Edjuh’s Simonini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s Simonini Ciao

This topic contains 217 reacties, has 56 deelnemers, and was last updated by Martijnvanheerde 14 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 218)
  • Gebruiker
  • #265612

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Edjuh :
    Mijn malossi vertanding was dus gaar en ik heb nog geen antwoord van jmpb, verder zou nog een versterkt koppelingshuis willen etc., maar dat is allemaal toekomstwerk. Poelie is nu ook het makkelijkst gezien ik die niet hoef af te stellen.

    Optrekken is niet indrukwekkend met dit blok heb ik me laten vertellen, het gaat allemaal om de boost bij de 50-60 richting de 100+=)

    Toekomst zou ik meer aan foxkoppeling gaan denken.

    Aangezien de malossi vertanding veel problemen veroorzaakt , kan er veel beter geinvesteerd worden in een fox as / koppeling laten aanpassen voor ciao

    #265614

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    dat ligt niet aan de fox koppeling, ik gebruik ook nog malossi vertanding.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #265620

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    ed

    je kan evt mn deksel ff proberen, mn malo vertanding zat eerst ook vast.
    flick had m in elkaar gepropt samen met een revisie, en hij wilde maar niet soepel draaien.
    toen had ik m er toch onder geknalt en 100km mee gereden ofzo, had ik m weer open gemaakt

    olie was helemaal zwart en je zag dat ie een beetje was ingesleten in de deksel en met wat alu vijlsel en draaide gewoon soepel

    later malo vertanding verkocht aan crossfreak, en wou ook niet soepel draaien. dus uit eindelijk maar mn deksel geruild met hem.
    en nu heb ik m weer terug

    #265639

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Even een mindere updeet:

    Het lukte me niet om hem in 3,5 meter te starten:(, op zich niet zo raar voor een nieuw blok maar ik wil liever zeker weten dat hij het doet voor ik hem 4 trappen naar beneden sjouw. Hij vonkt wel(goed) gelukkig, misschien moet ik eens een boormachine proberen.

    Iets anders: ik wou het stuur vastdraaien en ik bleef draaien en draaien maar hij bleef te los zitten en uiteindelijk brak de bout af:con Dus stuur en voorvork er uit(daar zat de conische moer nog in), andere bout er in en weer draaien, ging nu beter en steeds stroever, maar hij blijft te los zitten dwz ik kan het stuur nog steeds draaien tov de vork:(

    Iemand tips?

    #265640

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ik heb dit ook gehad, heb ik nooit verholpen.. lol
    heb je het eens goed ontvet binnenin? misschien zit er wat olie oid.
    waardoor het niet echt wil vastzitten;)

    #265641

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Edjuh :

    Ik wou het stuur vastdraaien en ik bleef draaien en draaien maar hij bleef te los zitten en uiteindelijk brak de bout af:con Dus stuur en voorvork er uit(daar zat de conische moer nog in), andere bout er in en weer draaien, ging nu beter en steeds stroever, maar hij blijft te los zitten dwz ik kan het stuur nog steeds draaien tov de vork:(

    Iemand tips?

    Zo’n ander conisch moertje gebruiken is denk ik de oplossing:thumb
    Of heb je die al een andere gebruikt gelijk met de bout?:?

    #265642

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ja ik heb een andere bout+moer gepakt omdat een deel van de afgebroken bout nog in de moer zat. Misschien had ik beter het stuur van de nieuwe moer+bout kunnen pakken, maar ik had geen zin om alles over te zetten.

    Diac, dat is misschien wel een goeie.

    #265644

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Let goed op je koeling ed,heb ook aan/vastlopers met dit blok gehad.
    Vermaak je koelkap zodat ie helemaal past,desnoods met tape dichtmaken.
    Goed inrijden en goede olie gebruiken.
    Kijk ook je slotspeling GOED na,nadat ik ‘m 500! km in had gereden en ‘m de 1e keer opentrok liep ie binnen 10! seconden vast.
    Ik denk dat de slotspeling namelijk standaard te klein is omdat ik 2 cilinders en zuigers kapot heb gereden,ondanks hele goede olie en netjes inrijden.

