Dondersteen Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dondersteen Citta

This topic contains 199 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Dondersteen 5 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
  • #499856

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    SuperSi :
    Als je brommer stationair al weg rijd kan het zijn dat je stationair schroef te ver ingedraaid is.
    Dit is het schroefje met het veertje er achter dat naast je benzine aansluiting zit op je carburateur.

    Wat ook kan is dat de koppelingsveertjes uitgelubberd zijn en je koppeling dus eigenlijk altijd aangrijpt.

    Het uitvallen kan wel eens komen doordat je sproeier er uit is getrild.

    Trek even de benzine slang los en draai je kraantje open, dan zie je meteen of er genoeg benzine door loopt.
    Als dit niet het geval is is je tank leeg of je benzine kraantje verstopt. Deze kan je losdraaien en dan kan je hem schoonmaken.

    Kappen kan je opknappen met een verfbrander ofzo of je kan het insmeren met een bumperbehandeling(te krijgen bij de autowinkel of halford ofzo)

    Succes weer!

    Hier zal ik in elk geval naar kijken! Dankjewel

    #499857

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Als je nog draad over hebt kan je natuurlijk altijd even een nieuw kabelschoentje monteren.
    Dan weet je in ieder geval zeker dat dat geen probleem meer kan geven

    #499858

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Probleem is gevonden! Ik denk dat het versleten trekveertjes zijn want mijn schoentjes pakken het wiel met snaar niet mee.
    Soms slaat hij even aan en dan draait het vliegwiel ook maar daarna slaat hij af en schokt het vliegwiel weer terug stil.

    Wat denken jullie?

    #499859

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Ik denk dat er heel wat meer aan je Citta mankeert. Gratis heeft voor- en nadelen.

    Dondersteen :
    Ik heb nog een blok en uitlaat erbij gekregen dus daar kan ik alvast mee aan de slag!

    Het lijkt me verstandig om dit extra blok uit elkaar te trekken, na te kijken, indien nodig (lijkt me wel) te reviseren en hiervan een betrouwbaar blok te maken. Volgens mij wonen we niet ver van elkaar dus als je daar hulp bij nodig hebt, kan ik je eventueel wel op gang helpen.

    Op dit moment is het in elk geval geen betrouwbare woon-werk brommer…

    Dondersteen :
    Heb 500m moeten lopen naar mijn werk

    #499860

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    FonS :
    Ik denk dat er heel wat meer aan je Citta mankeert.

    Doel je dan op iets specifieks? Want hij lijkt verder wel in orde. Het blok maakt verder geen rare geluiden. Compressie lijkt ook prima.

    FonS :
    Op dit moment is het in elk geval geen betrouwbare woon-werk brommer…

    Dondersteen :
    Heb 500m moeten lopen naar mijn werk

    Nee dat kun je wel zeggen. Al woon ik niet op 500 m afstand van mijn werk als je dat bedoelt hahaha.

    Ik kan gelukkig met de fiets maar wel zonde natuurlijk :p

    #499861

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Ik bedoelde dat hij niet betrouwbaar is, aangezien je hebt moeten lopen. Al had je geluk dat het maar 500m was, kon erger… :lol

    #499862

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Had mijn bericht net aangepast Fons :p

    #499867

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Ik denk dat ik de veertjes en de schoentjes moet vervangen. De zwarte stukjes zou rubber moeten zijn.
    Zit ik hier een beetje goed? Ik wil niet voor niets wat kopen. Zit nou niet super bij kas 😐

    #499868

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Koppeling ziet er gewoon netjes uit. Zie alleen wat roest maar verder zie ik niks raars.
    De stukjes rubber is van je vsnaar

    #499869

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    indostyle :
    Koppeling ziet er gewoon netjes uit. Zie alleen wat roest maar verder zie ik niks raars.
    De stukjes rubber is van je vsnaar

    Dat zal niet van de v-snaar zijn want dat brak letterlijk van het segment af toen ik er even aan voelde (boven links, foto 1)
    Het is echt rubber dat kneiterhard geworden is

    #499870

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Dat is geen rubber dat is dan afgebroken van je startsegmenten.

    #499871

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Kijk hier houdt mijn wetenschap dan ook op. Dat is dus geen rubber wat erop zit begrijp ik?

    EDIT

    ff een foto bekeken en idd dat lijkt niet eens op rubber 😂 al lijken de mijne wel een stuk dunner dan hier
    https://www.jmpbonderdelen.nl/startsegmentset-newfren-a-kwaliteit-citta-ciao.html

    Heb ik met dat afbreken nu weer wat gemold zeker 😂

    #499873

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    indostyle :
    Koppeling ziet er gewoon netjes uit.

    Mee eens. Hij is niet nieuw meer, maar op je foto’s is niets geks te zien. Dus de oorzaak van je probleem hoef je niet in de koppeling te zoeken. Mocht er ergens een klein stukje voering afgebroken zijn kan dat weinig kwaad.
    Nogmaals, ik zou het tweede blokje in orde maken en daarmee gaan rijden. Dan kun je daarna op je gemak je huidige blok nakijken, je komt vast e.e.a. verrassends tegen (desnoods moet je van twee blokjes één goede maken).

    #499874

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    FonS :

    indostyle :
    Koppeling ziet er gewoon netjes uit.

    Mee eens. Hij is niet nieuw meer, maar op je foto’s is niets geks te zien. Dus de oorzaak van je probleem hoef je niet in de koppeling te zoeken. Mocht er ergens een klein stukje voering afgebroken zijn kan dat weinig kwaad.
    Nogmaals, ik zou het tweede blokje in orde maken en daarmee gaan rijden. Dan kun je daarna op je gemak je huidige blok nakijken, je komt vast e.e.a. verrassends tegen (desnoods moet je van twee blokjes één goede maken).

    Het andere blokje openmaken e.d wilde ik zowiezo al doen. Ik had het idee dat 1 van de 3 koppelingsegmenten niet helemaal goed in zijn pinnetje lag. Morgen alles terug erin doen en kijken of het want heeft gedaan. Schoonmaken met ammoniak of kan het zo terug erin?

    #499876

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Remmenreiniger is mooi spul om dit schoon te maken,..kun je zo schoonspuiten.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 200)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.