Druidire z'n Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Druidire z'n Bravo

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by AA-T 6 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #761445

    Druidire
    Topic starter
    Berichten: 7

    even mijn Piaggio Bravo PV25 voorstellen:

    gevonden in de gedeelde garage waar ik soms aan mijn oldtimer VW werk.

    Vespa Bravo PV25

    natuurlijk geen papieren, maar dat wordt nog in orde gebracht 😉
    bouwjaar volgens mij zou 1988 moeten zijn (hetgeen wat de velgen vertelde toch)

    Bij een eerste beurt starte hij niet, alles eens proper gemaakt bleek niet te helpen.
    alles uit elkaar gehaald, bleek de carburator verstropt te zijn.
    Op zoek naar een nieuwe carb, bij een carb van een 50 model terechtgekomen, wat weer wat extra speed zou toevoegen.
    Hierna draaide hij wel maar toch nog zeer slecht. Knalpot natuurlijk zo vertstopt als maar zijn kon.
    Dus nieuwe pijp erop, hij rijdt nu een 48km/u wat toch al een mooie verbetering is met de orginele 25…

    nog even een vraagje:
    het feit dat hij die richtingsaanwijzers heeft, is dat een speciale uitgave ofzo?
    Ik vind hier erg weinig op internet over…

    fijne avond allen 🙂

    #761551

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Dat is een mooie schuurvondst!

    Volgens mij zijn die knipperlichten voorzien op Duitse brommers, maar dit weet ik niet zeker.

    #764408

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    1988 zou heel goed kunnen kloppen, knipperlichten zijn vaak Duits maar het zou kunnen dat het in Belgie ook vaak voorkomt. In Nederland heb ik ze nooit standaard op een Vespa gezien.

    Leuk ding hoor, ik zou hem gewoon in orde maken en lekker ermee rijden van de zomer.

    #764452

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Mooi ding! Overduidelijk Belgische uitvoering.

    #765701

    Druidire
    Topic starter
    Berichten: 7

    Is inderdaad de bedoeling om alles zo origineel mogelijk te houden. Ik geniet meer van een goed werkend gerestaureerd voertuig dan een gepimpt getuned onding  😆

    Belgische uitvoering? Dat is dan ook weer bijgeleerd. Zou wel verklaren waarom ik er niet zo veel over vind op internet. Belgische young-timer scene is nu niet de grootste… zeker  niet in vergelijking met NL.

    #766340

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Schier ding!

    Aan het typegoedkeuringsnummer zou je moeten kunnen zien of het een Nederlandse brommer is of niet. Waar deze op een Bravo zou moeten zitten weet ik niet (bij een Ciao in ieder geval op het balhoofd).

    #766518

    Druidire
    Topic starter
    Berichten: 7

    Feit dat ik in België woon zal het wel een Belgische versie zijn  😛

    op het balhoofd niets van nummer terug te vinden, mogelijk gebeurt dat niet in België…

    #767764

    Druidire
    Topic starter
    Berichten: 7

    Iemand trouwens een idee voor een nummerplaathouder voor de bravo?

    Aangezien er een 10x12cm nummerplaat op moet,waar kan ik deze in hemelsnaam aan bevestigen? Of waar kan een montageding vinden dat ik hem ergens mooi kan moteren?
    Gewoon op het spatbord vijzen lijkt me zo een verpesting van de lijnen.

    Ergens onder het achterlicht zou mooi zijn…

    #768211

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Zijkant? wat waarschijnlijk wel verboden is (in Nederland in ieder geval wel).
    En anders toch gewoon het spatbord..

    Hoe het in België zit weet ik niet, maar in Nederland hebben we een staand en liggend model. Het staande model is mooi smal en verpest de lijn een stuk minder, misschien heb jij ook die optie?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.