Dries (Antwerpen)

Home Forums Algemeen Even voorstellen Dries (Antwerpen)

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by LauDr 5 years, 3 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #782775

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Hallo, Ik ben Dries, woon in Antwerpen (België) en heb na een dozijn scooters, een Velofax en een Wallaroo gisteren voor het eerst een Piaggio/Vespa Ciao opgehaald.
    Mijn doel is om met deze Ciao “Redbull all the way” uit te rijden komende zomer.
    Ik ben (voorlopig) een leek op het vlak van deze brommers, ideaal dus dat een platform als dit bestaat.
    Ik heb voor dit project reeds een topic aangemaakt waarin ik zo veel mogelijk van dit project zal proberen delen. https://vespa-ciao.nl/forums/topic/an-unnamed-ciao/

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782784

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Wat voor een toer is dat dan? Is deze in België  ?? Want ik raad mensen het heel erg af om met een snelle brommer in België te rijden 🙂 gezien de 2750 euro boete en gevangenisstraf wat je kunt krijgen

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782785

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Rechtstreeks van de website van Redbull all the way:

    “Een uitdagende tocht van 163 kilometer met challenges door de Vlaamse Ardennen waarin een peloton mopeds van 50CC over de mooiste wegen, steilste hellingen en meest uitdagende kasseistroken moet, met start in Brugge en aankomst in Oudenaarde.”

    Boete’s liggen hier in België inderdaad een serieus pak hoger dan in Nederland. Ook wordt je brommer een maand in beslag genomen en kan je hem ophalen exclusief “opvoerdelen” en inclusief een hoop schade.
    In België zijn wel minder georganiseerde rollenbanken, als je je een beetje gedraagt in het verkeer is de pakkans kleiner dan in NL.
    Gevangenisstraf is zwaar overdreven. Ik weet niet waar je dat haalt maar, met alle respect, dat slaat nergens op!

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782787

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Jammer, ik had hem graag achter de tralies gezien 😉 hoeveel aan boete moet hij betalen als hij aangehouden word?

    #782788

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Als je pech hebt komt het voor de rechter, dan ben je 1000 tot 3000 euro kwijt. Zo ver komt het meestal wel niet. Als je een beetje mee werkt kom je er vaak met een minnelijke schikking (€250) of een cursus van af.

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782798

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    , dit lijkt mij wel een leuke toer om te rijden eigenlijk, en dat met die boetes en gevangenisstraf is mogelijk he, ik zeg niet dat je het krijgt, tegen fons hebben ze toen 1 of 2 maanden geëist  maar dat ging niet door 🙂

    Iemand enig idee wanneer deze toer is?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782802

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Vorig jaar viel deze oorspronkelijk in maart maar is door extreem slechte weersomstandigheden verplaatst naar eind Juni. Voorlopig is het helaas afwachten of deze dit jaar ook door gaat. Duimen van wel.  🙂
    Deze toer draait trouwens om alles behalve om snelheid. Je kan dus perfect met een straatlegale brommer deelnemen.
    Onderstaand filmpje kan misschien een beeld geven van de toer.
    https://www.youtube.com/watch?v=XuvQ8zn4muM (Niet letten op het verschrikkelijke dialect :-p )

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #782804

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Voor 2019 kan ik nog nergens een datum vinden

    #783029

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Er was inderdaad nog niet bevestigd of dit evenement dit jaar ook door zou gaan…tot nu. 🙂
    Meer info vindt je op de site van Redbull All The Way.
    https://www.redbull.com/be-nl/events/red-bull-all-the-way

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.