drukveer verwisselen

Home Forums Techniek Vario drukveer verwisselen

This topic contains 35 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Thijs_DR_Evo 18 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
  • #212224

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ik wil mn gele drukveer in de koppeling stoppen. De grote moer bij de poulies moet er af toch? Of moet hij op een andere manier uit elkaar?
    Die moer heeft zo’n irritant lipje wat hem tegenhoudt waardoor hij erg lastig van zn plek gaat. Moet ik dat lipje met geweld gaan wegrammen? Ik moet zeggen dat ik daar weinig voor voel.

    Tips?

    #214164

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Weg rammen, of platdrukken…Hij zal toch echt aan de kant moeten wil je erbij komen…

    #214165

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Dat lipje moet ff plat, dat is de borg van de moer…, niet vergeten om hem na het wisselen ook weer opnieuw te borgen, als de moer los loopt kost je dat vaak een achtervario…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #214166

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Mmm, ik heb hem nu wel definitief platgeslagen. Maar ik krijg die moer niet los. Flappie zei dat ik hem misschien naar een garage of iets kon brengen om hem er af te krijgen. Maar dan moet ik hem dus wel weer borgen, misschien iets van siliconenspul er tussen doen?

    #214167

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Nee, de ring gewoon weer ertegenaanslaan………..!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #214168

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ben benieuwd of dat nog lukt. Eerst maar eens zorgen dat ik die moer er af krijg.

    #214169

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Klem je vario eens (met bescherming, hout/piepschuim) in een bankschroef, met een sleutel/dop 32 moet het dan toch lukken? Kwestie van blijven proberen en veel WD40:)

    #214170

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Kheb geen bankschroef:ow

    #214171

    Vespaciao
    Bijdrager
    Berichten: 12

    wat is dat WD40 is dat een soort van kruip olie heb het nog nooit van gehoord

    #214172

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Wd-40 is gewoon zo’n multispray dus smeermiddel/kruipolie, vuilverwijderaar en nog wat functies.

    #214173

    Vespaciao
    Bijdrager
    Berichten: 12

    owk bedankt kan ik morge ff verder klusse

    #214174

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Edjuh :
    Kheb geen bankschroef:ow

    Dat maakt het idd wel veel lastiger…Ook geen kennissen? Techniek lokaal op school? En anders ff de werkplaats van je brommerboer vragen, willen ze je echt wel ffies helpen…

    #214175

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Ja dat laatste ga ik wel doen, ik zit namelijk ook niet op school:)

    #214365

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Ik heb eindelijk mn koppeling open gekregen en die gele malossi erin gebeukt, maar ik heb het idee dat de poulie nu minder ver uit elkaar kunnen (en de snaar dus niet helemaal naar beneden kan). Ik heb er nog niet mee gereden, maar als ik ze nu met de hand uit elkaar duw dan komt niet meer zover als met ori.

    Tevens heeft de malossi aan beide kanten een klein ‘pikkie’, dat de veer aan het eind omhoog gebogen is, maar de ori heeft dat niet, en de koppeling heeft geen gaatjes waar deze uitsteekseltjes in kunnen vallen. (Heb niet gekeken, maar zou natuurlijk kunnen dat die uitsteeksels de veer net wat langer maken dan de ori, verklaart ok meteen het eerst genoemde)

    Tevens passen gewone trekveertjes niet in mijn koppeling Damn it!
    Ze waren ongeveer 2/3 van de lengte die de ori veertjes hadden, scheelde echt een stuk.

    Heb ik een rare koppeling, of een rare veer?

    #214366

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Edjuh :
    Ja dat laatste ga ik wel doen, ik zit namelijk ook niet op school:)

    Kom je toch ff langs bij mij?

    Is practisch om de hoek!

    Gesjéllig!:)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.