    Blok trekt idd niet bijzonder,moet achter een ori poelie op in combinatie met de Simo voorkoppeling, heeft bij 85km p/u (met 17inch wielen) ineens een flinke boost naar 100 plus.
    Belgenkoppeling met ori poelie komt niet op maximaal toeren,en mist dus de boost vanaf zo’n 85 km/pu,misschien wel met 16 inch wielen.

    Maar alles valt of staat met dit blok met goede koeling/smering!

    Suc6

    #265645

    .-{2F4OV}-.

    Kmoet zeggen dat jij ook wel een hoop pech hebt gehad. En oude simoblokke zijn idd vastloopgevoelig. Dit blok van mij heb ik met verkeerde afstelling en smering vol open getrokken voor 20 sec en niks aan de hand. Hij is dan ook wel afgewerkt, denk dat dit al een hoop scheelt;) En daar betaal je 30 euro voor ofzo. Ik zou het altijd laten doen.

    Kerel hier bij mij in de stad heeft ook oude simo blok met 19mm carb en vario @ calibrata. Ding klinkt egt superlomp! Zeer mooi geluid. Miss neem ik hem mee naar meeting als hij kan.

    Edjuh veel succes en geluk!:thumb:lol

    #265652

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Hij kan beter afgewerkt worden, ik heb het met schuurpapier gedaan maar nicasil is erg hard dus je kan beter met een schuurschijfje op de dremel er langs denk ik, maar dat durfde ik nog niet aan. Hoewel de poortjes nog wat grof aanvoelen vind ik als ik een vinger er langs haal het meevallen, ik ga denk ik 1:35 smeren? Met TTS.

    Bas, bedankt voor de tips, ik zal het blokje checken op zuigerveerspeling, ook als hij het de inrijperiode vlekkeloos heeft gedaan, de poelieverhouding heb ik van jou dus ik neem aan dat deze zwaar genoeg is(16 inch wielen). Maar hoezo komt hij met belgenkoppeling niet op toeren? Die is kleiner dan een simokoppeling.

    Koelkap laat ik nu zo. Wat me opviel is dat de kop veel lucht aan de linkerkant doorlaat, dat zal ook helpen neem ik aan, ik denk dat hij genoeg lucht mee kan nemen(misschien wel meer) nu hij boven een kier heeft.

    Nou ik ga het bekijken, morgen werk ik de hele dag dus zondag zal ik het beest naar beneden sjouwen en hem eens proberen te starten(proberen is voor losers zei mn motorinstructeur), dus hij gaat het gewoon doen, ik heb gewoon een goeie aanloop nodig.

    Sil, bedankt, ik zal het nodig hebben gezien de beperkte tijd(over anderhalve week ga ik op vakantie en als ik terug kom is de meeting).

    #265653

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    .-{2F4OV}-. :
    Kmoet zeggen dat jij ook wel een hoop pech hebt gehad. En oude simoblokke zijn idd vastloopgevoelig. Dit blok van mij heb ik met verkeerde afstelling en smering vol open getrokken voor 20 sec en niks aan de hand. Hij is dan ook wel afgewerkt, denk dat dit al een hoop scheelt;) En daar betaal je 30 euro voor ofzo. Ik zou het altijd laten doen.

    Kerel hier bij mij in de stad heeft ook oude simo blok met 19mm carb en vario @ calibrata. Ding klinkt egt superlomp! Zeer mooi geluid. Miss neem ik hem mee naar meeting als hij kan.

