Dringend !! Loopt enorm slecht na een paar meter

Home Forums Techniek Problemen oplossen Dringend !! Loopt enorm slecht na een paar meter

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by FSC 72 14 years, 12 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #209679

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Ik heb dus best een dringend probleempje met mn Ciao. Als de brommer een beetje warm is begint hij te stotteren en vallen de toeren weg. Als ik hem start (koud) dan loopt hij redelijk tot snelheid en als ik dan een paar honderd meter volgas rij dan begint hij heviger te stotteren en valt hij bijna uit. Hij blijft wel lopen (erg slecht) en het lijkt alsof hij nog maar heel af en toe een vonk krijgt. Ik dacht eerst aan de carburateur/sproeier dat er misschien vuil inzit maar die heb ik schoon gespoten. Ook het luchtfilter is zuiver. Verder heb ik er een nieuwe bougie op gezet, de bobine vervangen, ander bougiedopje (tja je probeert van alles)en de contactpunten gecontroleerd.
    Wat kan het nog zijn?

    Mijn setup:
    50 cc snel (DR)
    12/ 10 carb met 46 sproeier
    ori uitlaatje

    Wie weet iets????

    #222382

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    het kan je condensator zijn, als die kapot zijn doen ze het soms alleen nog goed als ze koud zijn.
    of een te rijk mengsel

    #222387

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Condensator zou evt. kunnen maar zou dit opeens kunnen optreden? Eerst reed ie altijd prima (ook met andere setup) en dit is eigenlijk van t een op t andere moment gekomen als ik t me goed herinner want ik heb hem voor t laatst in aug. vorig jaar gereden. Te rijk mengsel sluit ik eigenlijk uit want ik heb meerdere sproeiers gebruikt en met de huidige setup (zie eerste post) zou 46 toch altijd goed moeten zijn. En met een te rijk mengsel zou hij toch “constanter” moeten lopen want nu loopt hij als hij n beetje warm is dus echt net alsof je de decompressie inhoudt en af en toe toch nog een vonk slaat. Zal de condensator sowieso even proberen maar andere tips zijn meer dan welkom want t is best dringend!

    Alvast bedankt

    #222388

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    pakking lek?

    #222395

    Histor
    Bijdrager
    Berichten: 106

    Ja je condensator kan kapot zijn, kan idd zo maar gebeuren :/

    #222407

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Het is verholpen!! Het probleem was dat de condensator was afgebroken en tegen het vliegwiel aankwam. Hij heeft zich dus in het vliegwiel gevreten waardoor ik ook maar meteen een ander vliegwiel erop heb gezet. Loopt nu prima met een 50cc DR, 12/10 carb met 52 sproeier en een citypowertje!

    Bedankt voor de tips

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.