Dondersteen Citta

Home Forums Perso’s Projecten Dondersteen Citta

This topic contains 199 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Dondersteen 5 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
  • #500050

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    zevenenergie :
    Een sproeier heeft dezelfde prijs als een ijsje en een tomos brommer heeft dezelfde sproeiers, dus goede kans dat een brommerboer ze in huis heeft.

    Is er bij jouw in de buurt niet ergens een ijssalon met een brommerzaak er naast :?:p

    Nee helaas woon ik in een dorp, wel een ijssalon maar geen bromboer. Al is dat ijsje nog niet het einde van de wereld :p.
    Zou je dan zeggen sproeier 38?

    #500051

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik vind sproeier 38 al wat beter dan 35.

    #500052

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    zevenenergie :
    Ik vind sproeier 38 al wat beter dan 35.

    Oke ik zal eens een maatje groter nemen.
    I ran out of other options!

    #500053

    maarten0606
    Bijdrager
    Berichten: 33

    misschien als je niet wil zeggen welk dorp je woont als je misschien een gemeente zegt dan kunnen we al kijken of iemand samen met je dr even naar kan kijken (Het is maar een suggestie, ik snap ook dat je privacy wil πŸ™‚ )
    Ik zelf woon in midden limburg (susteren, smalste stukje van nederland) maar heb wel vaker de tijd om naar zuid limburg te crossen.
    Niet dat ik er zelf veel van weet maar alsnog πŸ˜›

    ~Maarten

    #500054

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Het is zΓ³ zuid-zuid-Limburg dat het zelfs mij nog ruim een half uur kost (met de auto) :lol

    Maar het is nu slechts een kwestie van afstellen. Je moet gewoon sproeiers in huis hebben, anders kom je nergens.

    #500055

    maarten0606
    Bijdrager
    Berichten: 33

    Oh haha πŸ˜›
    en ja een setje sproeiers is inderdaad wel handig πŸ™‚

    #500056

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Duarteciao :
    Deze perso blijft leuk om te volgen!

    Agreed! Spanning en sensatie πŸ˜€

    Tot dusver is dondersteen al een heel eind opweg.

    #500057

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    FonS :
    Het is zΓ³ zuid-zuid-Limburg dat het zelfs mij nog ruim een half uur kost (met de auto) :lol

    Maar het is nu slechts een kwestie van afstellen. Je moet gewoon sproeiers in huis hebben, anders kom je nergens.

    Het is inderdaad het UITERSTE van het zuiden. Zo zuid dat mijn telefoon spontaan over springt op Mobistar als ik 2 straten verder loop 😂

    Fijn om te lezen dat jullie het net zo spannend vinden als ik en dat ik niet alleen voor mezelf hier een beetje zit te schrijven (anders kan ik net zo goed een dagboek kopen) :p

    Ik ben tot nu toe super trots op mezelf dat ik dit allemaal heb geflikt! (Ik wist 2 maanden geleden helemaal NIKS!)

    Even logisch redeneren: hij startte alleen maar omdat ik hem vaak genoeg geprobeerd had om mengsel erin te krijgen. En die 1 km heeft ie waarschijnlijk gereden met die olie die ik op de zuiger heb gesmeerd bij montage en de benzine die in de vlotterbak zat? Heb ik dan een warmloper gehad of hoe werkt dat? En kan ik hem nu weggooien? (Nee grapje hoor maar punt is gemaakt)

    Ik ga morgen nog, als dat lukt, even wat sproeiers halen. Anders zal ik ze moeten bestellen maar goed, geen probleem. Zal ik gewoon een 38 en 40 halen? Dan heb ik 35, 38 en 40. Daarvan moet er toch 1 wel goed zijn?

    #500058

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi dat je zo veel geleerd hebt!

    Ik heb wel iets te mierenneuken, een perso is niet bedoeld voor eindeloze probleemoplossessies maar meer om je brommer en vooruitgang te showen en leuke dingen met elkaar te delen.

