toch mijn vervoer voor in de buurt). Nog even geduld maar wordt dus vervolgd;)

Jarco
    Bijdrager

😀

peter139
    Bijdrager

Klinkt veelbelovend !
    loopt ook erg mooi stationair.

Martino
    Bijdrager

Ik heb je blokje danwel niet gehoord tijdens de woerden toer, maar op dit filmpje klinkt het idd wel erg mooi. Ook redelijk mooi zwaar bass geluidje wat erin zit.

misterd11
    Bijdrager

tering klinkt zwaar opgefokt, zoiets wil ik ook hebben op mn ciao

El Citta
    Topic starter

Bedankt voor de reacties:thumb

@ Peter: De afstelling is goed inderdaad. Je merkt echt de “turbo” in het hogere toeren gebied. Een leuke top zou dit blokje mooi afmaken:)

@ Martino: Dankje! De sound is inderdaad erg mooi. Dat hij vrij zwaar klinkt heb je goed opgemerkt:thumb

@ Misterd: Haha inderdaad, qua geluid begint het ook meer op een opgevoerde scooter te lijken. Toch mooi dat dat uit zo’n ‘vrij klein’ blokje te halen is:) De buurt wordt er alleen minder blij van!!

misterd11
    Bijdrager

jup, ik hoop dat ook te kunnen behalen kwa geluid met mn rv met 80 polini en vario:P, wat voor uitlaat ligt eronder??

Edit Jarco: Proma cannon. 😉

El Citta
    Topic starter

Bedankt Jarco, is inderdaad een cannon 😉

El Citta
    Topic starter

Kon het toch niet laten om nog even naar de overbrenging te kijken. Ben weer terug gegaan naar malossi vario + 90mm schijven. Dit keer icm een standaard drukveer en lichtere rollen. Dat gaat stukken beter 🙂 Net even getopt en zit nu op 89,4 (GPS). Merkte dat hij nog hoger in toeren wil maar dat hij gaat inhouden. Denk dat ik nog een paar sproeiermaten omhoog moet (met choke wilde hij al iets verder namelijk).

Nu gaat het blokje er echt onder uit maar dit geeft wel een beter gevoel dan die 70+ die ik eerst haalde.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.