Ede- beginner- citte eco

Home Forums Algemeen Even voorstellen Ede- beginner- citte eco

This topic contains 37 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Crullie 4 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Gebruiker
  • #792548

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Hallo,

    Mijn naam is Gonard en ik heb een Citta eco uit 1992 aangeschaft. Hij heeft waarschijnlijk een behoorlijke tijd stil gestaan en ik ben waarschijnlijk half opgelicht want ik heb er echt geen verstand van, maar dat mag de pret niet drukken.

    Nu wil ik hem graag uit elkaar gaan halen om hem weer lopend te krijgen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Is er misschien iemand uit de buurt van Ede/Arnhem/Utrecht die mij wegwijs zou kunnen maken waar ik zou moeten beginnen? Dat ik wellicht een keertje langs mag komen.

    Het eerste probleem is dat ik geen compressie heb, de riem gaat niet draaien als het achterwiel draait. Is er iets met de overbrenging in het achterwiel stuk? Corrigeer me als ik ontzettend gekke dingen zeg, als ik aan de ontsteking draai, dan draait de cilinder wel mee, maar super veel compressie geeft die niet. Maar die riem kan ik gewoon ronddraaien zonder dat het achterwiel of de cilinder meedraait.

    Alvast bedankt voor jullie hulp,

    Groeten,

    Gonard

    #792550

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hallo goon326, welkom op het forum.

    Je brommer staat in de loopstand. Er zit een metalen hendeltje in de achternaaf als je dat in gedrukt houd en je beweegt de brommer naar voren dan schiet hij weer in zijn versnelling.
    En door de zwarte knop in te drukken activeer je de loopstand.

     

    #792552

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Thanks, daar ga ik morgen gelijk maar eens naar kijken, als ik wel compressie krijg zou ik hem dan gelijk maar proberen te starten? Of loop ik dan de kans iets kapot te maken?

    #792555

    zevenenergie