Ede- beginner- citte eco

Home Forums Algemeen Even voorstellen Ede- beginner- citte eco

This topic contains 37 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Crullie 4 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Gebruiker
  • #792581

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Bedankt, hij liep in 1 keer. Opzich loopt hij goed alleen hij slaat af als die stationair loopt en met starten moet ik erg veel gas bij geven. De verlichting werkt nog niet, ik ga straks even met een multimeter meten, hebben jullie tips hierover? Er zit een schakelaar op de koplamp, maar daar gebeurd niks. Er zit geen remlicht of iets dergelijks in toch?

    cittadraad

    #792582

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Thanks! Heb jij toevallig het hele handboek/onderhoudsboek waar dit uit komt?

    #792584

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Ik heb de multimeter erbij gepakt en op de punten gemeten die op het blok vastzitten. Helaas geen spnanning gemeten. Weet iemand hoe je dat aan moet pakken? Of moet dan het hele blok uit elkaar?

    Daarnaast nog een paar punten:
    – Gashendel gaat niet vanzelf terug, zit er ergens een veer die te vervangen is?
    – De benzinekraan, ik kan niet uitvinden welke staan aan/uit is, hij loopt op alle drie de standen, en waar is de 3e stand voor? Is daar misschien een makkelijk trucje voor?
    – Weet iemand waar je een zwarte dop kunt aanschaffen voor op de loopstand knop? Bij mij zit er niks meer op.
    – Ook loopt hij nog steeds niet goed stationair, nu scheelt dat ik het gas stukje open kan laten staan, want de gashendel komt niet terug. Welke schroefjes op de carburateur zou ik moeten gebruiken voor stationair afstellen?

    Bedankt!

    #792588

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Het blok moet er idd onder vandaan, en het vliegwiel eraf, om bij je lichtspoelen te komen.

    Je gashendel gaat terug door de veer in je carburateur, zorg ervoor dat alles goed soepel is, wd40 is je vriend. Bij de meeste citta’s blijft die wel wat hangen.

    Er staat als het goed is op je treeplankje waarvoor de standen van je benzinekraan zijn; naar de voorkant van de brommer is uit, naar beneden is aan, en naar de achterkant van de brommer is reserve(onderste laagje benzine in je tank).

    Ik heb nog nergens het losse dopje voor op de loopstand te koop zien staan. Volgens mij kan die er niet eens af tenzij hij gebroken is.

    Heb je stationair wel geprobeerd met een echt fatsoenlijk warme motor? dus 5 minuten rondrijden minimaal? Je kan de stationairschroef wat in draaien, dan looopt hij hoger stationair (gasschuif staat dan meer open). Je moet het schroefje met de veer hebben. Kan je gewoon bij als de brugkap er af is.HH1UX7

    #792589

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Ik zal zo nog eens een rondje van tien minuten rijden en dan kijken wat hij doet en hem dan eventueel wat hoger afstellen.

    De benzinekraan gaat dus een andere kant op dan wat op het treeplankje staat aangegeven. Dus dat is een beetje verwarrend. Ik denk dat hij of andersom zit of dat het wellicht een andere benzine kraan is dan origineel?

    Is dat te doen denk je voor een leek om die spoel te vervangen?

    #792590

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Hmm volgens mij staat het ook zo op het treeplankje hoor haha.

    Een spoel vervangen stelt op zich niet zoveel voor, maar je moet wel veel andere dingen doen zoals het blok er onderuit halen, vliegwiel er af halen en ga maar door, de snaar opnieuw spannen met het terug monteren van het blok, ook de decompressiekabel opnieuw plaatsen en ga maar door. Misschien is dat wat veel om direct te doen.

    Ik zou er eerst gewoon lekker mee rijden, als je door het donker moet van die fietslampjes op je stuur hangen :mrgreen:

    #792591

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Hier de foto’s van de benzine kraan, deze drie standen kan hij:
    1E7F379B-814C-462C-B54F-22472B61491BEE662F69-0342-4466-8D85-281AAA9E91E9389B6CDB-CA46-441B-9647-6B701B2222E659AD2039-6279-4981-B84B-0BF34CF7C220

    #792592

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Thanks! Heb jij toevallig het hele handboek/onderhoudsboek waar dit uit komt?

    Onderaan mijn website 🙂
    http://gilera-citta.com/technical

    #792593

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ohh hij zit idd verkeerd gemonteerd. Nu is dus reserve naar boven, aan naar links en uit naar beneden.

    #792599

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Kan het zijn dat hij te rijk loopt? Ik heb hem nu helemaal ingedraaid de schroef om hem stationair af te stellen, maar hij blijft afslaan. Half minuutje loopt hij mooi en daarna geeft hij t op.

    Ik heb telkens een half slagje gedaan en dan gekeken wat hij deed.

    #792601

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Dan loopt hij waarschijnlijk te rijk ja. Is alleen maar goed! Dan gaat hij nog minder snel kapot. Als je een keer zo lang voor een stoplicht staat soms wat spelen met gas, doe ik ook.

    #792616

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Ik zit er aan te denken toch te gaan proberen om mn lichtspoel te vervangen en dan gelijk mn carbarateur schoon te maken. Zodat hij wellicht iets beter stationair loopt. Iemand hier ervaring mee of is er misschien ergens een topic waar dit in staat beschreven?

    Kan ik gewoon deze lichtspoel bestellen?
    https://www.jmpbonderdelen.nl/lichtspoel-citta-ciao-si.html

    En is het misschien handig dan gelijk het luchtfilter te vervangen en nog wat andere dingetjes mee te pakken?

    #792678

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Vraagje, mijn framenummer is onleesbaar doordat ze eroverheen hebben gespoten. Nu wil ik hem laten verzekeren, zou dat een probleem zijn? En wat is het bouwjaar van mijn citta? Aangezien ik het framenummer dus niet kan achterhalen.

    CD04220A-CCB9-4AA3-B2A8-73148FFA98C0A78FEEC5-9A84-42D6-B869-DE20A9DCB897

    #792683

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Ik kan een klein stukje lezen dat is:

    058837 en dan een sterretje

    onder het zadel staat:
    Gilera – ECO
    06M1936.2.0

    #792685

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Je moet heel voorzichtig de verf eraf halen helaas om het goed te lezen.
    Daarna even een beetje blanke lak erover tegen het roesten 😉
    Heb je het framenummer (op het balhoofd) niet gecontroleerd voor het overschrijven ???
    Heb ik ook eens gedaan en toen bleek het een gestolen citta tezijn dus had ik eigenlijk alleen een kenteken gekocht ;(

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.