Dr 43mm vs dr evo 43mm?

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Dr 43mm vs dr evo 43mm?

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by niek1992 1 week, 6 days geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker

Steel SI
    Topic starter

Hoi leden,

dit is mijn eerste topic dus ik weet niet zeker of dit de goede plek is.

maar verder, ik ben aan het plannen voor het opvoeren van mijn brom si, dit ga ik doen door een grotere cilinder te monteren (kom ik nog op terug), me inlaat uit te veilen, 13/13 te monteren (al aangeschaft), proma CC eronder te hangen, poorten te matchen en ten slotte nog wat met poelies te spelen. Nou ben ik een beetje research gaan doen naar de cilinder die ik wil en ik ben uitgekomen op de dr evo 43mm, maar ik ben erg in de war omdat ik lees over een dr en een dr evo. Kan iemand mij uitleggen hoe dit nou zit? Is er een verschil? Welke moet ik hebben? En waar kan ik deze bestellen?
    ook ben ik benieuwd of jullie nog tips/ vragen hebben of dingen anders zouden doen aan me plan dat ik nu heb.

Steel,

Liever een scheetje voor iedereen dan buikpijn voor mij alleen

niek1992
    Bijdrager

de DR43 is (voor zover ik weet) niet leverbaar, de DR43Evo dan weer wel. Het verschil tussen de DR43 en de DR43Evo zijn de boosterpoorten en (volgens mij) de blinde fluiterpoortjes. De normale heeft geen grotere boosterpoorten zoals de Evo dat wel heeft. Voor zover ik weet is de poorterij hetzelfde, al heb ik geen poortmap gezien van de normale DR43.

In bijna elk geval zou ik voor de Evo gaan, tenzij je geen zin hebt om de poorterij in je carter te matchen. De DR43 heeft namelijk standaard boosterpoortjes zoals een standaard Piaggio cilinder deze ook heeft.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.