Dustin's Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dustin's Citta

This topic contains 105 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by CITTADARAH 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 106)
  • Gebruiker
  • #790338

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Nice! Ik vind de badsnake echt bad! Endaar bedoel ik slecht mee. Dit is wel jaren geleden. Wat is jouw ervaring?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #790341

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Hij valt mij op een 65dr evo wel wat tegen idd. Hij trekt echt best lekker op, beetje als een citypowertje, maar er is praktisch geen boost te bekennen en hij kruipt heel langzaam naar zijn top. Ik heb 67 gps gehaald met poelie 60. Hij knettert wel echt super lekker en is zelfs vrij stil te noemen! Er zit een klein vlak deukje op de onderkant omdat bij de vorige eigenaar de uitlaat onder de brommer vandaan is gevallen, dit zou misschien invloed kunnen hebben op de prestaties?

    Tov een proma cc is hij op mijn setup  wel traag ja. Wie weet is hij op bijv een malossi 43mm wel weer super omdat die wat hoogtoeriger is.


    Filmpje! Hier nog met lekkende demper en een abrupt einde, omdat er op de scooter die je mij tegemoet ziet rijden een agent zat, hij liet me zo gaan terwijl ik overduidelijk te hard ging met een telefoon in m’n hand :mrgreen:

    #794790

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Kleine update… ik heb laatst een Sito 252 “citypower” gekocht NOS uit Italië, de enige echt snelle van sito. Met de behoorlijk dikke voorbocht. Op mijn setup die nog steeds vrijwel hetzelfde is (43dr, geveilde inlaat, 13/13, polini filter, sproeier 62, polini kop) heb ik 68 km per uur op de GPS gehaald, met wind mee. Poelie 65 op een citta. Niet verkeerd!

    C728BCE1-A553-408E-B47A-1C8A6578DC5A

    Met de sito pijp, op de achtergrond mijn andere hobby.

    D44FBD74-2CE0-4F10-A259-086E2DFE342D0D0F2AC3-FA69-4012-8477-8FD55F37DCC6

    En de koolaanslag na een jaar lang bijna elke dag rijden is ook echt weinig! Zal tussen de 2 a 2,5 duizend kilometer gereden hebben in die tijd. Ik rijd altijd op v power 98 en castrol rs 2t, 1:35 gemengd. En iets te rijk afgesteld om safe te zitten. Dit laat nog weer eens zien hoe belangrijk je brandstof is 😊

    C8520473-ABAC-4B4C-B9D7-713596439BFF
    ^topsnelheid met de Sito, vorige week 

    1
    #794791

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dat is idd een Sito+ en de + staat voor die dikke voorbocht en de snelste van het stel Sito uitlaatjes. Ik denk dat deze ook de Giannelli Original Power evenaart en tevens een stukje stiller is. Een mooie snelheid behaal je ermee en ook leuk om het patroon koolaanslag te zien op je zuigerkroon.

    #794831

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Klopt, hij is zeker te vergelijken met de Giannelli original power. Deze sito heeft iets meer trekkracht in lagere toeren en komt dus makkelijker van zijn plek. Een wat minder sterke boost maar alsnog echt wel aanwezig, er is op bijna alle toeren wel genoeg koppel. Het geluid is een stuk minder luid en mooi dof, knettert veel. Klinkt bijna hetzelfde als een leovince cc / krul mits die een goede demper heeft en perfect afsluit. top van de Giannelli zou misschien een paar km hoger liggen, ik heb er nog geen getest op mijn setup.

    Jammer dat deze amper meer te vinden is, want naar mijn idee is deze uitlaat nog beter geschikt als onopvallende snelle uitlaat dan de Giannelli.

     

    1
    #794857

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Je hebt leuke hobby’s.
    Spoeling ziet er ook goed uit

    #798245

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Weer een update!

