Edjuh’s Simonini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s Simonini Ciao

This topic contains 217 reacties, has 56 deelnemers, and was last updated by Martijnvanheerde 14 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 218)
  • Gebruiker
  • #265962

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mooi 🙂

    #265963

    Ziggys91
    Bijdrager
    Berichten: 274

    ik vindt die fietslamp( is dat het?) wel supergaaf staan haha! ik zou hem er op laten

    #265966

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Maar waarom heb je dan niet de ontsteking van de pinasco engine erop gezet?
    Dan had de simo het toch ook gewoon gedaan gezien dat onderdeel niet fuctioneerd.

    En 145 sproeier is VEEL te groot, ik rijd al eeuwen met die dellorto carbs, en zelfs mijn scooter van 2 jaar terug met 15 a 16 pk en 13,500 toeren hoefde zelfs maar een 115 sproeier.

    #265967

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Simonini is electronisch en het pinascoblok cp, maar simo is sowieso lastig want mn cp plaat voor elec. carters pastte er niet op, dwz in combinatie met het vliegwiel en andere vliegwielen liepen ook aan. Koelingskappen over het vliegwiel passen ook niet, maar dat is op te lossen door de gaten van de kap te vergroten.

    Ik heb de spoelen met normaal en nu met pinasco vliegwiel geprobeerd, maar hij blijft slecht ontsteken.

    Over de sproeier, hij moet haast wel valse lucht trekken want hij loopt met choke beter en hij doet bwaaaap als ik volgas geef bij optrekken. Daarna wil hij overigens wel vooruit 🙂

    Hopelijk krijg ik het nog een beetje goed aan het lopen.

    #265973

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Lekker ook het bwoapppppppp 😛 verhaal ?

    Vanmiddag weer even wat gedaan aangezien mijn bougiekleur ook grijs is met sproeier 90, begin ik morgen met sproeier 98 denk ik!

    Ik ben erg benieuwd hoe die rijdt op de meeting 🙂 kom je btw weer met de dikke VW bus ?

    #265974

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Valse lucht kan je heel makkelijk testen door je hand op de carb te houden blijft ie dan nog even doorlopen dan heb je ergens valse lucht.
    Ook loopt ie met valse lucht slecht en onregelmatig stationair.

    #265977

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ok, hij gaat zometeen weer de trap af, hij staat dus elke nacht weer bij mij op de kamer omdat hij niet buiten mag blijven.

    Dan even op valse lucht testen.

    Hans, ik heb geen flauw idee hoe ik ga komen, het wordt geen gumball want dat kan gewoon niet met dit blok. Ik hoop dat de Italianen mijn brommer meenemen, dan kom ik met de trein. Bus is mn pa helaas mee weg.

    #265978

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Toch weer jammer Edo.. Altijd als je hem nodig hebt plaagt hij je…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #265979

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Nou ja dat kan ik mezelf beter aanrekenen. Ik ben al lang blij dat het loopt maar voel er niet veel voor nog een ander blok in elkaar te zetten voor de gumball, ik heb gek genoeg ook niks kant en klaar ondanks al mn spul omdat ik de laatste tijd veel gezeik heb met alle brommers en blokken(*zucht-zelfmedelijden*).

    Btw. wat staat je lijstje vol:pest

    edit: net getest(binnen, heb een filmpje gemaakt:D); hij valt meteen uit met hand op de carb, dus geen valse lucht kennelijk?

    Stationair loopt hij ook best mooi.

    >>>>>>>>>FILMPJE<<<<<<<<<<

    #265981

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    dus je gaat niet mee gumballen?

    slaap je wel vrijdag en zaterdag op de camping?

    *edjuh: klopt, maar ik ben wel gewoon op de camping, misschien kom ik zaterdag pas maar dat moet ik nog even zien*

    #265982

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    gewoon vrijdag komen, dat is tenslotte de leukste avond 😉

    kom je vrijdag met de trein + ciao mee, maken we dat ding savonds even in orde en dan kun je mooi mee terug toeren!

    #265983

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Die heeft zeker weten idd geen last van valse lucht.
    Anders had ie nog wel even blijven nalopen.

    #265377

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Laten we na een jaartje weer eens updaten:con

    De ciao is gebruikt voor de vct en dat ging opzich ok maar ik vind de vork toch niet geweldig, de dempers zaten er ook niet op en hij had ook last van het bekende scheve wiel bij het remmen. Dus ik moet hem reviseren en een nieuw beugeltje maken. Later ga ik misschien een SI vork zonder kroonplaten laten omlassen, voor het comfort en dat past iets beter bij een ciao dan een normale telescoop vork. Ik wil eigenlijk ook een schijfrem voor, even informeren bij een handige harry in de buurt.

    Er moeten ook nog dingen gecoat worden maar dat vind ik nu even te duur.

    Ewous vroeg op de vct hoe ik aan de kleuren van de brommer ben gekomen, nou ik heb het grote voorbeeld van marktplaats geplukt:


    De peugeot 103SP Fun=)

    Nu over het blok, nou dat het eindelijk eens moet lopen is wel duidelijk, nu ik verhuisd ben en het vakantie is met de meeting in het vooruitzicht ben ik weer begonnen. Als het op de meeting niet loopt ben ik hans een kratje verschuldigd(en omgekeerd met zn reedvalve blok).

    Ik heb de keerring vervangen omdat ik vermoedde dat hij valse lucht trok. Opvallend is dat hij erg strak zit, gat zou iets ruimer mogen.

    Ontsteking en pinasco vliegwiel gemonteerd:



    alles nog onaangepast

    Kopmoeren zijn met een korte ratel gewoon te bereiken:

    Mooi kopje:

    Uitlaatpoort is 24mm van binnen:

    Originele pakking is 0,3mm, ik heb er een van 0,6 gesneden:

    Door dit plekje durf ik geen dunne pakking te gebruiken:

    De spoelpoorten kun je best wel aso groot maken:

    Ook nog even mn stalen koppelingshuis showen, ik heb eindelijk borgmiddel gekocht dus hij wordt binnenkort gemonteerd, maar ik moet voor het inrijden toch weer poelie monteren. Op de meeting wil ik simo blok+ vario hebben.



    Als het meezit zondag de eerste start en rit, ik heb nu een lang bromfietspad vlakbij aan de rand van de stad, dus een goede testbaan.

    Ik moet wel opschieten met inrijden en afstellen, de meeting is er weer voor je het weet:D

    #265475

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    ziet er mooi uit allemaal edjuh. verkocht jij die koppelingshuizen. en wat zijn de voordelen van deze huizen en van welk materiaal zijn ze gemaakt?
    zou het geen optie zijn om op dat ene plekje vloeibare pakking te doen en dan direct de papieren pakking en dan alles goed strak aandraaien. maar dikkere pakking werkt ook al goed denk ik.
    heb je trouwens nog wat gedaan aan het filmpje van de limbotour?

    #274541

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Filmpje is al klaar:lol Maar ik heb weer problemen met opslaan, ik moet hans mn computerwizard weer inschakelen(ik zie hans zuchten).

    De koppelingshuizen zijn van staal dus ze exploderen niet, vooral met zo’n blok vind ik dat prettig ookal rijdt Sil met een ijzeren huis op zn Simo’07. Gewicht is gelijk aan het origineel. Ik heb er 2 verkocht en 1 gehouden. Ze zijn nog wel te krijgen.

    Vloeibare pakking zou kunnen, maar de kop kan er pas op als het blok onder de brum hangt dus ik moet nog even wachten.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 218)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.