Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

This topic contains 747 reacties, has 100 deelnemers, and was last updated by ritze 7 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
  • #488972

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ja en ik wou niet terug gaan naar een 22mm flens op de 42 polini, dat is achteruitgang en zonde van al het werk :!

    #489089

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Oud filmpje van de mini:

    #457841

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    Edjuh :
    Zo, de leo is bijna af:

    Hij is 5,5cm ingekort en heeft dus een 25mm flens gekregen, speciaal voor de 42 polini. Ik moet alleen nog de ophanging voor eraf flexen en zorgen dat hij onder een brommer kan hangen.

    Ik zit te denken om hem onder de paarse ciao te leggen.

    zou ik je mogen vragen waarom je die leo krul hebt ingekort?
    ik neem aan dat dit prestatiebevorderend is, maar waarom?

    #489872

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Hij wordt beter op hogere toeren dus sneller. Omdat de krul vrij lang is werkt hij mooi op lagere en middentoeren. Een ingekorte leo krul heeft grotendeels de eigenschappen van een calibrata. En zo werd assepoester een prinses 😀

    Arvid heeft het allemaal uitgelegd in zn perso.

    #489877

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    ik heb dat inderdaad gevonden.
    erg slim! dus in principe:
    hoe meer je die korte lange bocht inkort hoe beter hij presteert op hogere toeren?
    en dus minder op lagere toeren?

    #489878

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Edo ontdekt de draaibank en het lasapparaat en gaat helemaal los!=)
    Nice man, ben benieuwd hoe de 25mm 42 alu gaat boeken:thumb

    #489881

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Vanavond eindelijk de tijd gevonden om deze perso eens door te bladeren 🙂

    Ten eerste veel respect voor het naar boven en beneden sjouwen van die brommers elke keer, voordeel heb je wel dat je kan sprinten op dat dak :D.

    Vind het echt super dat je zo lekker met oldtimertjes bezig bent ik houd ook veel van de oude dingen, zeker als alles 100% origineel is :).

    Mooie verzameling heb je ik blijf deze even volgen ben benieuwd hoe het de oldtimer Ciao zal vergaan..

    #487280

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Hey Edjuh,
    Ik ben een Ciao aan het bouwen en ik ben nog op zoek naar een matchende set dempers..
    Ik was door je perso aan het bladeren en kwam dit Malossi duo tegen.. Precies wat ik zoek=)

    Heb je ze nog en kan ik die van je overnemen?

    vr gr EPI

    #490863

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ja ik heb ze nog maar ze gaan niet weg, ze komen ooit nog eens op de mini zoals je ze hier ziet.

    Succes met je bouw.

    Na deze onverwachte bump zal ik meteen een mini update plaatsen:

    Ik heb voor de zoveelste keer het gat in de tank van de paarse ciao proberen te lassen, maar hij lekt nog steeds. Tank cure lijkt de beste oplossing, alleen heb ik geen zin om daar nu geld in te steken. Ik wil eigenlijk de oldtimer ciao spuiten en opbouwen en daar de nummers van de paarse ciao in slaan.

    #488843

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    :con jammer.. :thumb
    Suc6 m3t j3 projectjes!

    #488844

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Ik heb destijds het gaatje in mijn tank even TIG laten lassen door een echte lasser, ik kreeg hem toen zelf ook niet dicht..
    Misschien kun je dat ook proberen?

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #487901

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik wil um ook wel voor je lassen hoor Edo, geen enkel probleem.
    Dat gaatje zit toch niet op het randje bij het hardsoldeer of wel?

    #488084

    sven70cc
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Mij broer had er ook een gaatje in zitten daar moest zoon speciale teep op doen die smelt in de zon en als het kouder werd woord die weer hard, en dan blijft die ook hard. mis kan dat helpe?

    Mvg Sven.

    #490951

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ik ben gisteren teruggekomen uit Frankrijk, met de bravo….

    800 kilometer in 2 dagen, een record voor mij en de bravo gaf geen krimp. Ik heb zelden zoveel vertrouwen in een motorblok gehad….

    Verder geen foto’s, camera had ik goed ingepakt en ik wou niet te vaak stil gaan staan. Wel genoten van het landschap!

    De reden dat ik met de brommer terug kwam was dat mn motor een gat in zn carter heeft….te hoge oliedruk…erg triest maar eigen schuld(teveel olie bijgevuld, niet gecheckt).


    Ik heb ook nog aan de grijze bravo geklust, de achterbrug verstevigd met stalen latjes etc.

    Maar ik miste wat dingen om hem af te maken dus dat doe ik een andere keer. Hier ligt het 42mm alu blokje onder met de 25mm uitlaatpoort en ingekorte leo(die erg goed staat moet ik zeggen, geen foto). Ik ben erg benieuwd wat dat gaat doen.

    #485253

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Super dat je zo op vakantie bent geweest 8) Als zo’n blokje dat overleefd, kan hij alles hebben 😛
    Zuur van je motor, maarja, shit happends(helaas…)

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 748)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.