Dustin's Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dustin's Citta

This topic contains 105 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by CITTADARAH 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 106)
  • Gebruiker
  • #804012

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Kleine update… er is de laatste maanden weinig gedaan vanwege andere projecten, maar komende weken is de citta weer aan de beurt! Ik ga hem eindelijk laten coaten, de kleuren ben ik nog niet helemaal over uit.

    Ik heb in de tussentijd een varioset gehad met oud type 105mm minarelli scooter koppeling en 1:13 vertanding, dat trok als een gek en had een top van rond de 55 gps met oud type malossi vario. Ik had ‘m afgesteld met 6gr rollen, malossi witte minarelli drukveer, TP lichtgewicht “race” koppeling met gele TP trekveren, en 13×1075 gates snaar.

    Die heb ik samen met een Zirri Silent geprobeerd welke ik van forumlid schuhmie had geleend. De “silent” is alleen verre van stil, vergelijkbaar met een nieuw model proma cc. Dit pijpje laat wel verrassend veel toeren toe, en loopt goed op een 65dr. Ik heb een korte video gemaakt destijds, helaas niet meer dan dit:

    En nog een oud bandje oproken  😎

     

    Updates over het coaten volgen!

    #806064

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Inmiddels is de citta al gecoat en deels opgebouwd 😀

    Het is een hoogglans donkere candy blauw met paarstint geworden, samen met hoogglans zwarte delen, en een dikke blanke lak laag! Ik ben erg tevreden met het coatwerk. Alles bij elkaar was 250 incl stralen, afplakken, 2 laags coaten in 2 kleuren, en de blanke lak. Ik heb dit laten doen bij Borgers Conservering in Nijkerk. Binnen een week klaar.

    Alle kappen zijn ook nieuw en origineel, enkel de motorschermen zijn Fast Arrow.

    3382ed65-fc2b-4190-a250-d9a5cb19dfb3WhatsApp Image 2021-01-16 at 14.35.36

    1
    #806066

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Dikke kleur ! Wil mijn ciao ook graag in candy blue morgen maar eens een berichtje doen.

    #806069

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    Mooi kleurtje Dustin. Whats up met die jasbeschermers. Waarom niet gecoat?

    #806078

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Thanks! Die jasbeschermers zijn nog als nieuw, vind ik zonde om te coaten. Ik wilde wat chrome hebben, schokbrekers tasbeschermers en nog een treeplank beugel als ik die in chrome kan vinden. Maakt hem net even wat frisser en unieker :thumb

    #806082

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Wat een vette kleur! Kan je hier nog wat betere foto’s van delen met goed daglicht?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #806084

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Maar er staan 2 tegenstrijdigheden in de tekst:

    Candy(inktlak) kan je niet poeder coaten.

    Google maar eens op candy en/of inktlak over hoe dat per laag wordt aangebracht.

    Onder andere Honda deed dit veel op jaren 70 motoren.

    Normaal verf spuiten met een blauwe candykleur zou volgens mij na bewerken en grondverf
    eerst een zilververf gespoten worden en daarop een doorzichtige(blanke) blauwe inktachtige lak.

    Mijn vraag dan weer, lukt dat tegenwoordig ook al met poedercoaten of is de naam van het blauw gewoon candyblauw? Wat mij logischer lijkt.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806085

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Wat een vette kleur! Kan je hier nog wat betere foto’s van delen met goed daglicht?

    Ja idd.
    Er is te veel tegen(achtergrond)licht.
    Ziet er nu veelbelovend uit.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806086

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    C3324DFC-8B5B-408F-A76F-9589A4A1362DIk heb het er toevallig gister over gehad met iemand op marktplaats candy kleur is mogelijk met poedercoaten.

    waar de citta van dustin is gecoat die vroegen €180 trouwens daar gaat de mijne ook naartoe.

    #806090

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Foto’s in daglicht komen dit weekend, hoop ‘m dan rollend te hebben!

    Ik meen dat de kleur gewoon candy genoemd wordt, maar het is er gelijk aan. Oneffenheden op het frame springen er inderdaad uit, hele kleine deukjes. Maar daar stoor ik mij niet aan, zal ik ook foto’s van maken.

    #806184

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Hij rolt inmiddels 😀 dus bij deze een foto in daglicht, het glimt meer dan dat de foto laat lijken.

    335DC711-0857-4E5C-8B92-46CA4B52FA9C354C6D58-5E06-480C-82DB-7B253FB13FBA

    1
    #806185

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Je hebt een goede smaak qua kleur, maar idd foto’s met goed daglicht zullen vast nog een beter beeld geven. Zelf poedercoat ik ook en ken dit als candy cobalt blue. Candy kleuren zijn idd te poedercoaten in meerdere lagen, maar makkelijk is dit niet. Zoals hierboven beschreven is zie je vaak tint verschillen doordat de dikte van de laag niet overal hetzelfde is. Vooral objecten welke veel diepte hebben is bijna niet te doen door de geladen deeltjes welke zich niet makkelijk tot in de diepste kieren hechten of juist wel wanneer je het poeder harder en onder meer druk aanbrengt en je zelfs poeder van je object af blaast omdat de eerder aangebrachte laag de hechting ook minder sterk maakt.  Het candypoeder is een ietwat transparant poeder en het maakt daarom ook uit welk poeder je hieronder aanbrengt. Je zal ook een chroompoeder kunnen aanbrengen voor nog meer shine zullen we maar zeggen.

    PS. Velen gaan er vanuit dat met “coaten” alleen poedercoaten bedoeld wordt, maar hieronder valt natuurlijk ook natlakken.

    edit: Haha toeval bestaat niet, schreef ik net deze post en je komt met de betere foto’s. Dat gaat voorspoedig zo nu hij al rollend is!

    1
    #806190

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Tering ik vind hem echt sick !!
    of het nu wel of geen echte candy kleur is wel echt mooi kleurtje.👌🏻

    en matchende stepjes ook nice haha zijn dat die 3d geprinte ?

    #806312

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Dat zijn idd de 3d geprinte stepjes! Zijn echt van super kwaliteit en minimaal zo zacht als de originele buzzetti’s. Erg tevreden mee 😀

    Hij zit bijna in elkaar, ik heb blijkbaar nog wat straalgruis in de tank zitten wat er eerst uit moet, en ik moet nog nieuwe kabels hebben.

    Er is wel al een nieuwe hoge chrome treeplank beugel onderweg 😎

    #806951

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    mijn nieuwe aanwinst! 😀 een Bravo met geel kenteken
    127BAA89-B40B-4540-B5A6-5A6B29C78EA0

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 106)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.