EBR telescoop voorvork

Home Forums Mening & ervaring Voorvorken EBR telescoop voorvork

This topic contains 42 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by yttrium 13 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
  • #149050

    hansieb
    Topic starter
    Berichten: 10948

    Geef hier je mening en ervaringen over EBR voorvorken.

    #154908

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Ah, dankje hans πŸ™‚

    zoals misschien al wel een beetje bekend was ik dus bezig met het uit elkaar halen van mn EBR, en ik moet zeggen, ik had hem liever in elkaar gehouden, want wat ik van binnen zag was echt een zware tegenvaller!
    dus vandaar dat ik dit even wou delen

    hier even een fotootje van de ebr, inmiddels al wel bekend maar toch:
    (de 2 veren op het kroonstuk heb ik er overigens vanaf gehaald, staan ernaast)

    en dan hier een foto van 1 van de veerpoten uit elkaar

    de veer die je er onderaan ziet zitten, schroef je vast aan de onderste veerpoot
    en is verder ook de enigste veer..

    voor de rest zitten der enkel 2 stukken plastic over de veerpoot, om te voorkomen dat het vet eruit loopt, een vreemd vetje trouwens, is trouwens ook aardig goed brandbaar vet

    nog enkele dingen die ik toch wel een beetje vind tegenvallen aan de EBR:
    – het chroom had een stuk beter gekund
    – de veerpoten schroeven niet makkelijk vast, je (ik) moet ze een beetje naar binnen buigen voordat ik ze in mn kroonstuk kan vastschroeven
    – de bevestiging voor het spatbord vind ik persoonlijk een beetje slecht, hoe dat zit met die boutjes, niet echt over nagedacht naar mijn mening
    – ik had die “nepveren” tussen het kroonstuk liever werkend gezien, dus even een verdieping lager zeg maar
    – en als laatste dan, waar is de bevestiging voor een lamp!! nergens te bekennen, gelukkig kun je wel weer leuke beugeltjes kopen van ebr, maar die komen wel weer op de plek te zitten waar die “nepveren” geplaatst zijn

    nou goed, genoeg negatieviteit, ik heb er nog niet op gereden, dus ik hoop absoluut dat het me na het proefritje beter bevalt πŸ˜‰

    #154911

    stfu>>

    de tering zeg, vanachter mijn (warme!)uv-plaatje lijkt het me aardig scheit:(

    #154917

    Lorre
    Bijdrager
    Berichten: 147

    hebze sinds maandag ook in mijn bezitten deze voorvork, wou natuurlijk direct eens kijken hoe hij stond enzo. dus haal ik er die ‘nepveren’ vanaf zoals al gezegd door AA-T…
    :pest

    MAN MAN wat heb ik zitten sukkel om ze er terug op te krijgen, als de enen veer goed zat sprong de andere naar boven en mijn bout dan ook weer foetsie heb er zeker een half uur op zitten sukkelen, heb dan maar mijn vader geroepen die heeft geholpen en dan ging het wel, maar alleen vind ik het maar ‘tjolwerk’

    en wat ook opvalt is de mindere afwerking vind ik persoonlijk…(is wel muggenziften dat ik nu doe is niet zo erg maarja )

    maar anders ze veert als geen ander :d en tis dat dat we moeten hebben hΓ©:d

    :!dus als ik ze een score moet geven op tien :

    7.5/10

    #154918

    Harleyman
    Bijdrager
    Berichten: 180

    noem is 1 ding van EBR wat ook maar een beetje kwaliteit is…
    EBR is gwoon rotzooi…

    #154919

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    jow is rotzooi, ze maken massas producties rotzooi :?, beetje onnozele reactie:no, is goede voorvork veert super, aleen je moet er mee om leren gaan,

    #154920

    Harleyman
    Bijdrager
    Berichten: 180

    idd massa productie rotzooi,
    noem is een goed product dan?
    tis goedkoop alternatief voor tunings spul, maar vaak nog te duur ook

    edit: kzie net dat zoown vork 58euro kost nieuw, dara kan je ook nie veel voor verwachten he πŸ˜‰

    #154921

    stfu>>

    kenny, kijk naar de foto’s boven en oordeel zelf… vind jij de prijs/kwaliteit verhouding correct? juist!

    #154922

    Lorre
    Bijdrager
    Berichten: 147

    zebaztiaan :

    edit: kzie net dat zoown vork 58euro kost nieuw, dara kan je ook nie veel voor verwachten he πŸ˜‰

    waar heb je dit dan wel gezien ik heb er 115€ voor betaalt

    *edit*

    *waar kan je dan zo een koplamp houder kopen, (van ebr)?
    *welke spatbordjes passen hier op?

    mvg laurens

    #154923

    masters
    Bijdrager
    Berichten: 132
    #154925

    Lorre
    Bijdrager
    Berichten: 147

    ik heb het over die van 115€ voor de ciao… die voor 55 is voor puch maxi…

    #154926

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    ik blijf er ook bij dat ebr gewoon een zielig hoopje roest is.
    het is jammer dat er niet meer gedaan wordt om een leuk alternatief passend te krijgen in plaats van de A35 voorvorkjes of natuurlijk de ebr.
    er zijn veel meer mogelijkheden dan alleen dit.
    stel je hebt een kroonstuk passend gemaakt voor je ciao en je neemt willekeurige mooie veerpoten en boort die op in je kroonstuk. en je kunt je eigen hoogte bepalen door je eigen maat veerpoot op te halen.

    het is mischien een hoop werk maar ik vond die ebr er echt zielig uitzien toen ik hem samen met alrik uit elkaar had gedraait.

    wees creatief in het arbeiten:P

    #154927

    Robbert
    Bijdrager
    Berichten: 71

    Zou je niet een Ebr van een puch op je ciao kunnen gooien? want ik heb hier een voorvork liggen van een puch maxi en die heb ik in mijn balhoofd gepast een die past gewoon… voor de rem valt altijd wat te maken dus zou het mischien mogelijk zijn?

    #154928

    TJOEP
    Donateur
    Berichten: 259

    De EBR kan inderdaad VEEL beter.
    in werkelijk alle opzichten.

    Maar geef toe, daar is de prijs ook naar. Alle degelijke nieuw verkrijgbare vorken, voor bijv andere brommers/scooters zijn duurder.
    En het is 10x beter dan je originele vork.

    Nog niet genoemd nadeeltje is dat zo’n vork veel zwaarder is als een std vork, dus moeilijker wheelien…

    kwa ‘prijs:uiterlijk: monteerbaarheid zonder gepruts-verhouding’ ben ik er iig zeker tevreden over.

    edit: de remmontage suckt wel ietwat

    #154929

    LexCiao
    Bijdrager
    Berichten: 63

    Robbert :
    Zou je niet een Ebr van een puch op je ciao kunnen gooien? want ik heb hier een voorvork liggen van een puch maxi en die heb ik in mijn balhoofd gepast een die past gewoon… voor de rem valt altijd wat te maken dus zou het mischien mogelijk zijn?

    Een puch maxi Ebr voorvork past gewoon in je ciaotje..

    mijn ciao heeft ook een ebr voorvork van ee puch maxi erin hangen..

    ik heb geen enkel prob gehad met erin doen…
    behalve dat al me balhoofd lagers ervandoor gingen..

    suc6

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.