Dynojet Uitlaat-test mei 2018

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Dynojet Uitlaat-test mei 2018

Dit onderwerp bevat 45 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door sx3-swe 3 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker

ritze
    Bijdrager

Zo de aandelen markt ziet er goed uit in mijn optiek, zeker de gianelly heeft veel in de plus gestaan, dus snel een partij kopen om de malaise voor te blijven  Thnx jongens ziet er heel goed uit

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

AA-T
    Topic starter

@martino
    Je kan twee verschillende waardes laten zien in één grafiek. Als je in het programma zit en je kijkt naar de grafiek heb je één X-as en twee Y-assen (één links en één rechts van de grafiek). Als je op de tekst klikt bij een as kan je instellen welke waarde hij laat zien. De rechter Y-as staat standaard op ‘geen’.

De reden dat mijn grafieken er zo anders uitzien is omdat ik ze nog bewerk met Photoshop. Ik voeg steeds twee grafieken samen om uiteindelijk het vermogen, koppel en toerental in één grafiek te laten zien. Tevens neem ik alle informatie over en zet de tekst er dus zelf in. Vandaar dat het me ook zoveel tijd kost 😉

Bedankt voor het constateren van m’n foutje, dit heb ik inderdaad verkeerd overgenomen of ik heb per ongeluk een waarde van een andere uitlaat laten staan. Na m’n bakje koffie en ontbijt zal ik dit direct verbeteren :thumb

Martino
    Bijdrager

Aah kijk eens aan het magische woord is photoshop. Ik dacht al functionaliteit te missen in de software. Wat een werk om de grafieken dan ook in verhouding juist te krijgen. En vervolgens ook nog de tekst toe te voegen.

AA-T
    Topic starter

Monnikenwerk inderdaad, kan zo het klooster in inmiddels. Maar… Zojuist ook alle runs van de 80cc test aan de startpost toegevoegd, dus alle testuitslagen staan nu online 😀

Tijdens het testen van de Simonini Thunder 22mm / 28mm flens en de Simonini Calibrata 22mm / 28mm flens viel ons gelijk op dat het verschil nihil en eigenlijk te verwaarlozen is (behalve het verschil in dB bij de Simonini Thunder dan 😆 ). Om dat mooi in kaart te brengen heb ik hieronder van deze uitlaten het vermogen (hp) en koppel (Nm) in een grafiek gezet. Leuk om te zien :thumb

Vergelijking Simonini Thunder 22mm / 30mm flens
    Vermogen (hp)

Koppel (Nm)

Vergelijking Simonini Calibrata 22 / 28mm flens
    Vermogen (hp)

Koppel (Nm)

Als er iemand is die verschillende uitlaten in dezelfde grafiek wil vergelijken zoals hierboven (of zoals ik eerder heb gedaan met de Citypower uitlaten) mag diegene een verzoekje plaatsen. Hou het een beetje fatsoenlijk, want het is wel een beetje werk 😉

Gratje
    Bijdrager

En nogmaals bedankt. Monnikenwerk is het zeker. Maar het resultaat mag er wezen.
    Toch nog steeds verbaasd van de gianelli citypower.
    Jmpb is ie momenteel al niet op voorraad.
    Alleen de si versie. Neem aan dat die hetzelfde presteren.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Heel erg bedankt voor de resultaten. Ziet er echt extreem goed en professioneel uit  😎
    Kan je een uitdraai maken, op de 80cc, met de Techno CC & Calibrata (in 1 grafiek).

Cheers!

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

AA-T
    Topic starter

@gratje, als je bij de testuitslagen van de 80cc kijkt, bij de Leovinci Handmade en Leovinci SP kan er wel een marginaal verschil zitten tussen een Ciao en een Si uitvoering. Het is natuurlijk niet de Gianelli Original Power, maar verwacht dat daar ook een klein verschil in zit. Dit komt door het verschil in lengte van de uitlaat.

@herr-flick, dat is nou precies zo leuk aan deze data 😀 dus bij deze:

Vergelijking Simonini Calibrata 22mm flens & Tecno CC / Circuit
    Vermogen (hp)

Koppel (Nm)

Martino
    Bijdrager

@ gratje; De Giannelli Original Power hebben we niet beide versies van getest(ik dacht alleen de Si versie), maar zal dit vast andere grafieken hebben opgeleverd. Zie ook het verschil tussen de Leovinci SP SI en Ciao versies hieronder. Dit zal hoogstwaarschijnlijk komen door de lengte van de uitlaten iets waar vaak de verschillen in zitten tussen de Bravo, Ciao en Si versies.

De Giannelli Original Power komt overigens redelijk in de buurt van de Leovinci SP kwa prestaties, maar is het net niet.

@Herrflick; Ik heb begrepen dat jij vooral het verschil tussen de Technigas (replica Proma Circuit) en de Calibrata wilde zien. En dus niet de Tecno Circuit. We hebben de Proma Superbowl wel getest en dit is in feite een omgelaste Circuit. Leuke pijp met het hoogste aantal pk’s gemeten van die dag, maar geeft dit wel wat eerder af als bijvoorbeeld de Calibrata.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Prachtig topic is dit geworden
    Die DPR Handmade Special dat is geen lullig uitlaatje kwa prestaties, is hij gemaakt door pietpijp? en is er ook een foto van?

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

speedbuxy
    Bijdrager

Prachtig topic is dit geworden Die DPR Handmade Special dat is geen lullig uitlaatje kwa prestaties, is hij gemaakt door pietpijp? en is er ook een foto van?

Het is inderdaad een Piet pijp, pijp :mrgreen:
    Foto,s staan ergens in m,n perso met tevens een rij impressie en rollerbank filmpje.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ja, gevonden :thumb

op speedbuxy’s projecten page – pagina 94.

Klik hier.

Martino
    Bijdrager

Prachtig topic is dit geworden Die DPR Handmade Special dat is geen lullig uitlaatje kwa prestaties, is hij gemaakt door pietpijp? en is er ook een foto van?

Ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen op de bank. Leg de grafiek eens naast de Tecno Estoril of Simonini Thunder en je ziet veel gelijkenissen met 2 uitlaten welke niet bekend staan vanwege de goede prestaties. Waarschijnlijk omdat het allen hoogtoerige pijpjes zijn.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het is mij nog niet gelukt om de grafieken van het internet te plukken en te vergelijken eerst even windos zip kopen maar ik meen gezien te hebben in een van de grafieken dat dit uitlaat je op een standaard cilinder 73km per uur liep. en dat is toch niet slecht te noemen.En dat met 2,05 HP.

Klik hier.

Erik J
    Donateur

Snelheid van de test zegt niet zo veel over de werkelijke topsnelheid.
    Het zegt eigenlijk iets over wanneer de dyno operator, ik dus, het genoeg vond met de toeren.
    Vaak wilde het blokje dan ook niet echt meer verder acceleren.

AA-T
    Topic starter

@zevenenergie, op welk besturingssysteem draai je? Meestal kan je een zip-file gewoon openen door erop te dubbelklikken.

Ik kan ze ook aan je doormailen, een beetje onnodig om hiervoor een programma aan te schaffen (vind ik tenminste). Kan dit dan in een ander ingepakt formaat, of moeten ze los?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.