Dustin's Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dustin's Citta

Dit onderwerp bevat 42 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 2 uur, 38 minuten geleden.

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Gebruiker

Dustin
    Topic starter

Hahaha ik ken t, ik ben 1,95 en een maatje van me ook iets in die richting. Je bedoeld van deze bmx stepjes?  Is idd wel een goeie, moet ik alleen kijken welke goed passen en wat werkt icm mijn homoet
    productfoto_bestand_72265

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    1

Magnus01
    Bijdrager

9200000020909468Ik weet niet of bmx stepjes makkelijk passen, maar ik had zulke. Ze klappen ook nog in, dus steken ze niet de hele tijd uit.

Dustin
    Topic starter

Ik was in een creatieve verveelde bui op mn opleiding  😉
    Citta tekening

Mijn citta
    1

Martino
    Bijdrager

Waar verveling al niet goed voor is. Ik vind het een geslaagde tekening en kan ook prima als kleurplaat dienen.

1

Magnus01
    Bijdrager

Zeker een leuke kleurplaat om kleur combinaties op uit te proberen

Dustin
    Topic starter

Thanks beide! Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar nu je het zegt, hij is idd heel makkelijk in te kleuren omdat de tekening alleen maar uit hokjes bestaat die je zo in kan vullen 😀

Mijn citta

Dustin
    Topic starter

Ik heb vandaag een treeplank beugel en tasbeugels gekregen   😀

IMG_7803

Mijn citta

Huib
    Bijdrager

Hey Dustin,

Goed idee van die LED koplam, heb er ook een besteld en ben in afwachting op levering uit china 🙂
    Vond dat er altijd zo weinig licht uit de koplamp kwam, moest met zaklamp door het bos rijden zo weinig licht. Hopelijk nu beter.

Je achterlicht is ook mooi fel, heb je hier zo’n zelfde unit in geplaatst?

Trouwens nog iets gedaan aan het flikkeren of heb je het gewoon zo gelaten? Ben anders wel geïnteresseerd hoe je het gelijkrichten opgelost hebt en of hier kant en klare setjes voor zijn. Niet zo zin in solderen en klooien ;P

Dustin
    Topic starter

Hoi Huib, ik heb idd achter ook een LED kenteken verlichting buislampje er in gezet, zoiets;365

Het flikkert alleen bij stationair. Als je ook maar een klein beetje gas geeft flikkert er niets meer. Er zitten wel 2 kleine knipperende gekleurde lampjes bij in, ik heb ze aangesloten gelaten maar je kan ze er zo uit trekken.

Mijn citta

Dustin
    Topic starter

Gisteren maar eens vario geprobeerd. Trekt echt achterlijk hard op, autowheelies gegarandeerd :thumb

Ik vond de vertanding alleen niet lekker rijden (en had wat te lichte rolletjes, reed me wat te “opgefokt”, de pliesie vind dat niet leuk) dus doe deze naaf + koppeling weer weg, maar er zal binnenkort een geschiktere vario komen, ik ben overtuigd  😎

Op de foto zie je trouwens dat de 13×1025 snaar veeeel te kort is voor mijn 90mm schijven.

IMG_8094

Mijn citta

Wilk1985
    Moderator

Bijzonder is dat, er staat me iets bij dat ik ook niet lekker uitkwam met de snaar op mijn Citta toen ik die op vario had.

Zoals ik in een ander topic al zei, het is goed als de schijven in ruststand net niet uit elkaar gedrukt worden.

Ik ben al weer een tijdje van het hele vario gebeuren af, het optrekken is wel leuk maar de voordelen wegen wat mij betreft niet op tegen de nadelen. Ook met poelie kan je prima optrekken en heb je meer de echte Vespa feeling 🙂

De vario versies zijn vooral in de markt gezet voor heuvelachtige gebieden, en daar kom ik nooit met mijn Citta. Niet voor niks zijn er in Nederland maar weinig Vespa brommers standaard met vario geleverd.

Dustin
    Topic starter

De poelie reed idd wel weer heerlijk rustig, helemaal met citypuffer. Met een vriend van me achterop, samen toch wel boven de 150 kilo, trekt het met poelie 60 nog goed genoeg (alleen uit stilstand is ff kut) en top op 55 gps. Nu is het ook nog dagelijks vervoer dus extreme setups of lichte vertandingen zijn niet wenselijk, op korte termijn zal de citta alleen nog voor de fun zijn of korte stukjes. Dan kan ik ook wat meer experimenteren en dus ook vario rijden, en hoeft het niet altijd rijdend te zijn, dan kan ik rustig de tijd nemen 🙂

Mijn citta

Magnus01
    Bijdrager

Het is in de stad wel erg handig, maar het is inderdaad wel een gedoe af en toe. Zelf rijd ik met een standaard vario met gele drukveer, het is tijdelijk maar heel vervelend. Je zit in 2 seconden op de 25 km/u en dan houdt het op wat niet fijn rijdt, de tank is soms binnen een dag leeg.

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.