    Volgende keer als je een probleem hebt kun je in de troubleshooting sectie een topic openen, daarin kunnen we dan je probleem gericht oplossen. Bijkomend voordeel is dan dat als iemand later een vergelijkbaar probleem heeft hij de oplossing makkelijk kan terugvinden via de zoekfunctie.

    Aangezien we er nu bijna zijn zal ik toch ook nog maar een duit in het zakje doen, haal ook gelijk een sproeier 41 want met deze setups kan het soms heel nauw luisteren. Mijn ervaring is dat je tussen de 40 en 42 moet zitten vandaar.

    Je kan heel makkelijk testen of je de goede sproeier hebt, als je tijdens volgas 1 gaatje van het luchtfilter dichthoudt met je vinger en hij dan beter gaat lopen betekent dat dus dat hij teveel lucht krijgt. Oftewel dat je een grotere sproeier nodig hebt.

    Lekker bezig :thumb

    #500059

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Wilk1985 :
    Mooi dat je zo veel geleerd hebt!

    Ik heb wel iets te mierenneuken, een perso is niet bedoeld voor eindeloze probleemoplossessies maar meer om je brommer en vooruitgang te showen en leuke dingen met elkaar te delen.

    Volgende keer als je een probleem hebt kun je in de troubleshooting sectie een topic openen, daarin kunnen we dan je probleem gericht oplossen. Bijkomend voordeel is dan dat als iemand later een vergelijkbaar probleem heeft hij de oplossing makkelijk kan terugvinden via de zoekfunctie.

    Aangezien we er nu bijna zijn zal ik toch ook nog maar een duit in het zakje doen, haal ook gelijk een sproeier 41 want met deze setups kan het soms heel nauw luisteren. Mijn ervaring is dat je tussen de 40 en 42 moet zitten vandaar.

    Je kan heel makkelijk testen of je de goede sproeier hebt, als je tijdens volgas 1 gaatje van het luchtfilter dichthoudt met je vinger en hij dan beter gaat lopen betekent dat dus dat hij teveel lucht krijgt. Oftewel dat je een grotere sproeier nodig hebt.

    Lekker bezig :thumb

    Geen mierenneuken hoor, ik begrijp je. Het was ook niet de bedoeling om alle problemen hier te plaatsen maar alleen vooruitgang. Helaas kwamen er bij deze vooruitgang nogal een waslijst aan problemen tevoorschijn :p .

    Ik zal mijn 1e post in de perso blijven updaten met positieve berichtjes en de vragen zal ik stellen in de troubleshoot sectie!

    Bedankt voor de tip! Gelukkig merkte ik zelf ook al dat hij met 3 proppen beter liep dus eigenlijk is de oplossig simpel. Ik zag alleen door de bomen het bos niet meer.
    Je gaat toch aan jezelf twijfelen als je alles weer voor het eerst moet aansluiten :p

    #500060

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    HIJ LOOPT! SPROEIER 40!

    Heb nog een bromboer gevonden die redelijk in de buurt zat en na lang overleg tot de conclusie gekomen dat sproeier 40 zou moeten volstaan. En ja hoor! Hij rijdt top!
    Ik ga zeker nog wat andere sproeiers halen maar eerst even de bougie laten kleuren en dan kijken of ik groter of kleiner moet gaan. Maar volgens mij zit het nu wel snor (ha ha)

    Ik zal straks ff een editje met fotos doen zoals hij er nu bij staat!

    #500061

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Gefeliciteerd! Lekker voor je!
    Loopt goed? Proppen eruit gehaald?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500062

    Dondersteen
    Topic starter
    Berichten: 344

    Javad :
    Gefeliciteerd! Lekker voor je!
    Loopt goed? Proppen eruit gehaald?

    Ja proppen eruit en start direct zonder choke.
    Voet op uitlaat = uit !

    #500063

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Nice!, geniet ervan !
    En voor kleine probleempjes is dit bv een goeie thread:

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=topics&s=30

    Hier gewoon een nieuw topic in aanmaken met je probleem als je het antwoord niet kan vinden op de site.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500116

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Foto?, Ik wil graag een plaatje zien van je roze Citta met mooie nieuwe veren πŸ˜‰

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 200)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.