    Edjuh veel succes en geluk!:thumb:lol

    Moet je vooral doen sil, dadelijk loopt die vast en is het huilen met de pet op en afvragen hoe het is gebeurt :?, het is geen ori 50 die met een beetje meer of minder olie nog niet vastloopt, dit is tuning spul, en ik vind dat dit zeer goed behandeld hoort te worden ;), je hebt voor de koeling prima gezorgd daar niet van, maar stel hem eerst goed af voordat je ermeej gaat spelen op toptoeren ;), anders is het spelen snel afgelopen,

    maar even ontopic blijven :P,

    edjuh zoals coda al zegt maak anders gewoon even je koelkap dicht met tape, dadelijk heb je erzoveel uren ingestoken en loopt die vast, zou tog zonde zijn als het met een stukje tape van 20cm opgelost kon worden πŸ˜‰ als ziet het niet uit, boeit tog niet komt tog een kap overheen πŸ˜›

    verder ben ik zeer benieuwt of die goed start met die scooter cdi :D, je krijgt mijn geluk toegewenst πŸ™‚

    #265654

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Als iets naar 20sec vast loopt is het 100% zeker weten een te kleine sproeier, koeling gaat nooit zo hard.
    Ik kan zelfs met een water gekoelde sprintscooter die helemaal droog staat(dus totaal geen koeling heeft)zelfs nog makkelijk een paar keer de straat op en neer.
    Heb ook wel bij xsh op de bank gestaan met 25%werkende koeling,toen kon ie ook gewoon meerdere runs maken met 15 a 16.000 toeren(was geblokkeerd)

    Dus ik zou me daar niet druk over maken, gewoon goed afstellen 1:33mengen(sprintscooter waarde)met castrol a747(Kost wel veel maar legt een filmisch laagje om je zuiger en wand dat beter is tegen wrijving)
    En dan een tijdje lekker laagtoerig in rijden, dan weet ik wel zeker dat het mooi moet lopen8) blijft wel simo die misshien niet malossi of polini is qua afwerking, maar ook zeker niet zulke troep maakt wat bij goed afstellen vast loopt.
    Ik hoop voor je dat ie zondag meteen mooi loopt, maar zal vast wel het is allemaal nieuw dus er moeten alleen nog wat benzine dampen in gerent worden:D

    #265655

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Edjuh :
    Maar hoezo komt hij met belgenkoppeling niet op toeren? Die is kleiner dan een simokoppeling.

    Belgenkoppeling is groter πŸ˜‰ (niet veel, maar hij is het wel)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #265657

    .-{2F4OV}-.

    Belgenkoppeling is cker groter. Vindt eigenlijk alleen onder een citta zn toepassing…

    #265961

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ha, het monster loopt!

    Helaas niet het monster wat zou moeten lopen(simoblok), maar het pinasco zij-inlaat blok. Nu weet ik wel zeker dat er iets niet pluis is bij de ontsteking van het simoblok.

    Loopt wel verdacht normaal met de vrij grote 145 sproeier, geen stotteren ofzo…..verdacht(valse lucht?). Maakt een takkeherrie(vond het wel wat van thomas zn sound hebben), wat ik in principe heerlijk vind maar het is totaal niet geschikt om mee rond te rijden:P
    Uitlaat is de trouwe gianelli fire, ik wou de cannon er op maar lassen lukte niet echt, het beugeltje is verzinkt ik denk daarom.


    Jammer dat het geen zondag is want dan zou ik even gaan jagen:P

    Ik heb trouwens tijdelijke vervangingsbeugels voor de dempers gemaakt, de vork is nu 10 keer zo stug lijkt het dus dat is mooi.

    De koplamp ben ik nog aan het aanpassen voor een vespa lamp.

    En de simokoppeling doet raar, startsegmenten zitten te los(wel geborgd) en maken een kabaal, dus ik moet dat fixen of een kleinere snaar en poelie vinden.

    Wat ik nu met de gumball aan moet weet ik niet, ik heb gelukkig iets rijdends, maar ik durf er niet mee te rijden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 218)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.