DR43 en de sproeiers.

Home Forums Techniek Afstellen DR43 en de sproeiers.

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 4 years, 1 month geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #793958

    Wim V8
    Topic starter
    Berichten: 2648

    Volgens de sproeier database sproeier 62-64-66 nodig, dus die besteld.
    ciaosproeier3

    ciao sproeier2

    ciao sproeier

    Ik monteer maar de .66 meteen, lekker rijk ivm inrijden.
    Maar…vreselijk viertakken. Al direct vanaf stationair, ik denk dat ga ik met de .62 ook niet redden.
    Dus die gemonteerd, en ja hoor wat ik al dacht, ook viertakken vanaf stationair.
    Dus ik ga op deze manier wel terug moeten naar .56 als ik het zo aanvoel.
    De drie originele gaten in het luchtfilterhuisje had ik al opgeboord naar 8mm wat ze samen een opening geeft van ruim 148mm2.
    De 12/12 vraagt slechts om een opening 108mm2.
    Van de filtergaasjes zitten er 2 op elkaar in. Hoort dit of moet er eentje weg?
    Ik heb nog een 12/12 liggen, die zal ik eerst eens proberen met de drie sproeiers voor ik weer ga bestellen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #793961

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    mischien een polini filtertje proberen , dat lijkt mij beter dan een origineel filtertje bewerken
    ik zit al op een sproeier 58 in een 12-12 met een Leo Krul en originele cilinder .
    Loopt er perfect mee .
    Kan heel goed zijn dat je huidige 12-12 niet helemaal goed meer is dus zou het wel ff checken met een andere .

    gr jochem

    #793963

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Lekker per sproeier maat naar beneden gaan tot je brommer niet meer viertakt.
    De database is handig als richtlijn maar elk blok reageert toch anders en behoeft een andere sproeier.

    En wat bedoel je precies met de gaasjes? Vaak is het een setje van 3 gaasjes samengeperst wat dan samen 1 “filterelement” is

    #793964

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Wel vreemd, kan het zijn dat er een begrenzings ring zit in de uitlaat?

    #793992

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Bij mij liep het zoiezo amper met een origineel filter, en dat was al zonder gaasjes… ik zou voor een paar euro een polini filter pakken, zonder gaasjes en dan kijken wat het doet. Dat filter is ook gewoon stil. Ik heb een 43dr, geveilde inlaat, polini hd kop, 13/13, citypower en polini filter en heb er een 62 sproeier in. Hij staat nog rijk afgesteld.

    ik gok dat jij met een expansie uitlaat, polini filter en 12/12 ook rond de 60- 62 zit.

    #794023

    Wim V8
    Topic starter
    Berichten: 2648

    Sproeier .58 is nu gemonteerd.
    Stukken beter nu.
    Eerst maar eens rijden.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.