DR43 65cc pin10 op SE past niet op standaard carter

Home Forums Techniek Motorisch DR43 65cc pin10 op SE past niet op standaard carter

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 8 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #800157

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hi,

    Ben maar eens verder gegaan met het project, kom ik er net achter dat de cilinder poorten niet overeen komen in een standaard carter. Dan moet ik de carter heftig gaan aanpassen en daar zit bijna geen vlees zeg maar op..

    Tevens las ik een aantal minderen ervaring met de TopRacing krukas. Is deze krukas wel van goede kwaliteit? Of heeft dit echt puur te maken met pech dat die telkens zeg maar breekt? Heb namelijk ook de gepolijste versie.

    Nu was ik aan het kijken om een elektrische Polini Speed Engine te gaan gebruiken alleen welke krukassen passen hier allemaal in? Is het ook mogelijk om deze DR43 van 65cc erop te monteren?

    Ik lees hier namelijk ook al dat de krukas niet geweldig is.

    Krukassen Vespa Ciao / Gilera Citta

    Als het goed is heb ik nog een goede brom krukas origineel, zonder radiaal speling op het big end. Kan ik beter deze laten tunen of gewoon zo gaan gebruiken?

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door sleutel10.
    #800173

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ik denk dat de 43DR 1 van de meeste gebruikte cilinders is om op te vooeren. Je zou ook kunnen kijken voor een bewerkt standaard carter, of misschien wil iemand jouw carter wel bewerken.

    De top racing is van bekend dat hij vaker breekt dan andere krukassen. Er zijn mensen die zonder problemen hebben gereden, er zijn mensen waar de pret na 200km over was.

    Brom kruk kan je aan passen, hoeft niet. Ik vind het zonde want eenmaal afgeslepen krijg je het er nooit meer op.

    #800174

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Je kan prima je speedengine met niet-aangepaste krukas monteren. Je hoeft dan niks aan de poorterij aan te passen.

    Ik zou het lekker proberen (pragmatisch) en later eventueel aanpassen waar je verbetering wil.

    65DR evo is een uitstekende keuze.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.