    Ik heb eindelijk een ninja usine uitlaat in mijn bezit :thumb D413961F-2367-48DE-809F-6DA7E7C7FDE2

    Helaas heb ik daar bijna niet mee kunnen rijden: ik had al een maand lang het idee dat de krukaslagers herrie maakten. Ook trilde alles wel erg veel (dit had meerdere oorzaken). Met de ninja pijp draaide hij blijkbaar te veel toeren op poelie 75 waardoor het vliegwiel los is gekomen en vast geslagen is tussen de brug en ’t blok.

    Uiteindelijk viel de schade mee, spietje gebroken en vliegwiel spiebaan kapot. Krukaslagers gaar. Deze zelfde week nog snel gereviseerd (eerste keer voor mij) en loopt weer top. De poorten mild doorgetrokken in het carter en de inlaat nog iets verder bewerkt, trekt nog wat beter nu. Niet heel mooi bewerkt en er valt vast meer uit te halen, maar voor een eerste keer ben ik er blij mee en het heeft zeker effect gehad!
    76BB0F32-E9A3-49A8-B727-1FB63D90D82B

    Ook heb ik vandaag de laatste dingen die mij dwars zaten opgelost. Ik had een slag in mijn koppelingschaal, nu een ander erop en dat is verholpen, scheelt een hoop trillen. Mijn oude velgenset met zo goed als nieuwe banden heb ik er ook weer op gezet. Ook een nieuwe voorwielas gebruikt, moparts voorwiellagers overgezet, goede rempot en nieuwe voor en achter remkabels erop. Wat een verschil, rijd weer super!

    A7E2C197-6C40-4AE4-BBB1-A0C80E3AFBC4

    En weer even opgefrist, voor het mooie zou ik ‘m moeten coaten en nieuwe kappen regelen. Maar ik vind het voor deze zomer prima zo!

    #798333

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ik heb inmiddels al aardig wat uitlaatjes gehad en getest maar zo’n Ninja heb ik nog nooit gehad.

    Wil die eigenlijk ooit nog wel eens goed testen om de verschillen te zien tov een Calibrata en andere hoogtoerige uitlaatjes.

    Mooi dat alle problemen weer zijn opgelost, nu lekker toeren en genieten van het mooie weer.

    #798335

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Dat toeren gaat zeker goed komen, mooi wat toertjes meerijden deze zomer!

    Ik ben enorm te spreken over de prestaties van de ninja usine, trekt heel lang en hard door vergeleken met heel veel van de bekende pijpjes op mijn 43dr blokje. Dus een best milde setup verder, als ik anderen moest geloven zou het voor geen meter werken. Maar niets loopt mooier op deze setup dan deze pijp.

    Op de vcm mag je ‘m wel proberen, als je daar wat aan hebt :thumb

     

    #798732

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Gisteren de tukker tour gereden! Brommer heeft het prima volgehouden, en ik heb het goed naar mijn zin gehad. Zeker voor herhaling vatbaar!

    Video gemaakt met de gopro gemonteerd op ‘t kroonstuk:

    Behoorlijk vies geworden :thumb

    515E03C7-27A6-43A7-811C-B736C4C56300

    #798733

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Leuk zn filmpje ! Moet alleen je km teller maken haha binnekort ga ik ook eens een tourtje bijwonen.

    #798737

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Nice nice. Ik moet mij nog even vinden op het filmpje 😎. Heb je gisteren niet gesproken denk ik? Waren veel aanwezig natuurlijk 😄

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #798739

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    @herr-flick, Ik heb je idd niet gesproken, maar wel gezien. Op de lange versie die ik heb geupload rijd ik ergens een tijdje achter je, en af en toe kom je voorbij 😉

    @briansmits, De teller werkt maar heb ik expres niet aangesloten, de aandrijver wordt verkocht als citta maar is volgens mij van ciao, geeft helaas te veel aan. Vind ik zonde van de nieuwe teller, stond 1 km op.

    #798740

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Dat snap ik heb laatst ook zn teller nieuw kunnen kopen voor een zacht prijsje.

    #799605

    Paul Sheldon
    Bijdrager
    Berichten: 2

    hoi dustin ik las ergens dat je het achterlicht ook met led heb gedaan heb je daar ook een linkje van welke ik dan moet kopen voor mijn Citta gillera.

    bedankt alvast

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 106)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.